• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HARD RESET Medion P5001

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenami

Vaak hier
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
586
Waarderingsscore
1
Hallo beste helpers.

Mijn smartphone Medion P 5001 werkt niet meer. Ik krijg het volgende Encryption unsuccesful Rest phone als ik daar op klik gebeurt er niets. Als ik opstart en ik gebruik de volume knop en de start knop dan krijg ik her android symbool verder kan ik niet komen
Als ik iets selecteer en bevestig met de start knop gebeurt er niets
Wat doe ik verkeerd
 

Bijlagen

  • Medion.jpg
    Medion.jpg
    13,5 KB · Weergaven: 53
  • MEDION 2.jpg
    MEDION 2.jpg
    11,4 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de accu er al eens af gehad? Ja dat heb ik meermaals gedaan.
Zie je het Android symbool bewegen? Dat word weergegeven met een rode driehoek. Bij de vraag voor reboot klik ik ja, en dan blijft hij hangen.
 
Heb jij de telefoon geprobeerd te rooten?
Zo ja bekijk dan de video hier boven eens.
 
Beste aarie25.

Die telefoon heb ik niet geroot. Is het mogelijk dat toestel volledig te formatteren en dan een ander stuurprogramma te installeren ?. Vriendelijke groeten Kenami
 
Beste Kenami,

Volgens mij kun je dat zelf niet doen.
Alleen via de pijtjes toets voor wipe data en factory reset kiezen.
Maar dat werkt niet bij jou.
Ik zal vanavond even kijken of ik iets kan vinden, via mijn telefoon is dat niet handig.

--- Update ---

Heb jij trouwens iets gedaan voordat dit probleem begon?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke android versie staat er op!
Ik heb wel eens geprobeerd om een nieuwere android versie te installeren, dat ging toen niet omdat het toestel niet compatible was.
Het lijkt er op, dat je met de telefoon geknutseld hebt, anders zou je systeem kunnen herinstalleren, zoals aarie25 dat al aangeeft.
 
Ik vermoedt het ook, omdat de foutmelding met rom aanpassingen te maken heeft.
Dit gebeurd als je cyanogenmod of zo wilt gebruiken en er iets mis gaat.

--- Update ---

Kijk anders hier eens na.

Are you using ICS and pulled your phone out of your pocket only to find that it had this screen, saying "Encryption unsuccessful" and your only option a button that said "Reset Phone"? Don't press it! Try rebooting a few times with your external sdcard out first. Sometimes that will fix the issue. If not, take a deep breath and follow the guide below to get your phone usable again:

Hier wordt voor een Samsung uitgelegd wat je kunt doen, dit moet je dan zelf voor jou telefoon zoeken.
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1447303
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste prutser en aarie25.

Het besturingssysteem Android 4.2 Jelly Bean. Ja mijn vrouw heeft wat geklungeld, maar ja wij zijn niet meer van de jongsten ( 75 en 77) Bedankt voor de hulp. Kenami
 
Beste Kenami, wat heeft jou vrouw nu precies gedaan?

--- Update ---

Je zou hier eens kunnen vragen of hun een oplossing weten, want volgens er komt aardig wat bij kijken wil het weer goed werken.
https://community.medion.com/t5/Communicatie/ct-p/NL3xx

Ik kan wel firmware vinden voor jou type telefoon, maar hoe je dat precies moet installeren, daar heb ik te weinig ervaring mee.
Maar misschien dat Prutser jou dat kan uitleggen
Hier op een Duitse Medion site de firmware..
https://community.medion.com/t5/Sonstiges/firmware-fr-Medion-P5001/td-p/38
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste aarie25.

Gewoon een backup en dan naar fabrieksinstellingen zetten.
 
Je moet zorgen dat je weer in dit scherm komt,

Bestandstype: jpg MEDION 2.jpg (11,4 KB, 7x gelezen)

Want daar zouden ook het installatie bestand moeten staan, alleen is dat schermafdruk zo klein, dat het niet leesbaar is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die knoppen reageren niet.
 
Zit er een sd kaart in? Zo ja dan zou je hem volgende kunnen proberen, alleen ben ik er bang voor dat het niet gaat werken,
omdat jij al de reset knop hebt gedrukt. Maar probeer eens zonder sd kaart een paar ook op te starten, hopelijk werkt het dan weer.

--- Update ---

Heb je dit nog geprobeerd?

Hold down the Power button in order to power off the device.Hard Reset MEDION Life E5001

Next, press and hold the Volume Up + Power button for a couple of seconds.HardReset MEDION Life E5001

Release all keys as soon as the white text appears on the screen's left corner.
Quickly press the following combination of keys: Volume Down -> Volume Up -> Volume Up -> Volume Down.

After a short moment you should be in the Recovery Mode.
Select "wipe data/factory reset" by using Volume Down to scroll and Power button to confirm.
 
Die SD kaart kun je er wel uithalen. Het oorspronkelijk bestand staat in de root directory, tenminste, als het niet verwijderd is.
Kan ik mij haast niet voorstellen, dat je vrouw die heeft verwijderd.
Kon je maar een scherpere foto laten zien van de rootdirectory
 
Ik hoop dat die foto scherp genoeg is. Ik heb al die stappen al opgevolgd zonder resultaat.
Bij reboot blijft hij hangen uren aan een stuk
Medion 3.JPG
 
De foto is prima, ik zal mij er even mee bezig houden, maar volgens mij mis ik iets in de bestanden.
Heeft je vrouw op deze plek iets gedaan?
 
Heeft je vrouw op deze plek iets gedaan? Op deze plek is die niet binnen geraakt

--- Update ---

Medion 4.JPG Dit scherm heb ik bekomen
 
Medion 3(2).jpg
wipe data/factory reset

Deze instelling hebt u ook gedaan?

Zo ja, en geen succes, dan is het desbetreffende bestand gewist, en zal er een nieuw installatie bestand van Android 4.2 Jelly Bean toegevoegd moeten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan