• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

er is iets verranderd hier ..

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
sinds vandaag bemerk ik dat er het volgende verschenen is (zie afbeelding ) en ik vind dit zeer vervelend !
kan dit weggelaten worden ..

58c2e875ac484-Ashampoo_Snap_2017.03.10_18h52m05s_001_.png
 
Vreemd dit ben ik nog niet tegen gekomen.
Misschien dat Abe een idee heeft hoe dit kan.
 
Dat is bij mij ook, maar ik heb het weggekregen. Het zijn Google-advertenties. Ga naar

support.google.com

Ga dan naar Hoe u kunt beheren welke advertenties u te zien krijgt->Mijn account, ga daarna naar Advertentie-instellingen. Dan naar ADVERTENTIE-INSTELLINGEN BEHEREN.

Schakel de Advertenties op basis van uw interesses UIT voor de ingelogde status. Ga dan (onderaan staat een link) naar ADVERTENTIES VOOR UITGELOGDE STATUS BEHEREN. Schakel Advertenties op basis van uw interesses op andere websites dan google.com UIT voor de uitgelogde status. Laat Advertenties op basis van uw interesses op Google Zoeken eventueel op AAN staan.

Verwijder de browsing data van je browser. Ga dan weer naar de pagina op dit forum. Als alles goed is is de advertentie nu verdwenen.
 
als ik ook de advertenties voor uitgelogde status wil beheren word ik dus doorgestuurd naar deze site en verdomd deze is dus Franstalig ...

--- Update ---

ik heb gedaan wat je vermelde maar heb er dus nog steeds last van ...

--- Update ---

ik heb via de store add block plus opgehaald (gratis) en nu zijn de advertenties weg ...
 
Ik heb laatst wel de advertenties instellingen uit gezet, misschien ik daarom die hier niet zie.
Maar wel vreemd dat jij op een Franstalige site terecht komt, had jij jou browser geschiedenis verwijderd, zoals Maulem aan geeft?
Maar ik vindt het van Google wel storend, steeds weer die melding over advertentie en privacy instellingen.
Ik had laatst alles ingevuld en de week erop weer die melding, je komt er maar niet van af.
 
ja ik heb alles gedaan wat Maulem vermelde ..ik kom pas op de Franstalige site toen ik verder klikte om ook dus de advertenties voor uitgelogde status wilde beheren ...
 
Als ik in de link naar mijn account ga, dan is het wel de pagina waar ik laatst ben geweest, heb jij daar ook ingelogd?
Ik gebruik zelf ook een adblocker, misschien dat ik daarom er geen last van heb.
 
Ik gebruik ook een adblocker. Op sommige websites wil ik die adblocker nog wel eens uitschakelen, als me dat netjes gevraagd wordt, maar juist op computerforums laat ik de adblocker ingeschakeld, want vooral daar krijg je anders reclames te zien voor zeer bedenkelijke software, zoals SpyHunter of Reimage, wat Emi liet zien.
 
Waarom denkt Google zich te kunnen bemoeien met andere sites?
 
Misschien omdat Google door de webmaster/eigenaar is uitgenodigd om zich te bemoeien met deze website?
Google AdSense...
 
Mogelijk is natuurlijk alles, maar ik persoonlijk noem het ongewenst.
 
Mijn remedie werkt bij nader beschouwing niet. De Ad is weer teruggekeerd nadat ik mijn browser overnieuw heb gestart. Wat voor een Ad-Blocker gebruiken aarie25 en porrelaar? Zie ik dan wel nog in Google Zoeken mijn Google Shopping-resultaten?
 
Ik gebruik uBlock Origin - is er voor diverse browsers en gebruikt minder CPU dan de originele AdBlocker.
 
Krijg die schermen ook.
Ik heb onlangs de vpn add-on van FF genstalleerd.
Als ik die disconnect loopt alles weer normaal.
Hoe het verband is weet ik niet.
 
Net uBlock genstalleerd. Werkt geweldig... de Ad van AdChoices is verdwenen. Wat ook verdwenen is, zijn mijn Google Shopping-resultaten in Google Zoeken. Daarom uBlock ikoontje rechtsboven in Chrome (rechtsklikken)->Options->Whitelist, hieraan toegevoegd www.google.nl en mijn Google Shopping-resultaten zijn terug! (Google Shopping-resultaten zijn die reclames die rechts van je zoekresultaat in Google verschijnen)
 
Beetje voorbarig geweest. Het is nog niet opgelost.
 
Mijn remedie werkt bij nader beschouwing niet. De Ad is weer teruggekeerd nadat ik mijn browser overnieuw heb gestart. Wat voor een Ad-Blocker gebruiken aarie25 en porrelaar? Zie ik dan wel nog in Google Zoeken mijn Google Shopping-resultaten?

Ik zie dat jij ublock nu ook hebt geinstalleerd, die gebruik ik zelf ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn desktop pc gebruik ik uBlock Origin.
Op mijn iPad had ik eerst geen adblocker. Sommige mensen klagen over reclame op het NCF, maar andere computerforums tonen soms veel meer reclame. Hieronder een afbeelding wat ik op mijn iPad aan reclame zag wanneer ik ingelogd was op een ander computerforum:

58c3c67e946ed-PCW_veel_reclame.PNG


Dit is dus een screenshot van het volledige scherm van de iPad. In het midden maar liefst 10 zwart-wit reclames. En dan stond er zowel bovenaan als onderaan de pagina nog een grotere advertentie in kleur. Er was bijna geen ruimte over voor de normale posten, althans niet op het vrij kleine scherm van een iPad.
Dat was toen voor mij de reden om ook op de iPad een adblocker te installeren. Ik koos daar voor Adguard Free voor iOS. Een verademing!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan