• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe krijg ik oc genie uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finlay

Gevestigd lid
Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
275
Waarderingsscore
0
Ik heb net een nieuw mobo geinstalleerd , ik zat in de bios te kijken en drukte toen op co genie die die vervolgens heeft ingeschakel, hoe krijg ik deze weer uit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die cmos batterij zal ik er wel even kijken of het werk, aangezien ik nog de stock cooler van amd heb wordt ie nu erg heet
 
Zie hier onder voor uitleg hoe je dit kunt kunt.

1 Zet je pc uit. Zet je computer uit vanuit je besturingssysteem. Zoek naar de knop achterop je pc en zet de pc helemaal uit.
Als er geen knop is haal je de stekker eruit.

2 Open de behuizing. Je moet toegang krijgen tot het moederbord van je pc. Wees voorzichtig, je gaat werken aan de binnenkant van de computer. Zorg dat je zelf geaard bent om het risico van statische elektriciteit tot een minimum te beperken.
Bij veel laptops kun je de CMOS-batterij bereiken door middel van een verwijderbaar deksel aan de onderkant van de laptop. Als er geen deksel is zul je de laptop helemaal uit elkaar moeten halen om de CMOS-batterij te vinden.

3 Verwijder de CMOS-batterij. Meestal kun je de batterij vinden in de buurt van de PCI-sleuven, maar afhankelijk van de fabrikant van het moederbord kan het zich ook op een andere plek bevinden. Meestal is het een ronde, platte batterij van 3V zoals je ze ook wel in horloges vindt (CR2032).

4 Druk op de aan-uitknop. Druk de aan-uitknop in en hou deze ongeveer 10-15 seconden ingedrukt (niets zou moeten gebeuren want de hoofdschakelaar aan de achterkant staat nog uit). Nu verdwijnt de eventuele overgebleven lading uit de condensatoren. Hiermee reset je de BIOS.

5 Doe de batterij terug op zijn plek. Steek de CMOS-batterij voorzichtig terug in de batterijhouder. Kijk goed of de juiste kant boven zit. De iets kleinere kant moet onder. Maak de behuizing van de computer weer dicht.

6 Zet de stroomtoevoer weer aan. Zet de hoofdschakelaar achterop je pc weer op "On". Als je in plaats daarvan de stekker uit het stopcontact had gehaald kun je deze nu weer terug in het stopcontact steken.

7 Zet je pc aan. Druk op de aan-uitknop aan de voorkant van je pc. Ga naar je BIOS en configureer de instellingen opnieuw (tijd, datum, opstartvolgorde).
 
Dat hele verhaal had niet gehoeven hoor, dit wist ik zelf nog wel, ik heb hem er even uit gehaald ( met esd polsband ) maar ik merk nog niet echt effect, misschien heb ik er te weinig koelpasta tussen gedaan
 
Kun je wel zien of nu uit is?
Is de computer stof vrij?
 
Oc genie is nu wel uit en de pc is brand schoon omdat ik er gisteren een nieuw mobo + voeding in heb gezet
 
Lol, op elk moederbord zit een bios/uefi reset jumperpinnetjes/jumper of een drukker.......
 
nog een vraagje waar is een rode usb poort voor
 
Ja wel evn snel doorheen gebladerd, maar had er nog niet aan gedacht om er in te kijken wat het was:huh:

--- Update ---

Heb het gelezen maar snap nog steeds niet wasr het nou precies voor is
 
aj maar wat is het verschil met de blauwe want dat is ook 3.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan