• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinRich

Gevestigd lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
371
Waarderingsscore
2
Goedemiddag Abraham,

Mijn op 13 maart geplaatste topic is opgelost, maar ik denk dat het generic virus windowsbestanden heeft beschadigd.
De startknop werkt niet en alle apps zijn verdwenen evenals de tegels. Dit zag ik na een update van Windows.
Ik heb systeemherstel toegepast. Er stond n herstelpunt in en die was van direct na de reparatie. Dit is niet gelukt.

Heb ook nog geprobeerd systeem te herstellen via de veilige modus, maar helaas. Gaf opnieuw foutmelding 0x80070091 / kan niet herstellen.

Reimage Repair (hiernaast onder Service) wordt na download weer verwijderd als je hem probeert te starten.
Zou je me nog een keer helpen dit probleem op te lossen?

Groet,
Henk
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Ga naar het Configuratiescherm - Gebruikersaccounts en maak daar een nieuw Gebruikersaccount aan met administratorrechten.

Log uit en login in dat nieuwe account, dat eerst weer opgebouwd moet worden.
Als daar wel alles aanwezig is, is waarschijnlijk je originele account beschadigd.
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Abraham,

Hier is inderdaad wel alles aanwezig. Hoe repareer ik mijn originele account?
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Via verkenner alle inhoud van je persoonlijke mappen dan naar de nieuwe mappen van je nieuwe account kopiren.

Is dat gedaan - dan kan je jouw corrupte account verwijderen.
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Misschien een beetje rare vraag, maar als ik de verkenner twee keer open hoe ik krijg ik dan de mappen van beide accounts te zien zodat ik ze kan kopiren.

Als ik ingelogd ben op mijn corrupte account zie ik de bestanden die ik moet overzetten, maar ik zie de bestemmingsmappen niet.

Dit is bij het nieuwe account net andersom. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb het nieuwe account aangemaakt onder hetzelfde emailadres als de oude. Bij de nieuwe krijg dan het bureaublad van mijn laptop te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

In je nieuwe account via configuratiescherm > Opties voor verkenner - via de Tab weergave kiezen voor verborgen mappen en deze op vertonen zetten.

Daarna moet je in Verkenner via Gebruikers zowel je oude als ook je nieuwe account kunnen zien.
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Documenten overgezet. Nu bezig met afbeeldingen.
Ik heb gezien dat ik sommige programma's wel kan starten in het oude account maar niet in het nieuwe.
Moet daar nog iets specifieks voor ondernemen?
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Als die programma's enkel voor jou oude account zijn genstalleerd i.p.v. voor iedereen, zal je die opnieuw moeten installeren in je nieuwe account.
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

OK dan ben ik nog even bezig maar dat zal wel gaan lukken. Andermaal bedankt voor de hulp.
Gr. Henk
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Hallo Henk - is alles inmiddels gelukt?
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Hallo Abraham,

Ja alles is nu OK en running.
Ik wacht alleen nog even met het weggooien van het corrupte account.
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Mooi zo, geen vragen of opmerkingen?
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Geen vragen, geen opmerkingen en nogmaals hartelijk dank.

Gr.
Henk
 
Re: Startknop W10 werkt niet en alle apps zijn verdwenen.

Ik heb ook jou graag geholpen en wens je weer veel plezier met jouw Windows. Happy Surfing.
Dit topic zal ik sluiten en op Opgelost zetten.
p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan