• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

groot volumeverschil opname en afspelen VLC-player

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Als ik een mp4 of mp3 op internet beluister dan hoort daar een bepaald volume bij. Download ik nu zo file en speel ik die af via de VLC-player, dan klinkt die ineens voor meer dan de helft zachter. Ik heb geen idee waardoor dat komt en alles al geprobeerd om datzelfde aanvangsvolume te behouden.
Ik gebruik overigens altijd een mengtafel voor geluid (zowel voor intern als voor internet) en voor beide gelden dezelfde instellingen.
 
Speelt de Vlc palyer wel andere geluiden harder af? Kan zijn dat hij beperkt is met dat soort geluiden.
Ik neem aan dat je hier ook al heb gekeken om het aan te passen? -> Audio: Audio opties, op welk apparaat wil je media afspelen en Volume regelen.

Zou het niet zo zijn dat jij jou mengtafel moet kiezen als audio speler of is dat niet mogelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, alle opties al geprobeerd. Mijn mengtafel werkt via USB op de de pc. Daar is niets over in te stellen. Met het luidsprekericoon kan ik het volume regelen in de system tray. Maar er blijven flinke volumeverschillen.
 
Ik heb juist vaak, dat een gedownloade video van YouTube luider is dan de onlineversie.

Ik gebruik de Daum Potplayer.
Als je die uitprobeert, ben je mogelijk heel snel verkocht; de weergave is gewoon prachtig in de Potplayer.
 
Dank voor de tip. Ik ga die uitproberen! Nochtans wordt de vlc -player altijd geroemd om zijn mogelijkheden en kwaliteiten....
 
De VLC player is natuurlijk ook erg goed, maar niet mijn favoriet.
 
Dank voor de tip. Ik ga die uitproberen! Nochtans wordt de vlc -player altijd geroemd om zijn mogelijkheden en kwaliteiten....

Ja dat klopt, wordt door veel mensen goed beoordeelt, maar zal met geluiden soms zijn beperkingen hebben.
 
In de VLC player (als je een track afspeelt) :

klik op het tabblad Extra, kies vervolgens voor 'effecten en filters', schakel de equalizer in (kies desgewenst een profiel, maar dat is niet echt noodzakelijk) en schuif het meest linker schuifregelaartje naar believen helemaal naar boven. Ik ben benieuwd naar het resultaat,
 
Geen resultaat. Ik heb inmiddels ook die PotPlayer die Abraham54 voorstelde en die is voor mijn doel echt veel beter. Scoort op maximum volume ook meer dan de VLC-player.
Nog wel een vraag. Bij het einde van een audiofile start de PotPlayer meteen met de volgende file. Ik kan nergens vinden waarin die optie uitgevinkt moet worden.
 
Inmiddels ook PotPlayer opgehaald. Hoewel ik best tevreden ben over VLC moet ik de duidelijke verschillen / verbeteringen nog ontdekken.In ieder geval is er in de loop van de tijd erg veel verbeterd sinds Players:
No.001.jpg
(lol)
 
Geen resultaat. Ik heb inmiddels ook die PotPlayer die Abraham54 voorstelde en die is voor mijn doel echt veel beter. Scoort op maximum volume ook meer dan de VLC-player.
Nog wel een vraag. Bij het einde van een audiofile start de PotPlayer meteen met de volgende file. Ik kan nergens vinden waarin die optie uitgevinkt moet worden.

Mogelijk kun je het zo uitzetten.
http://ccm.net/faq/25169-daum-potplayer-auto-play-video-audio-cd-etc

Maar wel fijn dat deze beter gevalt wat betreft het volume.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, hoor. Geen oplossing helaas...
 
Jammer ik dacht dat het op die manier wel kon.

--- Update ---

Ik vond dit nog.
Preferences [F5], General, File open method: open selected file(s) only.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Potplayer opstarten dan via funktietiets F5 Preferences opstarten.
In de linker kolom ga je naar Playback > Advanced en dan in het rechterscherm onder Seamless Playback de instelling op Disable (Recommended) zetten.
 
Met dank voor jullie tips, maar dat is het ook niet. Overigens, Seamless Playback stond al op Disable.
Misschien ben ik niet helder geweest in mijn vraag.
Ik heb een playlist van een aantal nummers. Ik wil daarin telkens zelf kunnen kiezen. Wat er nu gebeurt is, dat Potplayer aan het eind van een track, automatisch begint met de volgende track. En juist dat wil ik ergens kunnen uitvinken. Maar ik ben er dus nog niet uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aarie25, het vinkje daar weghalen was het eerste waar ik naar op zoek ging in de Potplayer. Video en audio staan hier dus beide op disable. Ook het vinkje bij previous en next audiofiles heb ik toen weggehaald. Zonder effect.
Maar het gaat niet om het herhalen van dezelfde file. Het gaat om het meteen daarna afspelen van een volgende zonder daar een opdracht voor te hebben gegeven.
Het blijft een zoektocht..en ik heb volgens mij alles al gehad. Ik zie trouwens "File open method" nergens staan.

Ik heb overigens de link gevolgd en dat blijkt dezelfde 64-bitversie te zijn die ik al had genstalleerd.
 
Ik ben er achter gekomen dat Potplayer inderdaad de eerstvolgende video start - indien daarvan meerdere als serie aanwezig zijn.
Maar is de laatste gespeeld - dan houdt Potplayer vanzelf op met spelen.

Een enkele video wordt ook na afspelen gestopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan