• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

NAS duo deels niet zichtbaar op pc netwerk (usb Archer C7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

007

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
321
Waarderingsscore
1
Howdy folks,

onlangs heb ik mijn WD My Book duo aangesloten op mijn netwerk (via de usb ingang van mijn router TP-Link
Archer C7).

Aangezien het bedoeld is als backup schijf, is het handig als ik hiervoor alle ruimte via het netwerk kan benutten.

In het netwerk (en op de Archer C7) is echter maar n van beide schijven zichtbaar.

Ik heb ze (na veel ploeteren) als afzonderlijke schijven op het netwerk ingesteld.:zipped: Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien qua instellingen, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.:wacko:

Graag zou ik dit willen oplossen. Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
 
Je hebt niet per ongeluk een RAID 1 configuratie gebruikt? Waarbij er 2 schijven in je NAS zitten maar je er maar 1 van kunt zien?
 
Je hebt niet per ongeluk een RAID 1 configuratie gebruikt? Waarbij er 2 schijven in je NAS zitten maar je er maar 1 van kunt zien?

Nee, want in het netwerk is wordt slechts de helft van de opslagruimte (3 TB) weergegeven (inhoud is 2x 3 tb).

Even uit mijn hoofd zijn de discs ingesteld als JBOD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er moet bijna wel een raid actief zijn anders zie je beiden schijven. Zou je dat naast de JBOD even willen verifiren? Daarnaast geeft de NAS ook geen melding dat een van de schijven defect is?
 
Hallo Rubensky,

bedankt voor je reactie. Dat is prima. Dan kom ik er morgen even op terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Rubensky,

bedankt voor je reactie. Dat is prima. Dan kom ik er morgen even op terug.

De hd is geconfigureerd als JBOD. Ik vermoed dat het ligt aan de instellingen op de router.

Any ideas?
 
Is alle ruimte toegewezen aan de array?
JBOD toont zich als n schijf in het systeem i.p.v. de losse schijven waaruit hij is opgebouwd.
 
Waar kan ik dat zien?
 
Misschien klinkt deze vraag heel raar. Maar als je op de NAS Inlog zie je dan wel 2 afzonderlijke harde schijven?
 
Misschien klinkt deze vraag heel raar. Maar als je op de NAS Inlog zie je dan wel 2 afzonderlijke harde schijven?

Dit laat de pagina van de Archer C7 router zien op USB, disc settings:

Disk Settings


sda_WD:
ID Volume Capacity Free Space Active
1 volume1 2.7 TB 2.5 TB


Dit op Forwarding, vitrual servers:

Virtual Servers
Note: Make sure the nat is enable if you want the Virtual Servers configuration take effect
ID Service Port Internal Port IP Address Protocol Status Modify
1 21 21 192.168.0.1 TCP Enabled Modify Delete
 
Je ziet dus maar 1 volume. Dat betekent dat beide schijven zijn "samengevoegd" tot 1 schijf. Dan is het logisch dat je in het netwerk ook maar 1 schijf ziet.

(Of lees ik dat gedeelte over de volumes nu verkeerd?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je ziet dus maar 1 volume. Dat betekent dat beide schijven zijn "samengevoegd" tot 1 schijf. Dan is het logisch dat je in het netwerk ook maar 1 schijf ziet.

(Of lees ik dat gedeelte over de volumes nu verkeerd?)

Ware het niet dat beide schijven een volume hebben van 3 tb elk.......
 
Ofwel, hoe kan het dan dat er niet een volume van 6 tb zichtbaar is?
 
Omdat hij de schijven samenvoegd. Ik heb de schijven in mijn NAS in raid 1 staan. Mijn schijven zijn elk 2 TB. Er wordt eigenlijk een kopie van de schijven gemaakt door elkaar.

Klein stukje info:

RAID 1 consists of an exact copy (or mirror) of a set of data on two or more disks; a classic RAID 1 mirrored pair contains two disks. This configuration offers no parity, striping, or spanning of disk space across multiple disks, since the data is mirrored on all disks belonging to the array, and the array can only be as big as the smallest member disk. This layout is useful when read performance or reliability is more important than write performance or the resulting data storage capacity.[13][14]

The array will continue to operate so long as at least one member drive is operational.

Performance

Bron: Wikipedia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan