• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lage framerate in BF1

Status
Niet open voor verdere reacties.

cougar014

Gevestigd lid
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
255
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een vraag.
Kort geleden heb ik een 4k monitor gekocht. Echt super strak beeld, zeker een aanrader.
Nu heb ik echter het "probleem" dat ik in Battlefield 1 (standje ultra) niet boven de 30 FPS uit kom (redelijk stabiel tussen de 27-30)
Het is natuurlijk niet heel vreemd dat m'n framerate drastisch zijn verlaagd (had hiervoor een Full HD scherm).
Maar ben wel enigszins geschokt dat ik zo laag uit kom.

Als ik de tests van hardware.info bekijk, zo ik toch wel ergens boven de 50 uit moeten komen.
https://nl.hardware.info/reviews/70...estresultaten-ultra-hdn3840x2160-+-frametimes
Neem aan dat ze daar met de Founders Edition testen....

Mijn eigen hardware staat onderaan deze post.

Afgezien van de processor is alles minstens hetzelfde of beter dan gebruikt wordt in de tests van Hardware.info.
Zou de CPU zo veel invloed hebben op het aantal FPS??

Of heeft iemand andere ideen?
Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met google kom ik wel tegen, dat de game behoorlijk cpu afhankelijk is. Je vergelijkt een quadcore met een snellere hexacore. Je zou eens kunnen kijken of je wat kunt optimaliseren aan physics etc. Vast ook wel het een ander over te vinden met google.
 
Top, Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik zal kijken of ik het een en ander kan optimaliseren.

Met google kom ik wel tegen, dat de game behoorlijk cpu afhankelijk is. Je vergelijkt een quadcore met een snellere hexacore. Je zou eens kunnen kijken of je wat kunt optimaliseren aan physics etc. Vast ook wel het een ander over te vinden met google.
Dat het verschil er is lijkt me duidelijk. Maar zal dat echt zo groot zijn dan?
Kan me wel herrineren dat er vaak wordt geroepen dat veel applicatie (met name games) toch maar maximaal gebruik maken van 4 cores, weet niet of BF1 hier ook onder valt?
 
99 van de 100 games leunen vooral op de videokaart. Maar er zijn altijd wat uitzonderingen. GTA4 en GTAV zijn er nog een paar. Verder ook strategy games, waarbij veel AI berekeningen plaatsvinden. Games lopen qua ontwikkeling wat achter, maar het gaat wel naar meer cores toe. Er zijn games die minimaal 4 cores (of threads) nodig hebben, en sommige maken goed gebruik van meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Top, Bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik zal kijken of ik het een en ander kan optimaliseren.

Geen dank!
Zou je kunnen laten weten of er iets tussen zit waardoor JE een betere FPS hebt gekregen?
 
Ik heb even het een en ander geprobeerd en uitgezocht.
Nou bleek dat BF1 vanuit z'n standaard instellingen de resolutie scale zetten op 150%
Na deze terug gezet te hebben naar 100% zit ik nu rond de 58-60 FPS met zo nu en dan drops naar de 45.
Al met al toch een stuk beter dan de 30 van eerst!
 
Doe onderstaande test:

download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Ik heb even het een en ander geprobeerd en uitgezocht.
Nou bleek dat BF1 vanuit z'n standaard instellingen de resolutie scale zetten op 150%
Na deze terug gezet te hebben naar 100% zit ik nu rond de 58-60 FPS met zo nu en dan drops naar de 45.
Al met al toch een stuk beter dan de 30 van eerst!

Dat klinkt goed en dat met een kleine aanpassing.
Ik neem aan dat dit de hoeveelheid is die jij wilt hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan