• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Inlogvak maken op website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

QWERTY1230

Nieuw lid
Lid geworden
5 mrt 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes. Ik ben niet heel goed met programmeren en wil er beter in worden.
Ik ben mijn eigen website aan het maken met een inlog scherm en loop een beetje vast.
Tijdens het maken van mijn design heb ik per ongeluk het inlogscherm mee ontworpen.
Mijn vraag is: hoe kan ik er voor zorgen dat de invoer vakjes precies op de hoogte komen van waar ik de inlog vakjes heb ingetekend. Ook heb ik het verder gaan symbool al ingetekend. http://imageshack.com/a/img923/3643/MS2JyR.png Dat is de link waar op te zien is dat ik het al heb ingetekend. Weet iemand of het mogelijk of een "doorzichtige" invoer vak te maken zodat het op het design past? Zo ja kan iemand mij dan de codes geven.

MVG

--- Update ---

Niemand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BlijkBAAR NIET, IK ZIT MET HETZELFDE PROBLEEM Dus ja
 
Je kan de vakjes toch in een DIV stoppen en deze dan goed positioneren? Het is nu een beetje lastig om te zeggen wat je zou moeten doen omdat we niet weten wat je al hebt en hoe het er nu uit ziet. Zijn die vakjes bijvoorbeeld een tabel hoe heb je de zaak gepositioneerd. Zijn er div's die elkaar overlappen.

Kortom geef zoveel mogelijk informatie. Ook over wat je al geprobeerd hebt.
 
Zo te horen heb je een enkele afbeelding gemaakt zoals je die nu laat zien? Dat is een beetje een vreemde manier om iets te doen; dat betekent feitelijk dat dit de achtergrond is van je pagina (of van een vak).

Je positioneert deze afbeelding in een div (of in de body) en positioneert gewoon invoervelden zonder rand (border) op de juiste posititie met CSS "absolute" positionering.

Dat betekent bijvoorbeeld:

Code:
<html><head><style>#naamveld { position: absolute; top: x; left: y; }
#wachtwoordveld { position: absolute; top: x2; left: y2; }
</style>
</head>
<body>
<div style="background-image: xxx;">
<form>
<input id=naamveld>
<input id=wachtwoordveld>
</form>
</div></body></html>

Dat is alles eigenlijk. Je moet zelf maar even uit zoeken welke inputs je nodig hebt en welke submit button je gaat gebruiken.

Groetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan