• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Met Potplayer frames van film los opslaan als jpg bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Om over de Potplayer geen nieuw topic te openen:

Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Heel vroeger kon ik via KM player van een filmpje een ononderbroken serie beelden opnemen, dus van start t/m het einde. Nadat dit gebeurt was hield ik dan weleens een paar duizend bestanden over. Ik heb het in de Potplayer niet kunnen vinden, weet iemand of dit met de Potplayer ook mogelijk is en zo ja hoe?
 
Hans, ik heb je toch een eigen topic gegeven, afgesplitst van dit topic: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=131122

Jouw vraag gaat dan wel over een Media player, maar het is een totaal andere vraag dan die forumlid theplayer stelde. Het is dan echt beter om een nieuw topic te openen, anders krijgt theplayer steeds een e-mailnotificatie dat er op zijn topic gereageerd is, terwijl dat topic voor hem naar tevredenheid is opgelost. Sterker nog, hij wilde dat zijn topic gesloten zou worden.

Ik heb jou niet alleen een eigen topic gegeven, maar ook de titel aangepast. Is dat wat jij wilde: alle frames van een filmpje apart opslaan als jpg bestanden? Zo niet, dan moet je dat even melden, zodat ik de titel desgewenst aan kan passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Standaard is via PrintScreen opslaan als JPEG geactiveerd!

58c3cffded265-HansGU.png
 
Ok Porrelaar, bedankt. Ik realiseerde mij niet dat een nieuw topic beter was.

--- Update ---

@ aarie25 en @ abraham54,

Ik doelde op de gecombineerde optie:
a.) film starten
b.) de gehele film non-stop beeld voor beeld vastleggen en alles in de map "capture" te laten opslaan.

Hopelijk hebben jullie dit zo ook begrepen? Bij de KM player was dit gemakkelijk (en uitgebreid) te vinden, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Overigens zie ik nu net de link van aarie25, dus die ga ik ook nog even bekijken.

Heb ik zojuist gedaan, ik heb precies zo gedaan als dat aarie25 liet zien, maar er werden niet automatisch beelden vastgelegd. Ik kan zelf wel handmatig een losse capture maken maar automatisch duizend op een rijtje doet ie niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Irfanview heeft een optie "extract all frames", zou je eens kunnen bekijken.
 
Ok weballey.

Dat zal ik doen maar Potplayer is min of meer familie van KM player met bijna dezelfde mogelijkheden. Het automatisch beeld voor beeld vastleggen van een film (hetgeen ik bij KM player meerdere malen heb gedaan) zou dan toch met Potplayer ook moeten kunnen? Of zouden ze die optie er in zijn geheel hebben uitgesloopt? Kan het me haast niet voorstellen...
 
Het wil natuurlijk niet zeggen dat Potplayer die optie wel heeft.
Maar ik kan het ook niet vinden, behalve zoals in mijn link.
 
aarie25, dit topic kan worden gesloten. Ik heb de KMplayer vanaf die website gedownloaded en dit programma bied mij de mogelijkheden die ik zoek. Dat heb ik in 1e instantie niet willen doen vanwege alle negatieve geluiden over dit product, maar aangezien Potplayer m.i. me niet bied wat ik zoek heb ik me toch maar aan de KMplayer gewaagd (en met succes).

Nu kan ik weer heel gemakkelijk een filmpje van zo'n 5 minuten beeld voor beeld (heet dat frames?) geheel automatisch laten opslaan. Zodoende kan ik dan later op mijn gemak de kwalitatief allermooiste beelden op mijn gemak uitzoeken en bewaren.

Bedankt nog voor de moeite die werd gedaan.
 
Oke mooi dan is jou probleem weer opgelost :biggrin:
 
Op verzoek van HansGU wordt dit topic gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan