• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanmeldscherm Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Beste forum leden,
Het aanmeldscherm van Windows 10 zou niet te veranderen zijn, alleen uit te schakelen.
Nu wil het geval bij mij dat ik enkele dagen geleden een totaal ander aanmeldscherm te
voorschijn kreeg, een brug die met ijs overgoten is.
Mijn vraag luid dan ook, is dit te herstellen en hoe kan dit?

In afwachting op uw reactie,

M.vr.gr. Nikki
 
Dat is te veranderen via start dan naar instellingen om vervolgens naar persoonlijke instellingen te gaan
 
nee dat is niet te veranderen omdat deze hero web afbeeldingen in de gui van de Windows 10 zijn voorzien ..
wat jij bedoeld is ofwel je achtergrond 1x Windows gestart is ofwel het vergrendelingsscherm ...deze 2 laatste kan men inderdaad wijzigen ...maar het inlogscherm dus niet meer sinds men build 14393 heeft uitgebracht ..
in build 10240 kon men vermits de Windows 10 Back Ground Changer1.2.1 wel het inlogscherm wijzigen maar nu dus niet meer !

--- Update ---

ik dien hier een rechtzetting te doen ...het is dus wel mogelijk om het inlogscherm te wijzigen ...het inlogscherm valt immers onder de vergrendelingsscherm ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit staat bij mij ook aan en geeft om de dag een andere foto wat ik wel leuk vindt, maar dit kun je uitzetten onder persoonlijke instellingen, dan ga je naar vergrendel scherm en dan onder achtergrond de optie veranderen in afbeelding. (bij mij staat Windows spotlight aan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag wil ik op de bovenstaande reacties op mijn vraag reageren.
Mijn versie van Windows 10 is build 14393.693

Als ik naar instellingen vergrendelscherm ga, kan ik uit 5 afbeeldingen kiezen, waaronder de afbeelding van
eerst niet staat, klik ik op bladeren dan kop ik in de map deze PC, afbeeldingen en dat zijn eigen afbeeldingen.
Mijn vraag luid dan ook waar en in welke map zitten deze schermen verstopt?
bij voorbaat dank.

m.vr.gr. Nikki
 
kies je voor een afbeelding en je wil een eigen afbeelding dan klik je verder op bladeren ...
de afbeeldingen zelf welke dus al vermeld staan vind je op de locatie C:Windows/Web/Screen
Ashampoo_Snap_2017.03.12_12h54m59s_001_.png
 
Heb jij nog gekeken of Windows spotlight aan stond?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik op Windows-spotlight klik, dan zie ik 1 afbeelding van een brug met ijs bedekt
die nu ook op mijn opstartscherm staat, voorheen een mooie afbeelding van een oude
stad, deze kan ik niet terug vinden.

m.vr.gr.
Nikki
 
volg de instructies op die Hier vermeld worden ... je zal niet al de eerder aanwezige spotlight afbeeldingen terug vinden en dit omdat deze op regelmatige basis verwijderd worden ... de kans is klei maar aanwezig dat jij de afbeelding die je wenst te verkrijgen terug vind .

--- Update ---

de opdracht die je in de opdrachtprompt dient in te geven is ""ren * *.jpg" ( zonder de haakjes ) daarna klik je op enter ...en zou je de afbeeldingen kunnen bekijken ...althans zie ik hier nergens een afbeelding tussen staan van een oude stad.. de afbeelding van een brug met ijs bedekt zie ik dan weer wel ...
58c56880c2822-Ashampoo_Snap_2017.03.12_16h21m14s_002_.png
 
Emi gaf hierboven een link naar een Engelstalig artikel. Hier dan een link over hetzelfde, maar de tekst is in het Nederlands: https://computertotaal.nl/artikelen...um=email&utm_campaign=TT_nieuwsbrief_11112016

Zelf vind ik het juist leuk om af en toe verrast te worden met een nieuw vergrendelingsscherm. Ik heb daarom bij het vergrendelingsscherm niet gekozen voor Afbeelding (dan houd je altijd dezelfde foto als achtergrond), maar voor Windows-spotlight. Je kunt dan bij een nieuwe foto (in de rechter bovenhoek) zelf aangeven of je het een leuke foto vindt. Zo ja, dan krijg je in de toekomst meer van zulke foto's.
 
ik zag nu pas dat ook deze afbeelding vermeld staat in de link geplaatst door Aarie25
en dat is dus de reden dat ik je hier een bewijsje laat zien dat het inderdaad mogelijk is om de spotlight afbeeldingen te bekijken ..
58c56989ec484-Ashampoo_Snap_2017.03.12_16h28m37s_003_.png


--- Update ---

Emi gaf hierboven een link naar een Engelstalig artikel. Hier dan een link over hetzelfde, maar de tekst is in het Nederlands: https://computertotaal.nl/artikelen...um=email&utm_campaign=TT_nieuwsbrief_11112016

.

met het verschil dat hier dus niet uitgelegd word hoe je toch de afbeeldingen kunt bekijken ...
 
Dat klopt, Emi. Ik had destijds (een paar maanden geleden) ook zo'n Engelstalige pagina met uitleg gebruikt.
De Nederlandse pagina van ComputerTotaal geeft aan de andere kant weer meer uitleg over de app SpotBright die je zou kunnen gebruiken.

Vraagsteller Nikki Russel lijkt echter helemaal niet van achtergrondfoto te willen wisselen. Misschien heeft hij/zij dankzij eerdere tips al de foto van een oude stad teruggevonden. Zo ja, dan kan die ingesteld worden als vaste achtergrondfoto. Maar ja, er zijn zoveel foto's van een oude stad, alleen Nikki weet welke bedoeld wordt.
 
Ik heb hem via bovenstaande procedure gevonden:Edinburgh, Scotland 1920x1080
Edinburgh, Scotland.jpg
 
fijn voor je dat je deze dan terug verkregen heb ... bewaar deze afbeelding nu maar aangezien de map Assets op regelmatige basis vervangen word door andere afbeeldingen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan