• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HD geschikt maken voor kopie C-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
M.o.m. in aansluiting op vorige vraag:
een 2,5" schijf WD 320 GB (uit een laptop van een kennis waar nu een SSD in zit) ziet er z uit:
1) door systeem gereserveerd 6,06 GB NTFS in orde
2) (F : ) 221,39 GB exFat in orde (primaire partitie) en
3) 70,63 GB Niet-toegewezen.
Ik vermoed dat die "exFat" niet correct is, maar hoe krijg ik het weer in orde met MTPW of met EasuUsT.B?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je precies bereiken? Data eraf? Leeghalen? Backuppen? Indeling veranderen?
Exfat is op zich geen probleem, alleen een beetje ongebruikelijk.
 
Om een kopie van een HD te maken. Gedaan met MTPW maar het resultaat was 0,00.
Hoe ik aan die Exfat kom weet ik ook niet, maar ik ben ook niet goed op de hoogte van al die andere mogelijkheden, en hoe ik welke partitie ik nu moet verkleinen om een andere te vergroten om verder te kunnen gaan. Eerder lukte mij dat wel ooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat dit de oude systeemschijf was in de laptop? Als de nieuwe ssd goed werkt, heb je toch weinig aan een backup hiervan?

Maar volgens mij moet je gewoon een image backup van deze schijf kunnen maken, zonder er ook maar iets aan te veranderen.

Gaat het je puur om data, kopier die dan naar een andere schijf, dan kun je deze vervolgens leeghalen, door alle partities te verwijderen en een enkele nieuwe aan te maken.

Verder zit er altijd een risico aan wijzigen van de partitie indeling en converteren van partities. Je kunt alles kwijtraken.
 
Nee, die laptop is van een vriend, en daar loopt alles naar wens,maar ik wil gewoon die 320 GB schijf voor mijzelf kunnen gebruiken om een kopie van een HD van een andere pc te maken.
 
Dan haal je hem dus leeg in schijfbeheer, of een alternatief partitioneerprogramma, en maakt een enkele nieuwe partitie aan. Paar minuten werk. Of heb je uitleg nodig over hoe je dat precies doet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerder vanavond lukte het me niet dit plaatje met schijfbeheer te tonen:
5vzmo1.jpg

Rechtsklik op linker partitie (6GB) : kan groter maken of kleiner of verwijderen
R-klik op middelste (F=221 GB): alleen te verwijderen, en
R-klik op rechtse partitie: (70GB): eenvoudige / nieuw spanned / nieuw striped.
Dus ik wil graag je uitleg, aangezien ik bang ben het ng ingewikkelder te maken.
 
Als je niets hoeft te bewaren van deze schijf, dan een voor een op de eerste twee partities rechtsklikken, verwijderen. Daarna heb je n blok niet toegewezen van ca. 298GB. Daarop rechtsklikken, nieuwe partitie aanmaken.
 
Met al die dingen is het z: als je het weet (of onthouden hebt hoe het moet), dan is het heel eenvoudig".
Ik zie nu: Nieuw Volume 298 GB NTFS/in orde (Primaire partitie).
Je advies bespaart mij 2 of 4 x 7,5 km naar de dichtstbijzijnde deskundige pc-zaak afhankelijk van of ik er op wachten kan of niet.
Alweer heel veel dank (ik ben de tel kwijt geraakt).
 
Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan