• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

temp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

t!m

Verslaafd
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
8.712
Waarderingsscore
56
ik heb een compaq pc. en die daar heb ik een nieuwe behuizing voor gekocht. in die kast zitten in totaal 5 ventilatoren.
effe nieuwe voeding van 400 watt gehaald omdat de compaq maar 250 watt heeft. naja nieuwe voeding werkte niet-_- omdat compaq een shit systeem is heb ik begrepen. ochja dan maar de 2 grote ventilators alleen maar aangezet ( dat moest voldoende zijn want men compaq had maar 1 kleine). via everest gekeken hoe warm het was: moederbord 28C en cpu rond de 33C.

effe later ben ik guildwars gaan spelen kijk ens effe voor de gein op everst hoe warm het is staat dat het daar rond de cpu: 60C is :surrender
en k las in een andere topic dat dat behoorlijk warm is.
k ga me ook nog wat blauw neon halen dus dan gaat de temp ook nog wat omhoog.
aan de ventilators kan het niet liggen want die zijn splinter nieuw
Wil hem mss later nog wat sneller maken.
weet iemand een oplossing?

alvast bedankt:worship:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eerst onze even wat voor behzuiing je hebt en je heel samenstelling van je pc, zo kunnen we veder helpen.
 
Voeding welke er nu in zit en welke eerst en wat de tempraturen toen waren. en zaten er van het begin al zo veel ventilatoren in?

want het ziet er niet als een compaq kast uit:p
 
ide90 zei:
Voeding welke er nu in zit.
en welke eerst en wat de tempraturen toen waren.
en zaten er van het begin al zo veel ventilatoren in?
want het ziet er niet als een compaq kast uit:p

- de originele 250 watt compaq voeding. de 400 watt voeding heb ik terug moeten brengen want compaw en hp hebben een raar systeem ofzow-_-

- ja in de originele kast zat er maar 1 ventilator. en men nieuwe kast zie de link zitten er 5.

- de temp toen ik nog de originele compaq behuizing had weet k niet maar k denk toch een stuk hoger dan nu want deze koelt veel beter.
 
dat is wel heel warm voor een intel cpu, maak de cpu koeler eens schoon en vervang anders eens de koelpasta dat wil vaak goed helpen (bij mij cker 10 a 12 graden :eek:
 
oke k ga de cpu koeler ens schoon maken, iemand tips hoe ik dat moet doen?
 
uuh net gekeken maar alles is helemaal schoon:huh:
 
250W is ook geen al te grote voeding, misschien dat je fans hierdoor niet op voldoende snelheid draaien...
 
Sanderr zei:
250W is ook geen al te grote voeding, misschien dat je fans hierdoor niet op voldoende snelheid draaien...

ja dat is ook mijn probleem. ik had er eentje gehaald van 400watt maar dat werkte niet omdat men pc van compaq is, hp heeft hetzelfde probleem:frusty: wat kan ik eraan doen zodat in men pc wel een andere voeding kan want ik wil ook nog wat neon erin maken.
 
ik ben bang een compaq voeding halen, of navragen bij een dealer welke compatible is maar dat wordt stevig in de buidel tasten merk pc's kennende.
 
ahha thx,

maar kan ik niets anders in men pc zetten of onderdelen verander waardaar ik wel andere voedingen kan?
 
Denk ik niet, als je een andere gewone behuizing neemt dan heeft je moederbord waarschijnlijk weer een afwijkend formaat.....
 
kan ik niet bv een andere moederbord halen?
 
dan kan maar dan moet je op het volgende letten:

Het moet dezelfde socket zijn als de cpu die nu hebt.
hij moet het geheugen ondersteunen wat je nu hebt,
en hij moet de goede va aansluiting hebben (AGP of PCI-e)
 
t!m zei:
uuh net gekeken maar alles is helemaal schoon:huh:

Hoe en waar heb je "gekeken"?

Tenminste de CPU-ventilator van het koelribbenblok afgeschroefd en genspecteerd hoe dik de hard aangekoekte stof-mat op en/of zijdelings tegen de ribben is?

Die haal ik 2-3 x per jaar daar weg met een kwast.
 
men oom heeft die kast omgebouwd en de pc helemaal zuiver gemaakt.
maar als ik in de toekomst nog wat wil veranderen moet ik toch van die compaq onzin af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan