• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na backup maken controle of het werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
In eerst instantie gebruik ik (een lang geleden betaald) programma AX64TM (artikeltje C!T) als backupprogramma. Dat kan automatisch elk uur (!) of anders "handmatig". Met hun eigen opstart-cd en uitproberen door herstart met die cd lijkt het te werken. Even afkloppen: heb nog geen echte crash gehad de laatste tijd.
Als ik nu het in W 10 ingebouwde backup-programma gebruik en (ook weer) naar een schijf laat opslaan, en ik herstart met de bijbehorende gebrande cd, dan zie ik pas (bij een tweede poging) een scherm komen waarbij ik uit een aantal talen mag kiezen zoals V.S./Arabisch enz. zoals je bij een Windowsinstallatie ook wel ziet.
En dan verschijnt daarna gewoon mijn normale Windows 10. Maar hoe weet ik nu of het in geval van echte rampspoed ook werkt? Zo zie ik ik bv. geen mogelijkheid van systeemherstel langs komen.
Ook vraag ik mij af of er lezers zijn die dat AX64TM (ook voor 32bits) kennen en er meer werken zo nodig?

--- Update ---

Inmiddels systeemherstel gevonden met opstart vanaf cd. Blijft mijn vraag of iemand AX64TM kent.
 
Ik ken die timemachine niet en via Google wordt ik ook niet wijzer of dat tool compatibel is met Windows 10.
 
@Abraham54: naar aanleiding van mijn probleem onlangs van het niet kunnen openen van JRT heb je van alles geadviseerd, maar het probleem bleef. Eerst was ik van plan een H.D. met kopie als opstartschijf te laten werken, maar uiteindelijk heb ik toen AX64 aan het werk gezet (en raakte alleen wat recente emails kwijt). Dus: op W 10 werkt het uitstekend.
@Emi: lijkt mij een uitstekend alternatief, en ik bekijk dat verder. Het artikel in C!T was oktober 2013, en op internet is het nog steeds te vinden: http://ax64.com/
Inmiddels wat goedkoper geworden, en afkomstig uit Sidney, Aus.

--- Update ---

en ik zie dat het nu Xeroweight.com heet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan