• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bureaubladpictogrammen weg en windows 10 start menu verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thecla

Gevestigd lid
Lid geworden
17 aug 2016
Berichten
247
Waarderingsscore
0
Hoi,

Sinds vanmiddag zijn mijn bureaubladpictogrammen dus verdwenen. Niet dat het heel erg is alleen het werkt lastiger. Ook komt het (normale?) startmenu niet omhoog als ik op de windowsknop links onder klik. Je weet wel dat scherm waar je kunt zien welke programma's (apps) je genstalleerd hebt.

Hoe krijg ik dat allemaal terug?

Aanvulling: ik krijg dus op mijn bureaublad de tegels te zien en dat wil ik dus absoluut niet!!!



Laatste edit:
Op de een of andere manier stond de weergave op tabletmodus. Het is verholpen door op het mededelingenschermicoontje te klikken en daar op tabletmodus te klikken dan gaat de weergave weer naar normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat je het zelf gevonden hebt en feedback hebt gegeven.
 
Je zou gelijk even kunnen kijken of hij helemaal uit staat via start- instellingen-systeem- als dit apparaat de tabletmodus automatisch aan/uit zet.
daar kijken of hij staat op, mij altijd vragen voordat wordt overgeschakeld en of alles verder uit staat.
 
Hoi,

Sinds vanmiddag zijn mijn bureaubladpictogrammen dus verdwenen. Niet dat het heel erg is alleen het werkt lastiger. Ook komt het (normale?) startmenu niet omhoog als ik op de windowsknop links onder klik. Je weet wel dat scherm waar je kunt zien welke programma's (apps) je genstalleerd hebt.

Hoe krijg ik dat allemaal terug?

Aanvulling: ik krijg dus op mijn bureaublad de tegels te zien en dat wil ik dus absoluut niet!!!



Laatste edit:
Op de een of andere manier stond de weergave op tabletmodus. Het is verholpen door op het mededelingenschermicoontje te klikken en daar op tabletmodus te klikken dan gaat de weergave weer naar normaal.

Ik stel hier ook vast dat sinds vandaag mijn start menu ook niet meer krijg ook niet als ik op de windowsknop druk of op de windows pictogram op mijn taakbalk.
Ook als ik op de pictogram meldingen druk gebeurt er niks

Hoe kan ik dat verhelpen? ik weet ook niet of hij in tabletmodus want mededelingenschermicoontje reageer niet als ik erop klik
raar dat dat plots ineens gebeurd is.

jef
 
Heb je de computer al eens opnieuw opgestart?
Kan soms al helpen.
 
ja heb al willen en een herstel doen maar dat lukt ook blijkbaar niet
geeft op het einde een microsoftfout dat het herstel niet is gebeurd

ben nu een sfc /scannow aan het doen

--- Update ---

sfc zegt dat er geen fout is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke Windows 10 versie gebruik jij trouwens?
Start-instellingen-systeem-info.

editie windows10 pro
versie 1607
build van besturingssysteem14393.639

overigens is aan het euvel als bij wonder verholpen
geen virus en ook geen malware
gescand met windows defender (mcafee is reeds lang verwijderd omdat ik daar alleen maar problemen mee had)
malware met Malwarebytes Anti-Malware Notifications
had ook een backup gemaakt en met Auslogics BoostSpeed 9 en ccleaner register gecleand

en blijkbaar is de fout of bug verdwenen

alleszins bedankt voor de hulp

jef
 
Oke soms weet je niet waardoor het weer werkt, maar dat is ook niet belangrijk, als het maar werkt :biggrin:
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan