• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik wil graag upgraden, advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerretc1

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Dus ik heb een jaar of 4 geleden een PC in elkaar laten zetten, en ik wil binnenkort eens gaan upgraden.
Hier wat specs

Grapghics card
Palit GeForce GTX 760 JetStream

Pr4ocessor koeling
Cooler Master Hyper TX 3 Evo

RAM
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB

Processor
Intel Core i5 4430 3 GHz

Moederbord
MSI H87M-G43 - - Micro ATX - LGA1150

Voeding
Cooler Master GX RS-650-ACAA-D3

Behuizing
Sharkoon MS140

Ik gebruik deze PC met een tweetal HP x23LED monitoren. Doen hun taak, iets teveel op budget gelet misschien..
PC is intensief gebruikt in de 4 jaar dat ik m heb, zeg maar gerust minstens 1 week voordat ik merk dat hij iets langzamer wordt en dan kan het soms nog een week duren voor ik hem opnieuw opstart.




Deze games kan ik met deze setup nog goed spelen:

Rocket League: gemiddeld 120 FPS op de hoogste kwaliteit
GTA5: Gemiddeld 50-60 FPS met alles op High.
Arma3: Gemiddeld 30 FPS, en dat met de graphics op Medium, al is dit spel erg instabiel.
H1Z1 KotK: Gemiddeld 30 FPS, alleen niet speelbaar op Medium, doordat beeld regelmatig hapert.
Far Cry 4: Gemiddeld 50 FPS, prima te spelen op hoge kwaliteit.

(Note: Ik heb altijd 2 monitoren aan, ook als ik game. Tijdens gamen heb ik altijd Chrome aan met gemiddeld 10 tabs open en 10 plugins)

Nou wil ik binnenkort een 144Hz 2560 x 1440 gaming monitor kopen. (rond 400-500 euro)
Ook wil ik binnen een paar maanden een nieuwe GPU kopen.
Ik zou willen weten wat ik moet upgraden en wat het zou kosten om met deze resolutie te kunnen gamen. Bijvoorbeeld GTA5, H1Z1, Arma 3 op High of Ultra specs.
Ook zou ik willen weten of hoe duur ik uitkom als ik een build voor 4k gamen wil in de toekomst..

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
 
Denk dat het voor beide scenario's toch wel op een compleet nieuwe pc uitdraait. Minimaal iets van een i5 7400 icm een gtx1060 en 8GB geheugen, liefst beter. Voor 4k/uhd gamen zit je vast aan een gtx1080(ti). De eerste moet voor 900-1000 euro te doen zijn, voor de tweede ga je vast al richting 2000. Heb je dat er voor over?
 
Dat heb ik er voor over ja. Dit in een tijdsbestek van een jaar dat ik elke maand een onderdeel of 2 haal.
Een SSD staat ook op het lijstje.

--- Update ---

Maar zou ik met mijn build nu een monitor kunnen kopen die via displayport kabel aangesloten moet worden? of heb ik daar een een nieuw moederboord voor nodig?
Zou ik nu een 1920x1080 144hz monitor kunnen kopen en optimaal kunnen gebruiken? Dan begin ik eerst daarme bijvoorbeeld.. UHD is alleen een optie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De pest is dat je niet alles per stuk kunt vervangen. Moederbord, processor en geheugen zal sowieso in n keer moeten. Plus dat je daarbij windows opnieuw moet installeren, liefst op de ssd. Verder heb je in de loop van dit jaar nog een aantal ontwikkelingen, zoals de volgende generaties videokaarten van amd en nvidia, en processors van intel. De nieuwe ryzen processors lijken op dit moment nog niet zo interessant voor gamers.
 
Zou ik nu een 1920x1080 144hz monitor kunnen kopen en optimaal kunnen gebruiken? Dan begin ik eerst daarme bijvoorbeeld.. UHD is alleen een optie
 
Moet je wel even serieus over nadenken. Als je op hd wilt blijven, kun je met een lichtere upgrade toe. Mogelijk kom je dan al met een videokaart en ssd al een heel eind. Wil je op wqhd of uhd gamen, dan moet je meer doen. Verder is het een beetje zonde nu een nieuwe monitor te nemen, als je binnen een jaar overgaat naar uhd.
 
Is het makkelijk om vanuit een HDD naar een SSD te gaan? Ik wil windows op de ssd en de hdd houden voor de andere zooi. Hoe is dit makkelijk en het best te doen?
 
Makkelijkste is hdd klonen naar ssd. Moet de ssd wel groot genoeg zijn natuurlijk. Stelt met de juiste software niet zoveel voor. Maar bij een ander moederbord ontkom je eigenlijk niet aan een verse installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan