• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

De cumulatieve Windows 10 update KB4013429 laat zich niet installeren:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lezer(s), sinds 2 dagen laat de laatste grote Windows Update (KB4013429) zich helaas niet installeren.
Na de 1e mislukte poging kreeg ik nog geen foutmelding, maar nu na de 2e keer dus wel, de foutmelding die daarbij vermeld wordt is 0x80070002.

Ik heb via Google al wel talloze gelijke klachten over deze update gevonden, maar een oplossing daarvoor helaas nog niet. Is er misschien iemand onder jullie die mij zou kunnen helpen?

Alvast bedankt.
 
Error code 0x80070002 indicates issue with Windows updates.
This problem occurs when some files in the Windows Update are missing, even though the update is downloaded and extracted successfully.

Dat probleem bij jou houdt dus in dat er voorgaande updates missen.

Laat via Opties de Windows Update handmatig naar updates zoeken.
 
nee Abraham er zijn geen missende voorgaande updates ...er zijn missende bestande in deze gedownloade update aanwezig en daarom deze foutmelding ...heb het hier ook ondervonden op 1 van de virtuele versies .
 
Dan is dat is dat weer een slordigheid van MS en kan verklaren waarom er twee dezelfde KB's in de in de opsomming staan, waarvan de ene klein van omvang is en de andere ca 6x groter is.
 
over welke opsomming heb jij het .. ik zie deze dus nergens 2x vermeld staan !
 
ja die had ik ook wel vermeld zien staan in de catalogus ... het was me echter niet duidelijk waarom deze er vermeld stonden !
 
Dus ik moet de deltaupdates hebben oof die daarboven staan?
 
De delta is 700 MB en die daarboven 1 gigabyte, toch de delta doen?
 
Prima Abraham, dan doe ik de delta.

--- Update ---

Gelukt. Eerst de delta geinstalleerd (probleemloos). Vervolgens na de noodzakelijke reboot en opnieuw inloggen verscheen er meteen een andere update, namelijk KB3150513 die zich in mum van tijd liet installeren.

Hartelijk dank voor jullie tips!
 
Fijn dat alles weer in orde is.
Windows 10 blijft in mijn ogen door de nieuwe update policy van MS n groot avontuur.
 
Enterprise is de business uitvoering en verschilt daarin niet alleen met de normale Windows 10 versies, maar wordt ook niet door MS afgeluisterd zoals de normal versies wel.
Daarentegen is het net zo als andere versies van MS niet bestand tegen de NSA/CIA praktijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan