• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Backup terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menny

Gevestigd lid
Lid geworden
16 mei 2011
Berichten
210
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Wilde met een schone hd mijn daarvoor gemaakte backup terug zetten.
Maar krijg dit op geen enkele manier voor elkaar.
Als ik het probeer ziet hij alleen een recente backup van mijn schone hd en niet de oude die ook op die schijf staat.
Kan iemand mij helpen hoe ik deze backup terug kan zetten?

Alvast bedankt.
Menny
 
bewaar jij de backup dan op een externe schijf ...of eerder op een 2de partitie
indien zo dan kan het best zijn dat met het terug zetten van de laptop naar de fabrieksinstellingen je niet enkel de 1ste partitie maar ook de anderen heb leeg gemaakt ...
**was deze laptop standaard voorzien van de Windows 10 dan aangezien jij deze naar de fabrieksinstelling heb terug gezet ..
 
bewaar jij de backup dan op een externe schijf ...of eerder op een 2de partitie
indien zo dan kan het best zijn dat met het terug zetten van de laptop naar de fabrieksinstellingen je niet enkel de 1ste partitie maar ook de anderen heb leeg gemaakt ...
**was deze laptop standaard voorzien van de Windows 10 dan aangezien jij deze naar de fabrieksinstelling heb terug gezet ..

Ik heb de backup op een exterene drive staan en zie die er ook gewoon op staan.
Deze laptop was niet standaard windows 10 maar windows 8. Na de fabrieksinstelling heb ik weer geupdate naar windows 10.
De backup heb ik dus wel in windows 10 gemaakt
 
Zie je de backup ook niet als je het terugzet programma start?
 
Dat is juist het probleem. Als ik het programma start ziet hij deze backup niet staan.
Er staat wel een nieuwe backup in dezelfde folder.
Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar dat het programma de oude backup ziet.
 
Misschien een beetje een vreemde vraag. Maar heb je de backup die je zoekt niet gemaakt met een ander programma dan je nu gebruikt om deze terug te zetten?
 
Nee hoor heb dat gewoon in windows 10 gedaan met het backup programma.
En geen rare vraag hoor :biggrin:
 
Zie je de inhoud wel staan op een andere computer?
 
Heb je gebruik gemaakt van File History of Backup and Restore?
 
Ik heb de back up gemaakt met het Backup programma. Geprobeerd zowel met File History (dan krijg ik dat er geen History is) en met Restore ziet hij de bacup niet staan op de externe schijf.
 
Zie je op een andere manier de backup wel staan? Zo ja dan is er nog een bestandje wat je niet kan zien verdwenen.
Ga dan eens op de backup staan en click erop en zie wat hij dan doet.
 
Ik heb de back up gemaakt met het Backup programma..

hiermee bedoel je dus het backup programma dat aanwezig is in Windows 10 (backup maken en terug zetten (Windows 7)
aangezien je dus eerst een fabrieksinstelling heb gedaan is de verwijzing naar deze backup dan ook verdwenen ... jij dient nu dus een systeemherstelschijfje aan te maken en daarvan op te starten met de externe schijf aangesloten en vervolgens kies je dan "herstellen met installatiekopie ".. er zou dan vervolgens gezocht worden naar de eerdere backup op je externe schijf ....indien deze niet automatisch gaat zoeken naar deze backup dan dien jezelf te bladeren naar deze locatie ..

--- Update ---

wat ik echter niet begrijp is dat je dus eerst een fabrieksinstelling heb toegepast naar Windows 8 om deze daarna te upgraden naar Windows 10 om nu dan de eerdere backup te gaan terug zetten m.a.w. indien de backup vervuild is dan zit je ook weer met de peren .
*wat ik al helemaal niet begrijp ... waarom dat jij dus niet de mogelijkheid gebruikt aanwezig in de Windows 10 om deze pc opnieuw in te stellen ...daarmee verkreeg je dan ook een vernieuwde Windows 10 al dan niet met je persoonlijke bestanden ...dit is afhankelijk welke keuze je nam tijdens het opnieuw in stellen van deze pc .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan