• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 10 paswoord aanpassen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Hoe kan ik het paswoord veranderen van Outlook 10 onder Win7 ? Ik blijk last te hebben van hacking.
 
Outlook 10 bestaat niet. Bedoel je misschien Outlook 2010, onderdeel van Microsoft Office 2010?
Het programma Outlook zelf heeft geen wachtwoord nodig, wel de e-mailaccounts die je in Outlook hebt opgenomen. Ik vermoed daaarom dat je het wachtwoord van een e-mailaccount wilt wijzigen.
Om wat voor e-mailaccount gaat het? Let op, ik wil niet je volledige e-mailadres weten, maar alleen het gedeelte dat achter het @ teken staat.
 
Het gaat inderdaad over de versie 2010 en het handelt over skynet.be
en Hotmail.com ( 2 verschillende computers )
--- Update ---

Outlook 10 bestaat niet. Bedoel je misschien Outlook 2010, onderdeel van Microsoft Office 2010?
het gaat over Hotmail.com en skynet.be op twee verschillende computers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar welk van die twee e-mailaccounts is dan gehackt volgens jou? Met andere woorden: welk account wordt nu misbruikt?

Een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com is een Microsoft account. Klik op de volgende link om door te lezen hoe je het wachtwoord voor een Microsoft account kunt wijzigen: http://nl.m.wikihow.com/Het-wachtwoord-van-een-Hotmail-account-wijzigen

En klik op de volgende link voor informatie over Skynet: https://www.webmailinloggen.be/tag/skynet-mail/

Je hoeft natuurlijk alleen maar het wachtwoord te wijzigen voor het account dat gehackt is. En waarom denk je dat een van je e-mailaccounts gehackt is?
 
Werd vanuit de bank ( internet bankieren ) gemeld.
 
van welke bankinstelling dan wel ... zo kreeg ik van de week van de kbc ook een mail om mijn gegevens te verificeren en dit terwijl ik helemaal niets met de kbc te maken heb ...
 
Internetbankieren heeft op zich helemaal niets met een e-mailaccount te maken.
Kreeg jij een e-mail van je eigen bank? Heb je het e-mailadres van de afzender gecontroleerd?
Ik krijg iedere week wel een mail die van een bank lijkt te komen. Let op: LIJKT!

Als in die mail staat dat je op een link moet klikken om je gegevens te controleren, moet je dat dus NIET doen. Dat zijn phishing mails van oplichters.
Heb jij die e-mail nog? Kopieer dan de inhoud van die mail en plak die in een volgende reactie. Zorg ervoor dat je persoonlijke informatie, zoals jouw naam en e-mailadres verwijdert na het plakken, dus voor het versturen van je reactie.

Dan kunnen wij met je meekijken of het wel een legitieme mail is.

Je schreef: "Werd vanuit de bank (internetbankieren) gemeld."
Als je die melding niet via email kreeg, hoe dan wel? Via een brief? Via de telefoon?
 
Je moet, maar ik neem aan dat je dat ook niet zal doen, de wachtwoorden op een andere computer aanpassen,
anders hebben de hackers je nieuwe wachtwoord meteen, ook zal ik de computers even nalaten kijken door Abraham of ze veilig en virus vrij zijn.
Niet dat er een keylogger of zo is geplaatst.
 
@aarie25: we weten nog steeds niet precies wat er aan de hand is. Als imkeren een phishing mail heeft gekregen (dus een mail die niet echt van zijn bank afkomstig is), dan heeft het wijzigen van het wachtwoord voor zijn e-mailaccount(s) geen enkele zin. Dan is namelijk enkel zijn e-mailadres bekend geworden en dan helpt het wijzigen van een wachtwoord voor dat e-mailadres echt niet. Om een mail te sturen naar een e-mailadres heb je immers geen wachtwoord nodig.
Een phishing mail krijgen betekent niet per se dat jouw e-mailaccount gehackt is.
Je e-mailadres kan door verschillende oorzaken bekend zijn geworden. Ik noem er hieronder een paar:

1. Je bent zelf zo dom geweest om je e-mailadres open en bloot (voor iedereen zichtbaar) op internet te zetten.
2. Het ligt niet aan jou, maar de computer van een bekende, familielid of vriend is besmet met malware, waardoor de volledige inhoud van het adresboek van die persoon buit is gemaakt. En toevallig zit jouw e-mailadres ook in dat adresboek.
3. Je hebt een keer iets besteld bij een bedrijf / webwinkel, waarvoor jij daar een account moest aanmaken. Door een hack zijn de adresbestanden (incl. e-mailadressen) van alle klanten op straat komen te liggen.

Mogelijkheid 1 is eigen schuld, dikke bult. Mogelijkheden 2 en 3 zijn dingen waar jij zelf niets aan kunt doen.

Wat imkeren nu zou kunnen doen is contact opnemen met zijn bank. Hij kan die bank bellen en vragen of zij hem echt die mail hebben gestuurd.

Wanneer je een mail van je bank krijgt en twijfelt of die mail wel echt van jouw bank afkomstig is, dan is er altijd wel een internetpagina die jou hulp en bijstand biedt. Ik zit zelf bij de Rabobank en zou dan deze pagina raadplegen: https://www.rabobank.nl/particulieren/veiligbankieren/als-u-een-valse-email-krijgt/
Ook voor Belgische banken zal er zo'n pagina zijn, waarop staat wat je kunt doen in zo'n geval. Zo noemde Emi de bank KBC. Ik ken die bank niet, maar wanneer je met Google zoekt naar kbc phishing mail, dan kom je op deze behulpzame website uit: https://www.kbc.be/particulieren/nl/info/secure4u/meld-fraude.html

Voordat we imkeren met nog meer goede raad gaan overladen, moet hij eerst maar eens zo uitvoerig mogelijk melden wat er nu werkelijk gebeurd is.
------------------------------------------
Stel dat het geen echte mail van de bank van imkeren is geweest, maar een phishing mail, hoe kan imkeren dan voorkomen dat hij in de toekomst nog meer van die bedrieglijke mails krijgt?
Antwoord: de enige mogelijkheid is dat e-mailadres nooit meer gebruiken, dus opzeggen. In alle andere gevallen zal hij ook in de toekomst phishing mails en spam kunnen verwachten op dat adres. Jammer, maar helaas. Je kunt wel in je e-mailprogramma regels aanmaken en ook phishing mails markeren als Ongewenst, waarna mails van diezelfde afzender automatisch in de map Ongewenst zullen belanden, zodra je ze binnenhaalt met je e-mailprogramma.
En daarbij zul je bij alle mails die je ontvangt, op je hoede moeten zijn. Kijk niet alleen naar de afzender, maar ook naar het e-mailadres van de afzender. Staat er een link in waarop je direct moet klikken omdat anders je account geblokkeerd zal worden? Dan kun je er zeker van zijn dat het nep is. Neem in twijfelgevallen contact op met de bank of organisatie. Maar doe dat nooit via een link die in die e-mail staat.
 
Ja daar moet ik jou gelijk in geven, eerst eens horen wat er precies is gebeurd (Y)
 
Mijn excuses dat ik nog niet reageerde, maar het betreft de computer(s) van een vriend die ik voorlopig niet kan bereiken. Zal antwoorden zodra ik de juiste info heb.

--- Update ---

Sorry dat ik nog niet antwoordde, maar het handelt over de computer(s) van een vriend die voorlopig afwezig is, dus even geduld.
 
Ja dat is geen probleem, we wachten gewoon af :biggrin:
 
Probleem nog niet in detail onderzocht, maar wat ik wel weet is dat hij berichten ontvangt van afzenders die onbekend zijn of die nooit een bericht naar hem stuurden. Dus het is m.i. duidelijk dat zijn email adres is gehackt door onbekenden die er misbruik van lijken te maken, en waarschijnlijk zit hij in een keten waarbij alle inkomende berichten op zijn beurt doorgestuurd worden ? Om die reden lijkt het me opportuun om zeker het wachtwoord in de account aan te passen, of lijkt jullie dit niet zinvol ? Misschien beter drastisch zijn email adres veranderen ?
 
Je kunt het zeker in een sterk wachtwoord veranderen, maar ik zou persoonlijk een nieuw email adres nemen.
 
We hebben ondertussen het wachtwoord in de account kunnen aanpassen, alhoewel ik denk dat dit het echte probleem niet oplost ?
Wat is er aan de hand ? Het blijkt dat de bank SPAM berichten met commercile info van mijn vriend zou gekregen hebben, alhoewel deze nooit zulke berichten doorstuurde. At ik vermoed is dat de email contacten gehackt werden waardoor berichten vanuit zijn account kunnen opgestuurd worden. Of het aanpassen van het paswoord dit euvel oplost weet ik niet, wat denken jullie ?Misschien moet er meer drastisch te werk gegaan worden en een ander email adres gekozen worden, graag jullie advies ?
 
Stuur hij mails vanaf 1 computer?
Ik zou zelf een ander adres nemen, maar alleen als ik zeker weet dat de computer veilig is en daar niet het probleem ligt.
Hij zou eens kunnen scannen met mbam of er niets op de computer staat.
 
Hij stuurt emails vanuit verschillende computers
Ondertussen ook de belangrijkste virus scanners gebruikt en niets verdacht vastgesteld
We komen ook tot de conclusie dat de ultieme oplossing het aanpassen van het email adres is

Alleszins allemaal bedankt voor jullie hulp en adviezen
 
Dat lijkt mij het beste.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan