• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Diverse vragen over instellingen e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houthakker

Junior lid
Lid geworden
29 jan 2017
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Ik heb een aantal vragen over de mogelijkheden van smartphones.

Kan ik:

- Ervoor zorgen dat de gebruiker zelf geen apps kan verwijderen?
- Ervoor zorgen dat de gebruiker zelf geen apps kan installeren?
- Ervoor zorgen dat de gebruiker zelf de GPS functie niet kan uitschakelen?
 
Hebben we het over een android telefoon?
Volgens mij is vraag 1 wel mogelijk, als je 360 security installeert kun je een code op diversen dingen zetten, dus ook over de instelling menu. Maar dat moet je even testen.
Over vraag 2 is het mogelijk want je hebt een Google account nodig, dus als je die verwijderd kun je niets uit de Play store halen. (is wel omslachtig)
Volgens mij is vraag 3 nee.

--- Update ---

Ik bedenk mij nog iets voor vraag 3.
Volgens mij kun je als je het scherm naar beneden veegt daar gps en andere favorieten zien en die verwijderen via instellingen. Als je dan een code op het menu hebt staan. Kun je die ook niet meer uitzetten.
Maar dit zou je ook even testen.
 
Is het bedoeld voor een bedrijf? Dan kan je daar als bedrijf mooie pakketten voor gebruiken.
 
Hebben we het over een android telefoon?
Volgens mij is vraag 1 wel mogelijk, als je 360 security installeert kun je een code op diversen dingen zetten, dus ook over de instelling menu. Maar dat moet je even testen.
Over vraag 2 is het mogelijk want je hebt een Google account nodig, dus als je die verwijderd kun je niets uit de Play store halen. (is wel omslachtig)
Volgens mij is vraag 3 nee.

--- Update ---


Ik bedenk mij nog iets voor vraag 3.
Volgens mij kun je als je het scherm naar beneden veegt daar gps en andere favorieten zien en die verwijderen via instellingen. Als je dan een code op het menu hebt staan. Kun je die ook niet meer uitzetten.
Maar dit zou je ook even testen.

1) We hebben het over een nog aan te schaffen telefoon. Dus dit zou nog iedere telefoon kunnen worden die aan de eisen voldoet.
2) Maar dan kan ik zelf ook niets toevoegen toch? Het is wel de bedoeling dat de "beheerder" van de smartphone apps kan toevoegen/verwijderen
3) Dat ga ik even testen.

--- Update ---

Is het bedoeld voor een bedrijf? Dan kan je daar als bedrijf mooie pakketten voor gebruiken.

Interessant, vertel :)
 
Dit geld voor Android, wat bij Apple mogelijk is weet ik niet.
Als je een nieuwe telefoon koopt moet je altijd inloggen met een Google account, als je die na de tijd verwijderd kun je niets meer uit de playstore halen.
Er zit geen beheerders functie op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit geld voor Android, wat bij Apple mogelijk is weet ik niet.
Als je een nieuwe telefoon koopt moet je altijd inloggen met een Google account, als je die na de tijd verwijderd kun je niets meer uit de playstore halen.
Er zit geen beheerders functie op.

Kan ik de toegang tot de play store ook beveiligen met een code? Want dat zou in principe ook voldoende zijn.
 
Dat zou waarschijnlijk kunnen, maar dat kan ik niet meer testen,
want ik het sinds een paar maand een Windows telefoon.
Dus gebruik ik geen 360 meer.
Maar je kunt er veel mee blokkeren, dus mogelijk de Play store ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan