• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Keepass

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een Lastpass wachtwoord is niet te herstellen met bijvoorbeeld een link naar je E-mail. Dan zal je ervoor moeten kiezen om je account te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
 
Ik heb er vandaag een ICT-er bij gehad. LastPass staat nu op mijn computer, maar ik heb er zo lang aan zitten prutsen dat hij ook niet precies weet wat er mis is. Het heeft iets te maken met verkeerd ingetypte wachtwoorden en al gebruikte gebruikersnamen. Herstellen werkt niet meer.
Nu is mijn vraag: wat zou de next-best manier zijn om belangrijke wachtwoorden op te slaan?
De inmiddels herstelde wachtwoorden heb ik met een tekstverwerker in een document getypt en op een stick opgeslagen. Die zijn voor iedereen toegankelijk zolang de stick in de computer zit. Anders niet.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, het is ZO SIMPEL, hoe je het voor elkaar krijgt om ook nu weer te doen stranden, ik snap het echt niet.
Als je nu eerst ns even nadenkt voor dat je weer op je computer tekeer gaat. Is het zo moeilijk, dat je er een ict er bij moet halen, bij iets wat zo simpel is!
Net als rubensky al zegt, begin maar opnieuw!

--- Update ---

Beste Jov,

Ik wil U allereerst mijn excuses aanbieden. Ik heb u te hard aangepakt.
U bent op een zeer respectabele leeftijd, en dan nog met moderne zaken bezig zijn, is toch nog een hele prestatie.
Dat er dan dingen niet lukken, daar lopen wij allemaal wel ns tegenaan.
Op uw leeftijd, kan wat simpel is voor de ander, voor U wel een probleem zijn.
Gelukkig is dit forum met zijn leden er, om u te helpen, en niet, om u een veeg uit de pan te geven!
Nogmaals mijn excuses!

Wat ik wel nog even wil benadrukken, dat er van verschillende kanten hulp werd aangeboden, wat in dit geval misschien wat verwarring kan geven bij Jov(ik kan mij daar wel iets bij voorstellen)

Mocht u mijn hulp nog op prijs stellen, hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet
Paul
 
Ik heb het met LasPass opgegeven. De beveiligingen laten niet toe dat je hetzelfde email-adres twee keer gebruikt, ook na her-installeren van het programma.
Ik heb nu een oplossing waar ik wel tevreden mee ben: ik gebruik nu toch het vertrouwde Keepass. Keepass heeft het nadeel dat je al je wachtwoorden kwijt bent als er iets fout gaat. Dat heb ik anders opgelost. Ik heb op een extra stick die ik heel goed bewaar alle belangrijke wachtwoorden in een documentje gezet. Die stick gebruik ik natuurlijk alleen in geval van nood. Zo kan ik Keepass altijd weer opnieuw invullen als het (na weer een aantal jaren) eens iets mis gaat.
Keepass zelf bewaar ik trouwens ook op een (andere) stick. Veilig genoeg, dacht ik zo

Hartelijk dank voor jullie hulp!
 
Fijn dat je voor jezelf een werkende oplossing hebt gevonden.
 
Ik heb het met LasPass opgegeven. De beveiligingen laten niet toe dat je hetzelfde email-adres twee keer gebruikt, ook na her-installeren van het programma.
Ik heb nu een oplossing waar ik wel tevreden mee ben: ik gebruik nu toch het vertrouwde Keepass. Keepass heeft het nadeel dat je al je wachtwoorden kwijt bent als er iets fout gaat. Dat heb ik anders opgelost. Ik heb op een extra stick die ik heel goed bewaar alle belangrijke wachtwoorden in een documentje gezet. Die stick gebruik ik natuurlijk alleen in geval van nood. Zo kan ik Keepass altijd weer opnieuw invullen als het (na weer een aantal jaren) eens iets mis gaat.
Keepass zelf bewaar ik trouwens ook op een (andere) stick. Veilig genoeg, dacht ik zo

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Zo zie je maar weer, ieder heeft zijn eigen voorkeur. Als je maar zorgt voor een soort van back-up, kan er niet zoveel mee misgaan.
Zoals u het nu doet, deed ik ook in het verleden.
Ik hoop niet dat mijn optreden jegens u, gezorgd heeft voor een nawerkende negatieve smaak.

Met groet

Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan