• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Screengrabber

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Deze twee "programma's" zaten gewoon in mijn lijst van genstalleerde software. Op internet lees ik dat het (zoiets als) een virus is. Beide met Revo uninstaller verwijderd en momenteel draait MBAM. Moet ik nog meer doen om er zeker van te zijn dat dit geen kwaad kan?

--- Update ---

20 minuten later: Inmiddels mbam, jrt en adwcleaner gedaan (had ik recent ook al gedaan) en bij alle deze schoonmakers werd wel e.e.a. gevonden. Niet duidelijk of dat met spinware/amulesw te maken had.
 
Re: Spinware en amulesw

Hoe je eraan bent gekomen is de vraag die ik heb.
Het is niet de eerste keer dat bij jou hele vreemde software aanwezig is in jouw Windows.
Spinware is zo te lezen geen geen virus maar speciale IT-software.
Amulesw - tientallen Google pagina's met allemaal viruskreten van volkomen onbekende sites; niet n serieus forum zit er tussen.
Dus wat amulesw nu wel is, is mij niet duidelijk.

MBAM en de beide andere tools zullen dus voldoende moeten zijn.

Je mag ZHPCleaner ook gebruiken: https://www.nicolascoolman.com/download/zhpcleaner/
 
Re: Spinware en amulesw

vreemd dat ik nu meteen al gn bericht van je reactie kreeg. ZHP vond geen rare dingen. Het zou kunnen dat e.e.a. samenhangt met mijn zoektocht naar screen-grab of hoe het heet van bewegende beelden.(tot nu toe geen geschikte of werkelijk handige gevonden).
In elk geval dank voor je advies en antwoord. Vroeger deed je wel vaker iets met progjes van Coolman dacht ik.
 
Re: Spinware en amulesw

Zoek je een screengrabprogramma of een webpagegrabber?
 
Re: Spinware en amulesw

screengrabber heb ik wel (Gadwin of Faststone, soms werkt de zeer oude gratis gadwin niet meer, en faststone (ook inmiddels te betalen..) oudere versie doet het sowieso wel. Ik zoek dus een webpage grabber, waarmee je bv. ook een eenvoudige instructiefilm maakt.
 
Re: Spinware en amulesw

Dat laatste kan toch ook met een screengabber?

Want er zijn webgrabbers die een hele pagina kunnen fotograferen maar daar houd het mee op.
YouTube video? die dingen op het scherm laten zien - inclusief webpagina? - zijn met een gewoon screengrabtool gemaakt.
 
Re: Spinware en amulesw

wellicht gebruik ik de verkeerde termen en definities. Wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld een instructie of een aanwijzing vastlegt als video. Bijvoorbeeld (ik noem maar iets willekeurigs ) als je op een vakje in Excel klikt er een prent of een foto even verschijnt.
 
Ik heb jouw discussie verplaatst en de naam ervan veranderd.
Mogelijk dat anderen jou leuke tips kunnen geven.
 
dat zag ik: kon hem pas weer vinden door in "mijn profiel" te zoeken aangezien ik geen mails krijg. Wat wl weer veranderd is is dat ik niet steeds weer opnieuw moet inloggen als ik wil reageren in het forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel. Vroeger al eens Jang uitgeprobeerd. Camstudio lukte me niet erg, en bij Obs kon ik geen duidelijke handleiding vinden. maar getsharex ging de eerste keer al aardig goed, en kon zelfs het resultaat weer ophoesten! hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan