• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

GnomeCommander in Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Senior member
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
271
Waarderingsscore
0
Ik heb een dual-boot systeem. Linux Mint 17 en W10. Ik werk hoofdzakelijk met Linux. Nu kan ik hier TotalCommander opstarten d.m.v. 'wine'. Zo vond ik het programma muCommander onder Linux. Dat werkt ook goed. Nu is er onder Linux ook nog een programma 'GnomeCommander'. Dat werkt prima in mijn netwerk. Maar als ik in het menu Verbindingen klik op Remote server, wordt het programma afgesloten. Ik vermoed dat er een ftp-plugin genstalleerd moet worden. Nu kom ik ergens tegen: "FTP using GnomeVFS ftp module". Maar ik heb geen idee hoe verder.

--- Update ---

Deze is per ongeluk in Algemeen gezet i.p.v. Linux.
 
Wat zie je in Synaptic pakketbeheer als je zoekt op gnome-commander ?
Nu werk ik met Zorin (Gnome desktop) en zie dan dit als ik het wil installeren:

58c54f0dd5ab6-Schermafdruk_van_2017-03-12_14-23-36.png
 
Ik heb deze genstalleerd via softwarebeheer.

In Synaptic pakketbeheer zie ik:

gnome-commander-dbg
gnome-commander-data
gnome-commander
xfe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt Gnome Commander via softwarebeheer verwijderen, en het later via Synaptic weer installeren.
Gebruik in Synaptic het zoeken via Bewerken > Zoeken, dat levert soms meer resultaten op:

58c55b6b8928b-Schermafdruk_van_2017-03-12_15-26-03.png
 
Ik heb het via Synaptic pakketbeheer genstalleerd, maar geen verbetering.
 
Wellicht is de plug-in support voor Gnome Commander niet zo geweldig.

Je kunt uiteraard ook andere alternatieven proberen en kijken welke je goed bevalt.
 
Ik heb ook muCommander genstalleerd en die werkt wel met FTP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan