• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke webcam is geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvde

Nieuw lid
Lid geworden
3 mrt 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste mensen, ik ben gevraagd door de organisatie van een honkbaltoernooi om een webcam uit te zoeken waarmee ze de wedstrijden live kunnen gaan streamen via internet. Nu heb ik best wel wat verstand van webcams, maar ben zeker geen professional. Hopelijk zitten hier een paar experts die me verder kunnen helpen!

De wedstrijden worden allemaal overdag gehouden, dus qua licht zit het wel goed. De webcam zal neergezet worden in de schaduw, op het veld is wel uiteraard af en toe zon en af en toe schaduw (als het bewolkt is).

De webcam staat relatief ver van het veld af om alles in beeld te krijgen, dus een goede resolutie is belangrijk als mensen de bal nog willen zien op de stream.

Budget is maximaal 200,-.

Mochten jullie nog meer vragen hebben, dan probeer ik die uiteraard zo goed mogelijk te beantwoorden. Alvast bedankt voor jullie advies!
 

Bedankt voor je reactie, Abraham! Ik weet niet precies het verschil tussen een netwerkcamera en een webcam. Vorig jaar hebben ze het toernooi gestreamd met een hele eenvoudige, goedkope webcam aangesloten op een laptop met wifi. Dat gaan ze dit jaar weer doen, alleen willen ze een betere webcam hebben. Misschien heb ik dan aan je laatste link meer (de HD-5210)? Ik zag alleen dat deze camera nergens meer te koop is? Is er misschien een vergelijkbare camera die nog wel verkocht wordt?
 
Oh, heel erg bedankt! Ik had net inderdaad de Logitech C930e al gevonden door te zoeken op "H.264 webcam". Nu alleen nog even checken of op de laptop die ze gebruiken Windows 10 staat, want ik las al ergens dat die niet werken op Windows 10. Bedankt voor je hulp tot zover!
 
Bedankt, Aarie! Dan is mijn keus eigenlijk wel gemaakt. Bedankt voor jullie adviezen! (Y)
 
Geen dank!
 
Lijkt mij meer iets van een actioncam, is veel beter met live action, zoiets: https://www.bol.com/nl/p/sony-hdr-az1/9200000032550101/?Referrer=ADVBETWE002014-2LYEC236ACE3U
Makkelijk uit te breiden met accessoires, (spat)waterdicht, bediening met smartphone, enige nadeel is denk ik dat je rekening moet houden met batterij duur. even snel naar een review gekeken: http://www.techradar.com/reviews/cameras-and-camcorders/camcorders/sony-hdr-az1vr-1282775/review/2

Of zelfs even rond kijken en google op review: https://tweakers.net/categorie/947/actioncams/producten/#filter:pY3NCsIwEITfZc4R3Fh_ug9Q6MFTj-IhpItEgg2bImLJu5si9DR8HzPMgklH0S5IHMFIGp4Z5i-HSefqXPabSeL72tuRQXIPGcJXwMe9WYderu4DPtgNwwtMbcVcd12Is2gGL2gu1q75dhF8A51bqg90ogb3UsoP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan