• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stuurprogramma Canon scanner Lide 110 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een .exe bestand. Ook met jouw link komt datzelfde scherm en onderaan staat 'Downloaden'.
In verkenner zijn de extensies niet meer te zien, die instelling is ook verloren gegaan. Weet jij hoe ik die in verkenner zichtbaar kan maken?

Open de verkenner, kies in de menubalk bovenaan voor "beeld" ... helemaal rechts in het lint klik je op "opties" ... mep- en zoekopties wijzigen ... tweede tabje "weergave" ... "uitvinken "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" ... toepassen (en ook op "op mappen toepassen") en OK.
 
Hieronder een handleiding voor het gebruik van MP Navigator EX versie 1.0. In jouw nieuwere versie kunnen de afbeeldingen wat afwijken.

Dubbelklik op de snelkoppeling naar MP Navigator EX om het programma te starten. Het startscherm ziet er bij mij zo uit:

58cd14bfc99a2-1.startscherm-MP_Navigator_EX_-_MP610_series.png


Klik zo nodig op de knop Scan/Import die linksboven staat. Klik daarna op Foto's/documenten (plaat)

Dit is dan het volgende scherm:

58cd15893e916-2.kies_documenttype-MP_Navigator_EX_-_MP610_series.png


Onder Documenttype kies je wat jij wilt scannen. Ik koos hier voor een kleurenfoto. Klik op het naar beneden gerichte pijltje achter Kleurenfoto om iets anders te kiezen, bijv. zwart-wit foto of kleurendocument. Klik dan op de groene knop Scannen.

Je ziet dan eerst een venstertje met de tekst ScanGear... Bezig met scannen:

58cd163bebe0d-3._ScanGear_is_bezig-MP_Navigator_EX_-_MP610_series.png


En even later de melding dat het scannen voltooid is:

58cd16636b8b7-4._-Scannen_voltooid.png


Als dit de enige afbeelding is die je wilt scannen, dan klik je op Afsluiten in dat venstertje.
De afbeelding is nu wel gescand, maar nog niet opgeslagen:

58cd16b1c82ee-5._nog_niet_opgeslagen-MP_Navigator_EX_-_MP610_series.png


In het volgende venster kies je waar je de afbeelding op wilt slaan. Je kunt bijv. via de knop Bladeren kiezen voor je bureaublad. Daarnaast geef je hier de gescande afbeelding een eigen naam. Klk daarna op de knop Opslaan:

58cd17574bfa2-6._Waar-Opslaan.png


Je krijgt de melding dat het opslaan voltooid is. Klik op Opslaglocatie openen:

58cd17924f105-7.-Opslaan_voltooid.png


Je krijgt dan links de mappen op jouw harde schijf te zien. Bovendien wordt duidelijk de standaard locatie aangegeven waar scans worden opgeslagen, als je die niet gewijzigd hebt:

58cd180810948-8._Opslaglokatie_en_terug_naar_hoofdmenu-MP_Navigator_EX_-_MP610_series.png


Wanneer je klikt op de knop Naar het hoofdmenu gaan, dan krijg je weer het eerste venstertje uit deze handleiding te zien.

-------------------------------
Ik heb hier enkel in het kort verteld hoe je kunt scannen met MP Navigator EX. Maar houd je vooral niet in. Er zijn meer knoppen te ontdekken in dit programma. Zo kun je een gescande afbeelding ook laten verbeteren. Tevens kun je de standaard map waarin gescande afbeeldingen worden opgeslagen, zelf wijzigen.
Wanneer ik een programma voor het eerst gebruik, klik ik lustig rond op alle knoppen die ik in dat programma zie. Daardoor leer ik dat programma pas echt kennen. Niet iedereen durft dat, maar er kan meestal niet zo veel fout gaan. :biggrin:
Neem er rustig de tijd voor. En mocht je nog meer vragen hebben over MP Navigator EX, stel ze gerust.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan