• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan niet meer van cd/dvd opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
(en die mogelijkheid is er dus wel geweest). Als ik vanaf (bijvoorbeeld) een herstel-cd wil opstarten om die te testen kom ik met tokkelen op F11 in het bootmenu (dus niet in het omvangrijke en schermvullende Uefi-menu). Ik kies dan in dat menuutje: SATA3_0 TSTT cddvdw sh, wacht even en dan zou ik door een toets in te tikken verder mogen opstarten vanaf de ingebrachte cd. Het enige dat verschijnt - en niet meer verdwijnt - is de naam van het mobo: Asrock. Heb al eens systeemherstel toegepast, maar dat maakt geen verschil
 
Heb je de cd zelf gebrand? Is deze dan wel bootable?
 
zowel voor het backup programma van Windows 10 zelf, als van het al langer bij mij in gebruik zijnde programma AX64TM voor backup heb ik de bijbehorende cd's zelf gebrand en functioneerden ze zoals het hoort. Vandaag ging het dus ergens mis.
 
merkwaardig is toch dat hij de herstel-cd van Windows 10 (zelf gemaakt) wel herkende. Ook die ik ooit voor "macrium" gemaakt had, maar daar was weer geen muis.Op een gegeven moment wilde de pc niet meer goed opstarten: na "automatisch herstel"bleef hij steeds weer in een loop. Met die herstel-cd van Windows 10 kon ik gelukkig in systeemherstel komen, en uiteindelijk startte hij weer normaal op. Ik stop maar met die back-up programma's denk ik.Toevallig had ik recent net een herstelpunt gemaakt, want dat bleek dus ook uitgeschakeld te zijn geweest.
 
Inmiddels bleek vandaag dat (ook) weer kon opstarten met de opstart-cd van AX64TM, dus het euvel lijkt na het gewaardeerde systeemherstel met de backup-mogelijkheid van W10 zelf opgelost te zijn. Was wel eventjes vervelend met al die meldingen dat er iets niet goed was.

--- Update ---

aanvulling na vorige post van 09.10 u: nieuwe opstart-cd gemaakt voor EaseUsTodo, en toen ging het prima. Vermoedelijk was het brand-proces van eerste cd iets te snel beindigd.Kortom, ik zit af en toe nog steeds te hannesen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan