• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aantal vragen over Minecraft-alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal,

ik heb een gratis alternatief gevonden voor Minecraft, namelijk Mineshafter (https://mineshafter.info/). Een paar vraagjes hierover:

- Gezien het een JAR-bestand betreft, en Java RE als nogal onveilig wordt beschouwd, is er een alternatief waarmee ik JAR-bestanden kan uitvoeren, of kan ik beter een JAR-to-EXE-converter proberen? Als dat laatste het moet worden, heeft iemand een suggestie?

-Als ik het spel probeer te spelen op computers met een losse videokaart, lukt dit wel, als het een computer met gentegreerde GPU in de processor betreft, lukt het niet, en krijg ik de melding dat ik de grafische drivers moet updaten, maar deze zijn al up-to-date. Is er misschien een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Wat zijn jou systeemspecificaties?
Zijn die genoeg voor dat spel?
Java is onveilig door de vele lekken, maar als je die netjes updatet kun je het wel gebruiken, alleen ben uk zelf geen voorstander van Java.
Welke Windows gebruik jij? Als het geen Windows 10 is zou jij emet 5.5 kunnen installeren van de Microsoft site die beschermt tegen lekken in software.
 
Bedankt voor de reactie!

Mijn systeem: HP EliteBook 8540W met Windows 10 Pro.

Het spel draait wel op deze laptop (waarschijnlijk omdat er een videokaart inzit), maar een andere laptop (HP G62 (als ik me niet vergis) met Windows 10 Home, heeft gentegreerde graphics in de processor, en daar geeft de launcher problemen aan met de graphics.

Ik heb een vergelijkbare situatie ergens anders. HP xw8600 Workstation met losse videokaart werkt wel, HP Probook met gentegreerde GPU in processor werkt niet.

En wat betreft emet 5.5, daar ga ik even naar kijken.

Hopelijk weet iemand ook hoe dat grapchis-probleem moet worden opgelost. Misschien werkt overclocken?

In ieder geval alvast bedankt voor de replies!
 
Emet zou voor Windows 10 niet nodig zijn.
Als je problemen ervaart met verschillende laptop/computers dan denk ik toch dat er niet wordt voldaan aan de systeemvereisten van het spel.
Maar gezien dat je het wel op 2 computers kunt spelen kun je die dan toch gebruiken daarvoor.
 
Daar heb je op zich wel een punt. Waarschijnlijk is een gentegreerde GPU niet snel genoeg voor zulke spellen.
 
Ja dat kan ik niet zeggen omdat ik de specs niet weet.
Maar dit zouden de systeemvereisten moeten zijn.

Minimum Requirements:
CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM: 2GB
GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1
HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files
Java 6 Release 45

Recommended Requirements:
CPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
RAM: 4GB
GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
HDD: 1GB
Latest release of Java 8 from java.com
 
Hoi allemaal,

ik heb een gratis alternatief gevonden voor Minecraft, namelijk Mineshafter (Mineshafter). Een paar vraagjes hierover:

- Gezien het een JAR-bestand betreft, en Java RE als nogal onveilig wordt beschouwd, is er een alternatief waarmee ik JAR-bestanden kan uitvoeren, of kan ik beter een JAR-to-EXE-converter proberen? Als dat laatste het moet worden, heeft iemand een suggestie?

-Als ik het spel probeer te spelen op computers met een losse videokaart, lukt dit wel, als het een computer met gentegreerde GPU in de processor betreft, lukt het niet, en krijg ik de melding dat ik de grafische drivers moet updaten, maar deze zijn al up-to-date. Is er misschien een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik vind het al knap dat je van zo´n website zou downloaden. Ik zou het niet gedurfd hebben.

Even ter zijde, er zijn tig Minecraft replicas/ripoffs, sommige zijn zelfs leuker dan MC zelf naar mijn mening. Kijk maar eens op Steam en zie wat je allemaal kan vinden.
 
Lekker Minecraft kopen. Kost niet veel en je heb ook het hele Technic platform tot je beschikking met zeer veel mods en mod-packs. Goed voor jaaaaaren speelplezier!
 
Lekker Minecraft kopen. Kost niet veel en je heb ook het hele Technic platform tot je beschikking met zeer veel mods en mod-packs. Goed voor jaaaaaren speelplezier!

Of dat idd. De windows 10 versie is momenteel voor 4 euro op G2A te koop.
 
Al weer enige tijd later, maar ik heb inmiddels uitgevonden waar het probleem ligt: waarschijnlijk bij OpenGL. Microsoft laat natuurlijk automatisch renderen via DirectX. In de error logs kwam ik de volgende melding tegen: OpenGL: ~~ERROR~~ RuntimeException: No OpenGL context found in the current thread.

Hoe kan ik OpenGL gebruiken?
 
Oke, ik ga ff kijken of er iets bruikbaars tussenzit.
 
Helaas heb ik er niks in gevonden wat werkte, maar ik kwam wel deze video tegen:
Java gedowngraded naar versie 8 update 51 en het werkte. Weliswaar een sterk flikkerend beeldscherm tijdens het draaien van de game, maar hij doet het.

Voor een andere PC, met in dat geval geïntegreerde graphics in de chipset is het me niet gelukt, ook niet met Java 7. Hiervoor blijf ik nog zoeken.
 
Jij had een nieuwe lancher van Mineshafter geïnstalleerd, kan het niet zijn dat je daar ook een versie terug moet?
Omdat de vorige wel goed werkte op Java 51
Maar Java downgraden is wel een risico omdat jij nu weer bepaalde lekken in Java hebt zitten.
 
De vorige Mineshafter is niet te verkrijgen om dat op de website alleen de recentste versie staat, maar gezien het feit dat het geïntegreerde Intel GPU is lijkt het me sterk dat oudere launchers wel of beter werken. De nieuwste bevat volgens mij alleen updates om de nieuwere versies van Java te kunnen gebruiken.

En wat betreft het beveiligingsrisico: ik heb de Java content in de browser volledig uitgeschakeld, en wij downloaden thuis geen hele gekke dingen, dus ik denk dat het wel meevalt. Ik heb altijd nog Malwarebytes (en Windows Defender, al is dat niet iets om mee thuis te komen). Ook is Windows Firewall in W10 sterk verbeterd. Als dit alles niet volstaat zet ik er nog Avira bij.
 
Ook al ben je goed beveiligd, je bent nooit voor 100% veilig. Maar als jij Java hebt uitgezet, dan is dat geen probleem.
Maar deed mineshafter voor de Java update wel goed? Want jij heb daarna toch de installer vernieuwd.
 
Even tussen door, heb je de Minecraft standard versie op Windows 10? Of heb je de Windows 10 edition? Want de standaard werkt niet goed op windows 10, vandaar windows 10 editie.

Als je deze niet hebt, kan je gewoon bij Mojang of de minecraft site inloggen en dan de windows 10 editie gratis claimen aangezien je de standaard versie hebt.
 
@aarie25 Op de PC's met geïntegreerde GPU deed ie het voor de update ook al niet, op PC's met aparte videokaart deed ie het toen wel goed. De update van Java heeft ervoor gezorgd dat er een update van Mineshafter nodig was.



@Tycho Ik heb geen officiële versie van Minecraft, maar het is een afgeleide van de standaard versie.
 
@aarie25 Op de PC's met geïntegreerde GPU deed ie het voor de update ook al niet, op PC's met aparte videokaart deed ie het toen wel goed. De update van Java heeft ervoor gezorgd dat er een update van Mineshafter nodig was.

Dus ligt het aan de soort videokaart.
Kun je het dan niet beter op alleen de pc met aparte videokaart spelen?
 
Dat doen we ook zoveel mogelijk, maar aan "we" kan je al horen dat ik niet alleen ben. Het is leuker om samen in een wereld te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan