• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aansluiting Intel PCI-e Adapter WiFi AC867

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles kan natuurlijk. Ik zal nog eens met de laptop "rammelen". Er zit toch een SSD in. Moet kunnen. Het probleem heb ik wel ontdekt nadat mijn vrouw hem verplaatst had:D
 
Dus zou het een los kabeltje of breuk kunnen zijn.
Ik wacht het af :)
 
Mijn buurman heeft zijn modem gereset (vergeten te vragen om ook de router te resetten. Maakt ook niet uit want ik heb nu ook verbinding met wifi van de buren. Ik moest wel mijn laptop verplaatsen want de afstand was blijkbaar net te groot. Nu heb ik in elk geval een alternatief om te testen als het fout gaat (wat het de hele dag nog niet gedaan heeft.
Waar ik niet aan gedacht heb is om even een veld analyse met mijn gsm uit te voeren. Er blijkt een vrij sterke buurman naast mijn kanaal te zitten. Daarom heb ik mijn kanaal n hoger gezet, van kan. 7 naar kan. 8
Pagina's laden nu ook snel genoeg dus kan ik even niet verder zoeken. Zo maar die adapter vervangen voel ik ook niet veel voor. Als ik pech heb zit ik daar een poos mee te vechten en weet dan nog niet of mijn probleem is opgelost.
Het feit dat hij nu weer goed werkt wijst m.i. toch in de richting van storingen, interferentie, zwak signaal enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen.
Hopelijk is het nu opgelost en scheelt het weer een adapter te vervangen.
Maar eerst maar afwachten of hij het nu blijft doen.
 
Als ik in mijn lijst met netwerken kijk en een verbinding open, kun je aan vinken of dit netwerk automatisch moet worden verbonden. De meeste netwerken zijn van mensen rondom mijn woning en wil ik dus niet verbinden. Alle vinkjes zijn echter gezet. Als ik die vinkjes weg haal komen ze na enkele minuten automatisch terug. lijkt me ook niet helemaal in orde. Ik vermoed dat dat nog een bug in win 10 is.
 
Veng zei:
Alle vinkjes zijn echter gezet.

Dat zie ik ook op mijn HP Mini netbook (met Windows 10 Home 32 bit). Maar zolang jij nooit verbinding hebt gemaakt met die netwerken van je buren, kan er ook geen automatische verbinding worden gemaakt. Ik zou me er dus geen zorgen over maken.
 
Ik zal straks eens kijken of dit bij mij ook zo is.
Het is mij nog niet opgevallen.
 
@Porrelaar: Het is ook nooit een probleem geweest, maar als er een vinkje staat dat je uit kunt zetten om niet automatisch te verbinden verwacht je niet dat het automatisch terugkomt, lijkt me.
 
Je hebt helemaal gelijk, Veng. Het is vreemd gedrag dat die vinkjes vanzelf terugkomen.
Het was me nooit eerder opgevallen, maar ik kijk daar ook nooit. Wanneer je, zoals ik, die laptop alleen thuis gebruikt, dan kijk je maar 1 keer naar de beschikbare netwerken: alleen wanneer je die laptop voor de eerste keer in gebruik neemt (of nadat je Windows opnieuw genstalleerd hebt), je klikt dan enkel op je eigen netwerk, geeft het wachtwoord van je wifi in en je bent klaar. Daarna hoef je daar in principe nooit meer naar te kijken.

Ik kan me wel voorstellen dat jij wat verder ging kijken, omdat je problemen met je wifi verbinding had.
 
Ik heb het even nagekeken, maar ook hier staat het standaard aan.
Ik gebruik een modem en router, alleen heb ik van het modem de wifi uitstaan, anders ben ik benieuwd met welke van de 2 hij dan contact zou maken.
(Heb van beide de wifi wachtwoord opgeslagen)
 
@porrelaar:
problemen met je wifi verbinding
Idd keek ik daarom verder. Of ik nog steeds problemen heb weet ik niet eens. Ik krijg hem niet meer op tilt. Hij staat de hele dag aan, ik reboot af en toe, maar hij blijft het doen:surrender
 
Hij blijft het doen? Wat vreselijk! Dan zou je klaar zijn.
 
Dat is zeker vreselijk :wink:
Maar heb je wel weer iets om je mee bezig te hoeden, namelijk de aan geschafte adapter via Mp verkopen, hou je weer bezig :smile:
 
@porrelaar:
Hij blijft het doen? Wat vreselijk! Dan zou je klaar zijn.
Een andere conclusie kan ik ook niet trekken:biggrin:
Samengevat moet het haast zijn gekomen door de storingen bij Ziggo. Dat mijn adapter daarvan op tilt sloeg. Het was immers ook plotseling gaan optreden en plotseling weer verdwenen.
Anders was hij er nog wel eens uitgevlogen. Ik laat hem morgen nog draaien en als dat nog steeds vlekkeloos gaat zet ik er een punt achter.
 
Dat zou goed kunnen, Ziggo heeft de laatste tijd wel veel storingen.
Maar mogelijk blijft het werken door het kanaal wat is veranderd.
 
@aarie25: Nee, die adapter verkoop ik niet. Was 10. Die overleef ik wel. Nooit verkeerd om een testobject te hebben, want mocht Ziggo weer moeilijk doen, ga ik hem toch omwisselen.
Als ik op mijn wifi-analyzer kijk zie ik wel dat er een relatief sterk signaal naast het mijne zit, maar de kanaalafstand was toch nog 2 kanalen (5 en 7) bovendien is het verschil in signaalsterkte zo'n 10 tot 20 db. Maar ik heb geen idee wat dat betekent voor de wederzijdse benvloeding. Ik heb het kanaal slechts aangepast omdat dat net iets beter uit leek te komen. Toen was de adapter echter al weer in bedrijf. Ik heb slechts n keer gehad dat de adapter opnieuw uitviel.
Nog steeds kan het natuurlijk zo zijn dat de adapter het nu net aan kan en ik daardoor geen problemen merk. Ik heb nu ook geen middelen om de adapter te testen. De wifi-analyzer werkt immers op het toegangspunt, niet de client.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor dat geld ligt het ook niet in de weg.
Kun je niet met zo'n programma ook de hele straat zien?
Ik meen tenminste zo iets alleen eens gehoord te hebben.
Dan kun je nog beter een rustig kanaal kiezen.
 
Het is een gratis app op android: "wifi-analyzer". Maar er zijn er meer. Je ziet alle wifi-bronnen die je gsm bereiken. Hij geeft de veldsterkte in dB aan. Je ziet grafisch het overzicht met naam van het netwerk. Blijkbaar heb je voor een goede verbinding -65 dB of meer nodig.
Bij een minder goed signaal zie je ook het "ademen" van sommige signalen. Het lijkt op het verschijnen en verdwijnen door interferentie maar ben daar niet zeker van. In elk geval weet je dan wel dat je geen betrouwbare verbinding hebt.
Zeer handig allemaal, kan ik aanbevelen. Bv. voor als je op een camping bent en de beste wifi-plek wilt vinden.Wifi-analyzer.jpg
 
Voor mijn Windows laptop gebruik ik daarvoor het programma inSSIDer. Voor de nieuwere versies van dat programma moet je betalen, maar je kunt ook de laatste gratis versie gebruiken. O.a. Computer Idee geeft een downloadlink naar de gratis versie: http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

Je start inSSIDer op en dan klik je op het tabblad Networks. Ik krijg dan dit te zien:

58d4e198515e7-2017-03-23_13_47_51-inSSIDer_for_Home.png


Natuurlijk worden alleen de netwerken weergegeven waarvan het signaal nog sterk genoeg is om ontvangen te worden.
Ze staan netjes gerangschikt: het netwerk met het sterkste signaal staat bovenaan. Gelukkig is dat mijn Thomson... :wink:
Onder SIGNAL staat de signaalsterkte. Het lager het getal achter het minteken, des te sterker is het signaal. De kleuren wijzen voor zich: groen is goed, geel is matig en oranje en rood zijn eigenlijk niet betrouwbaar genoeg.
Je ziet op welke kanalen de netwerken zitten. Veel Ziggo abonnees in mijn buurt. Die zitten allemaal elkaar in de weg op kanaal 1 of 6, terwijl ik kanaal 11 voor mij alleen heb. Nou, niet helemaal, er is 1 overlappend netwerk op kanaal 11, maar daarvan is het signaal zo zwak dat ik er geen last van heb.

Ik vind het een leuk en handig programma. Waarschijnlijk is het vergelijkbaar met wifi-analyzer voor android, maar dat ken ik niet.
Beetje vreemd dat het programma niet de 5 GHz netwerken laat zien, want die zijn er zeker in de buurt. Misschien komt dat door mijn oudere versie van inSSIDer.
 
Dat is een handig programma als je problemen hebt met wifi.
Er zijn veel mensen die het zelfde kanaal gebruiken, dus misschien kan Veng die nog eens gebruiken om te zien of die nog wat aan geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan