• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toshiba Satellite P-100-276 geeft geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke

Gevestigd lid
Lid geworden
15 nov 2013
Berichten
455
Waarderingsscore
1
Hi,
Deze laptop geeft niets geen geluid meer.
Ik heb al van alles geprobeerd, via Apparaatbeheer de driver voor audio verwijdert en daarna de computer terug opgestart, zodat hij de driver terug installeerde, doch zonder resultaat. Delefoaarna nog een driver updater laten werken, weer noppes.
Gisteravond heb ik dan besloten om Windows 7 opnieuw te installeren. Na het wachten op de nodige updates nog steeds geen geluid, zelfs niet via de koptelefoon.
Zou ik hier een externe audio kaart via USB kunnen op aan sluiten?
Als dit zou gaan dewelke dan?
Bedankt op voorhand!
 
Dus ook na een herinstallatie geen geluid?
Heb je op de site van Toshiba al gekeken of er een nieuwere driver te vinden is?
 
Als je onder apparaat beheer kijkt en dan onder audio invoer en uitvoer, dan onder eigenschappen, staat daar dat het correct werkt?
Kijkt ook even onder gebeurtenissen.

--- Update ---

Kijk ook eens of dit een oplossing geeft, na een herinstallatie waarschijnlijk niet, maar kunt het altijd proberen.
Fn +Esc (muted functie)

--- Update ---

Heb jij iets gedaan waardoor dit is gekomen?
Is dit trouwens na de Windows update van dinsdag gekomen?
Zoja dan kan het ook nog een update zijn die het probleem veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat notebook is ergens tussen de 8 en tien jaar oud.
Doe het volgende: post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Wat ook nog een optie kan zijn is om te kijken of het geluis in de bios niet uit staat.
 
Of speccy heeft het verkeerd, maar staat jou datum wel goed?
Generated by Piriform Speccy v1.30.730
19 Mar 2017 @ 13:28

Je heb alleen nog geen antwoord geven op mijn vraag ->
Is dit trouwens na de Windows update van dinsdag gekomen?
Zoja dan kan het ook nog een update zijn die het probleem veroorzaakt.
 
Of speccy heeft het verkeerd, maar staat jou datum wel goed?
Generated by Piriform Speccy v1.30.730
19 Mar 2017 @ 13:28

Je heb alleen nog geen antwoord geven op mijn vraag ->
Is dit trouwens na de Windows update van dinsdag gekomen?

Ik weet niet of je mijn eerste bericht hebt gelezen?
Daar staat in dat ik gisteren de Windows 7 terug heb genstalleerd, welke dag was he gisteren?
 
Ja dat weet ik, maar dan heb je de dinsdag updates ook genstalleerd, maar ik bedoel daarmee of jij na dinsdag geen geluid meer had.
Want je krijgt elke 2de dinsdag van de maand de updates binnen, dus afgelopen dinsdag ook.
Het komt regelmatig voor dat mensen dan problemen ervaren na die updates, dus vandaar mijn vraag wanneer jij het geluid probleem kreeg :)
 

Bijlagen

  • Forum.png
    Forum.png
    48,6 KB · Weergaven: 25
het is niet .bat maar .cab

Heb je via Apparaatbeheer de driver proberen te installeren?
 
Sorry voor die verkeerde extensie!
Ik heb inderdaad via apparaatbeheer deze trachten te installeren, met het prentje als resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel online laten zoeken?
 
Alleen weet ik nog niet vanaf wanneer het geluid probleem is gekomen, zou jij mij dit nog kunnen zeggen?
 
Alleen weet ik nog niet vanaf wanneer het geluid probleem is gekomen, zou jij mij dit nog kunnen zeggen?

Dat weet ik niet!
Ik heb deze laptop in mijn handen gekregen omdat men geen internet verbinding kon maken.
De reden?
Het schakelaartje vooraan stond op "OFF".
Met het een en ander in passant eens te controleren ben ik tot de vaststelling gekomen dat er geen enkel geluidje of piepje uit kwam.
Was dit belangrijk?
 
Ja want als het is gekomen na een update, dan zou je de updates kunnen verwijderen en dan 1 voor 1 weer installeren.
Want dan kun je tenminste dingen uitsluiten als mogelijk probleem.
Vandaar mijn vraag wanneer dit is ontstaan.

Zie ook wat ik van internet heb gehaald.

ik heb mij zojuist ingeschreven bij dit forum omdat ik vandaag hetzelfde probleem had als jij. Kreeg vandaag 8 updates voor Windows Vista en na installatie en herstart, geen Windowsgeluiden meer, noch muziek via stereo-speakers en line uitgang. Ik gebruik een Realtek HD geluidskaart. Bij apparaatbeheer bleek de soundcard goed te functioneren. Ook het stuurprogramma had geen update nodig. Toen de PC hersteld naar het moment (vandaag) voordat de updates werden gedownload. Na opstart werkte alles weer. Maar... toen dienden diezelfde updates zich weer aan en wederom hetzelfde probleem; geen geluid meer.
 
Ik heb deze laptop maar pas verleden dinsdag in handen gekregen om die storing i.v.m. internet op te lossen.
Die dag heb ik nog van alle andere zaken gecontroleerd, achteraf pas, de dag erna viel het me op dat ik ervoor geen enkel piepje of muziek toontje bij het opstarten had gehoord. Dus dat was dinsdag toen.
Gisteravond heb ik dus maar eens navraag gedaan of dit ervoor k al was, dat bleek wel zo.
Dus het probleem heeft niets te maken met updates denk ik.
Dan blijf ik bij mijn eerste vraagstelling.
Zou ik hier een externe audio kaart via USB kunnen op aan sluiten?
Als dit zou gaan dewelke dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan