• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik krijg externe harddisk niet te zien en niet genstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke

Gevestigd lid
Lid geworden
15 nov 2013
Berichten
455
Waarderingsscore
1
Ik heb zojuist van iemand een externe harddisk gekregen. Zonder enige indicatie aangaande type of merk.
Mijn computer ziet hem niet, doch als ik hem aansluit dan hoor ik een signaal van verbinding.(ding dong)
Ik heb USBDeview gebruikt, via deze weg heb ik ontdekt dat het een 'CYPRESS AT2LP RC42' is.
In apparaatbeheer is hij wel te zien en krijg de melding om het stuurprogramma bij te werken.
Automatisch bijwerken lukt niet.
Op http://www.driverscape.com/download/cypress-at2lp-rc58 heb ik een driver gedownload, maar die werkt langs geen kanten.
Onder de map Documenten heb ik 2 bestandjes gezet 'euys.inf' en 'cuys6415brdk.inf' dan via apparaatbeheer aangewezen waar deze bestandjes staan, doch zonder resultaat.
Ondertussen hoor ik af en toe geluiden uit die externe harddisk komen, du normaal gezien moet die werken.
Onder Computerbeheer --> Schijfbeheer is hij ook niet te zien.
Weet er iemand raad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al andere usb poorten geprobeerd? Andere kabel?

Als je hem in schijfbeheer niet te zien krijgt, is ie waarschijnlijk overleden.

Normaliter heb je voor een externe schijf geen drivers nodig, windows heeft zelf usb- en schijf-drivers aan boord, die praktisch alles herkennen.
 
Schijnt een eeprom in de behuizing te zitten.

In het document dat erbij zit staat: 2. Contact your Hard Drive manufacturer for getting the VID and PID.
Dus moet ik die metalen behuizing open schroeven om te zien welke HD erin zit?
Of kan men dit ook softwarematig doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Genoemde driver zal wel dezelfde zijn die je al had?
En de link van @Emi is dezelfde.

En ja, anders zie je niet welke erin zit, in apparaatbeheer zie je vermoedelijk alleen Cypress?

Overigens kun je via de rechtermuisklik op een *.inf bestand in het contextmenu kiezen voor installeren, dat al geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan