• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verbrande geur aan pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepp

Bekend gezicht
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Hallo,
Enkele weken terug kreeg ik nu en dan een probleem met mijn drivers van nvidia. Ik kreeg een zwart scherm mid-game en kon enkel mijn pc resetten.
Ook merkte ik dat mijn pc raar rook op die momenten. (maar dacht dat dit de verwarming was want ik kon de geur niet localiseren)
Nieuwe drivers installeren bleek niet te helpen.
Heb dan maar mijn pc volledig herinstalleerd.

Dit bleek toch 2 weken te werken.
Maar nu kreeg ik opnieuw een foutmelding tijdens het gamen:
Description
A problem with your hardware caused Windows to stop working correctly.

Problem signature
Problem Event Name: LiveKernelEvent
Code: 141
Parameter 1: ffffe284e9f2d290
Parameter 2: fffff80ad6537508
Parameter 3: 0
Parameter 4: 1168
OS version: 10_0_14393
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
OS Version: 10.0.14393.2.0.0.256.48
Locale ID: 1033

Extra information about the problem
Bucket ID: LKD_0x141_Tdr:6_IMAGE_nvlddmkm.sys_Maxwell_3D
Server information: d42aec24-1746-4217-a177-ee7958ecfa9a


Poef mijn pc vliegt uit en probeert de hele tijd het scherm terug aan te steken maar dit blijft zwart. Geluid bleeft spelen op achtergrond. Opnieuw ruik ik deze geur.
Ben nu bezig met Stresstests:
GPU - lijkt ok. geen probleem met de stresstest van Furmark
CPU - lijkt ok. geen probleem met de stresstest van Prime95.

Zou dit aan mijn CPU liggen?
hieronder geef ik even de voltages weer die ik met HW Monitor krijg:
1.PNG

Ik heb even geen idee meer wat ik nog zou kunnen doen.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Merk, type en wattage voeding?

Kijk voor de juiste voltages en temps in de bios/uefi bij de hardware monitor kijken.
Voltage en temp sensors worden of niet goed weergegeven in HWM en vermoedelijk dan ook niet in Speccy, of als de voeding niet goed is... als er geen data van die sensors zijn kan dat wel.
 
Kijk eens of alle fans wel draaien, en of alle heatsinks wel vast zitten. De atx stekker wil ook wel eens wat los zitten, checken op bruine plekken.
 
Hallo,
http://speccy.piriform.com/results/LQccGyFGq3t85bTBPiHD6xG

Ik bekeek de fans ==> alle werken ze. Heb ook mijn case eens ontstoft met perslucht.
Ik bekeek de atx stekkers en ook dit was goed.
Ik bekeek de voltages in mijn bios en zag deze van 3.3 , 5 en 12. En alle waren ze goed. (Seasonic S12II bronze)

Hopelijk vinden we samen het probleem.
 
Alles ziet er prima uit.

En kijk hier: http://www.********.nl/threads/crucial-ssd.406/
 
Ik vermoed nu dat de geur van verbrand stof kwam. (ik stak stof in brand en dit rook ook zo)
Maar kan dit de reden zijn voor deze error? LKD_0x141_Tdr:6_IMAGE_nvlddmkm.sys_Maxwell_3D
 
Indien je zo'n fout krijgt, vernieuw dan de videokaart drivers.
 
Hallo Lange Pier,
Heb net gedaan wat je zei.
Zal dit morgen avond eens uittesten.
 
Hallo,
Ja ik heb het geinstalleerd.

Wat ik deed tot nu toe:
  1. PC volledig ontstoft
  2. Grafische drivers volledig verwijderd met de tool (hierboven) en opnieuw geinstalleerd
  3. kabels gecontroleerd en alles zit goed
Zonet kreeg ik weer deze foutmelding. In de game ging net na het laden effe beeld en dan poef een geel scherm. Geluid blijft wel verder spelen en ik kan op dingen klikken en die werken ook echt.


Ik vind dit nu nog raarder
 
SOLVED: Ik stofte alles netjes uit en de geur verdween. En ik krijg geen zwart scherm meer nadat ik de powermanagement van mijn computer op performance plaatste ipv balanced.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan