• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet Information Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Hallo. Ik heb een tijdje geleden een ASP.NET website gemaakt. Ik had Internet Information Server (IIS) ingesteld zodat de website van buitenaf bereikbaar was. Dus met een geregistreerde domeinnaam, en die ook als hostnaam ingevuld onder Bindingen. Natuurlijk ook het lokale IP-adres ingevoerd onder Bindingen. Verder portforwarding voor poort 80 ingesteld op de router, en een entry gemaakt in de firewall van Windows voor inkomend verkeer op poort 80.

Dit heeft zo een tijdje prima gelopen totdat ik vorige week een crash had. Door het terugzetten van een image, gemaakt met Ease US Todo Backup Free, wou mijn pc niet meer opstarten. Fout in de bootconfiguratie. Ik dus Windows opnieuw genstalleerd, zoveel mogelijk data weer teruggehaald uit de backup, programma's weer genstalleerd.

Nou wil mijn asp website niet meer draaien, tenminste, niet via de domeinnaam. De domeinnaam resolved (via nslookup) keurig naar het publieke IP-adres van mijn router. De portforwarding op de router is ook correct ingesteld. De entry in de firewall van Windows is gemaakt. En de hostnaam en het IP-adres van de lokale pc zijn ingevoerd onder IIS->Site->Bindingen.

Ik heb nog een Abyss webservertje lopen op poort 8000 met wat afbeeldingen in /htdocs, als ik die aanroep via de www.domeinnaam.nl:8000 krijg ik gewoon content te zien. Dus de domeinnaam leidt gewoon naar de lokale pc.

Ik heb gisteren dezelfde website gepubliceerd vanuit Visual Studio Community, naar een map onder de Default Web Site in inetpub/wwwroot. Via http://localhost/websitenaam draait die prima onder IIS.

Ook heb ik het originele IIS configuratiebestand C:\Windows\System32\inetsrv\config\applicationHost.config (van vr de crash) teruggezet vanuit de backup, om er maar zeker van te zijn dat ik geen instellingen verkeerd maakte. En ik heb IIS nog eens overnieuw genstalleerd. Maar ook dat helpt niet.

Heeft iemand hier verstand van? Zie ik iets over het hoofd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan