• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Monitor valt plotseling uit en gaat weer aan na een paar seconde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaoraxon4

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2014
Berichten
321
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Ik heb twee identieke monitoren: Iiyama ProLite B2481HS-1 - LED-monitor.
Sinds al een redelijk lange tijd komt het voor dat mijn monitoren soms uitvallen en dan weer aanspringen.

Dit komt het meest voor bij mijn rechter monitor. Dit gebeurd dan ook meerdere malen achter elkaar en toont de input DVI rechtsonder in het scherm, zodra hij weer aanspringt (tijdens het typen van dit bericht gebeurde het alweer).

Bij mijn linker monitor gebeurd hetzelfde, echter geeft hij geen input aan, zoals bij de rechter monitor. Daarnaast heb ik ook het idee dat de linker monitor het zo nu en dan alleen doet bij het tonen van een filmpje of iets dergelijks (maar weer nooit bij het spelen van een spelletje).

Ligt dit aan de monitoren zelf of kan het bijv. aan de videokaart liggen? Ik heb helaas geen andere monitoren om het mee te vast te stellen. Wel heb ik alle kabels vervangen dus daar ligt het niet aan.

P.S
Ik heb helaas geen garantie meer.

Alle suggesties om achter het probleem te komen zijn van harte welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Die drivers zijn alleen nodig voor Windows 95 tot en met XP. Voor hogere versies van Windows zijn geen drivers nodig.
Dit staat in de Readme.txt die bij die drivers wordt geleverd:

iiyama MONITOR DRIVERS - README FIRST
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
There are 4 README files to aid driver installation:

README2000.TXT ---- Windows 2000
README95.98.TXT --- Windows 95 & 98 (first edition)
README98SE.Me.TXT - Windows 98 Second Edition & Me (Millenium edition)
READMEXP.TXT ---- Windows XP

Please Note:
Windows NT & Mac OS do not have the device category of 'MONITOR'.
Driver files are not required for monitor setup with these operating systems.
 
Oke dat had ik niet gezien.:smile:
 
@aarie25, ik realiseer mij nu pas dat er drivers zijn voor deze monitoren. Helemaal niet over na gedacht. Ik heb ze nu voor het eerst genstalleerd. Ik kijk het vandaag even aan of dit eventueel het probleem zal verhelpen. Bedankt dusver! :)

---UPDATE---
Oh, blijkbaar zijn ze dus niet nodig lees ik zojuist, waarschijnlijk zal het probleem zich dan nog wel voordoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou kunnen dat de computer te warm wordt en daardoor de schermen kuren krijgen, door dat de videokaart te warm wordt.
Dit zou je even kunnen nakijken.
Is jou linker scherm het hoofdscherm?
Hoe heb jij de schermen verbonden?
Kun jij alleen het rechter scherm aan de computer aansluiten om te zien of dit goed werkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou kunnen dat de computer te warm wordt en daardoor de schermen kuren krijgen, door dat de videokaart te warm wordt. Temperaturen liggen tussen de 30 en 40 graden, daarnaast heeft de computer ook geen last van externe warmtebronnen.

Is jou linker scherm het hoofdscherm? Ja.

Hoe heb jij de schermen verbonden? Linkerscherm: HDMI in GPU, Rechterscherm: DVI-D in GPU, ik heb nu zojuist wel voor het rechterscherm een HDMI kabel aangesloten die aangesloten is op het moederbord, helaas nog wel hetzelfde probleem.

Kun jij alleen het rechter scherm aan de computer aansluiten om te zien of dit goed werkt? Ik zal het gaan proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Monitoren hebben geen drivers alleen een info file en een kleurschema file en die eerste is voor de herkenning voor windows.

Zou eens de HDMI kabel vervangen, had hem ook via HDMI en had ook steeds uitvallen, nieuwe kabel erop en jaren geen last meer tot voor kort, toen begon het weer, zit nu via de vga, was er klaar mee.

Die DVI-d zit op dezelfde aansluiting als de HDMI, dus als en eentje wegvalt....... eventueel de vga gebruiken indien mogelijk via de DVI-i en een verloop.
 
Beide kabels zijn onlangs vervangen. Het linker scherm heeft sinds n maand een nieuwe HDMI kabel en het rechterscherm heeft hetzelfde probleem op HDMI vanuit het moederbord als DVI-D vanuit de videokaart.

Dus ik zou toch eigenlijk wel de kabels moeten kunnen uitsluiten?
 
Je kan ook de schermen onderling eens wisselen om te zien of de schermen hetzelfde reageren. Mijn zoon had vorig jaar ook regelmatig problemen met zijn schermen, bleek dat de voeding (in het scherm) van n van de twee stilaan naar de knoppen was. Twee nieuwe identieke schermen was bij hem de oplossing.
 
Een paar maanden geleden gaf iemand ook al aan op dit forum dat de voeding in de monitoren eventueel het probleem zou kunnen zijn. Helaas vallen ze niet meer onder de garantie en heb ik het tot heden op zijn beloop gelaten. Ik meende al eens de monitoren van kabel te hebben gewisseld (logische 1ste stap voor problemsolving), hoewel het mij even niet meer duidelijk is wat het resultaat daarvan was. Ik ga het vanmiddag na het werk even uitproberen.

Anders waarschijnlijk toch maar de pijnlijke investering maken om twee nieuwe schermen aan te schaffen.:unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt niet aan de schermen maar aan de HDMI en/of kabel heb er 3 geprobeerd, eentje deed het 2 jaar maar begon toen ook weer met uitvallen.

Vandaar de vraag of het niet via de VGA op de DVI-i kan en de andere op de DVI-d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan