• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Domein instellen op Mail Server

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166779
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166779

Gast
Hoi,

Ik weet niet of ik de bedrijf namen mag noemen vandaar gebruik ik eventjes 'Bedrijf 1' en 'Bedrijf 2'.

Ik heb dus bij Bedrijf 1 een web domein,
bij Bedrijf 2 heb ik mijn website/webpakket & Mail servers, in de DNS van mijn domein bij Bedrijf 1 heb ik een A-record aangemaakt dus via mijn domein kan ik gewoon naar mijn website, aangezien ik ook een mail server heb bij Bedrijf 2, wilde ik mijn domein zo instellen dat ik admin@******.nl had, ik had al op internet gelezen dat ik bij de DNS van Bedrijf 1 een A-record moet aanmaken & een MX-record, (A record om mails te versturen & MX record om te ontvangen). Het A-Record is goed gelukt, ik kan gewoon emails ontvangen, mijn MX record is helaas niet gelukt, als ik een email naar admin@******.nl wil sturen krijg ik deze fout melding:

Final-Recipient: rfc822; noreply@***********.nl
Action: failed
Status: 5.2.0
Remote-MTA: dns; smtp.rzone.de. (****:***:***:***:****::****, the server for
the domain *********.nl.)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.2.0 No such mailbox


Mijn vraag is dus, zijn er nog meer dingen die ik naast een A-Record & MX-Record moet instellen, en hoe moet ik mijn MX-Record instellen?

Alvast bedankt ;)
 
Kan je het MX record eens plaatsen? Is het een zogenaamd "hard of zacht" record?
 
Als het goed is staat hieronder een screenshot met hoe mijn MX-Record er momenteel uitziet, ik heb inderdaad alleen de optie om Hoog & Laag als prioritijd in te stellen.
 

Bijlagen

  • mxrecord screen.png
    mxrecord screen.png
    10,3 KB · Weergaven: 27
Heb je al aan de host gevraagd of ze het record al geaccepteerd hebben?
 
Als het goed is gebeurd dat automatisch.
 
Vraag eens na of ze al iets met het record gedaan hebben. Het lijkt goed te zijn namelijk.
 
No such mailbox betekent dat je geen admin@******.nl mailbox hebt aangemaakt. Is er geen CPanel of vergelijkbaar waarin je mailboxes kunt aanmaken?
 
Het CPanel waar mijn Website/Mailserver host gebruik van maakt is DirectAdmin, er is zover ik zie geen specifieke knop om een mail-box aan te maken dus ik neem aan dat dit automatisch gaan.

Daarnaast kan ik op RoundCube inloggen met mijn gegevens : http://prnt.sc/eg7ev0
 
Had je dat nog niet gedaan!

Inloggen en dan via E-Mailmanagement klik je dan op E-Mail Accounts en daar kan je dan e-mailadressen aanmaken.
 
Kan jij via de webmail van DirectAdmin - Roundcube inloggen op de diverse e-mailaccounts die je hebt aangemaakt?
 
Op alle Email Accounts die in mijn Screenshot staan kan ik succes vol inloggen en ik kan er ook mailtjes vanaf versturen, alleen op geen een emails ontvangen.
 
Heb je dan wel e-mails verzonden via die accounts via webmail of andere wijze.
 
Ja want anders kan ik toch niet weten dat ik ze wel kan verzenden :p maar niet kan ontvangen
 
Dan weergeeft hij al mijn hosting informatie en zegt ie niks anders dan dat de mail niet verstuurt kan worden.
 
Als de mailserver een dynamisch ip-adres heeft (dyndns) dan kan de verwijzing verkeerd zijn. Ik weet niet of je dit ergens in kan stellen?

--- Update ---

Ook kan het zijn dat er spamregels op de mailserver actief zijn waardoor email afkomstig van dynamische ip-adressen, die op de zogeheten PBL blacklist staan, wordt geweigerd. Dus als de router achter de pc waarmee jij mailt een dynamisch ip-adres heeft, wordt de email door de mailserver geblockt. Zie
https://www.spamhaus.org/faq/section/Spamhaus%20PBL

Kijk eerst na of je router een dynamisch ip-adres heeft. Onderneem daartoe de volgende stappen:

1. Bezoek een site die je huidige externe ip-adres determineert, bijv. http://whatismyip.com. Schrijf dit adres op.
2. Herstart de router.
3. Check je externe ip-adres overnieuw, en vergelijk het. Als het ip-adres veranderd is, heb je een dynamisch extern ip-adres. Als het niet is veranderd, heeft jouw router waarschijnlijk een statisch ip-adres.

Indien je een dynamisch extern ip-adres hebt, dien je het volgende in te stellen in je mailclient. Ga naar de account waarmee je normaal email mee verzendt, en ga naar Eigenschappen. Klik op het tabje Servers, en onder Server voor uitgaande email, vink Voor deze server is verificatie vereist.
 
Nogmaals laat de host je MX record een controleren en goedkeuren. Vaak heb je daar namelijk de Host voor nodig. Bel die partij op en vraag het eens even bij hen na.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zegt dat je bij Bedrijf 2 een mailserver hebt. Je wil die graag bereiken door bij Bedrijf 1 een MX-record in te stellen. Goed? Dan moet dit MX-record dus verwijzen naar de mailserver bij Bedrijf 2, klopt dat? En de mailserver bij Bedrijf 2 heeft een A-record. Kun je dit A-record gewoon zelf verzinnen of is dat een bestaand IP-adres ?

En het A-record bij Bedrijf 1 verwijst naar de website (hostingruimte) bij Bedrijf 2. Correct ?

--- Update ---

Volgens mij is de computer waarop DirectAdmin draait (van Bedrijf 2), de nameserver voor jouw domein. Je zult deze nameserver dus ook moeten instellen in de DNS van Bedrijf 1, anders kan het MX-record nooit worden geresolved. Verder zal de DNS van Bedrijf 2 een A-record moeten hebben dat leidt naar het werkelijke ip-adres van de mailserver, maar dat had je al ingesteld, anders zouden er door DirectAdmin nooit mailboxen kunnen zijn aangemaakt op de mailserver.

Nu is het zo dat SIDN verplicht dat je 2 geldige nameservers hebt voor je een domein op je eigen nameservers mag registreren. Dit kan worden opgelost door via bijvoorbeeld namecheap.com goedkoop een domein te registreren. Dan custom nameservers registreren en deze vervolgens te gebruiken voor je eigen domein.

Wat ook kan is de nameserver van je registrar (Bedrijf 1) gebruiken als secondary DNS. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1487706

Het duurt maximaal 2 dagen voordat deze nameservers ook werkelijk actief zijn en te pingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan