• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet valt regelmatig weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspost

Nieuw lid
Lid geworden
21 mrt 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik kom er zelf niet uit.
Pas geleden hebben ik een kabel naar de zolder getrokken, nu is het probleem dat als er gebruik wordt gemaakt van die kabel dat het internet regelmatig weg valt.
Vaak moet ik dan mijn Experiabox herstarten of moet ik 5 minuten wachten voordat het internet weer opgang is gekomen.

Komt dit omdat de kabel o.i.d. is overbelast? ik heb namelijk best veel device's er aan hangen. Als er geen gebruikt wordt gemaakt van de kabel dan heb ik geen last van wegvallend internet.

Ik maak gebruik van een Cat 5E kabel en ik heb glasvezel van KPN met een KPN experiabox V9.

Dit is een netwerk tekening van mijn omgeving (het gele gebied is de zolder).
https://ibb.co/m7QtMF

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Matthijs
 
Volgens mij is het voor langere afstanden beter om een cat 6 te gebruiken.
Wat geeft een speedtest aan als je de kabel gebruikt?
Dus met wifi heb jij geen probleem?
 
Volgens mij is het voor langere afstanden beter om een cat 6 te gebruiken.
Wat geeft een speedtest aan als je de kabel gebruikt?
Dus met wifi heb jij geen probleem?

hier zit je er volgens mij naast aarie25 zo wel cat5e als cat6 kunnen een lengte aan tot 100 meter daar na treed bij beiden verlies op,
het grote verschil zit hem in de bandbreedte Cat5 = 100Mhz en Cat6 = 250Mhz,
hier kan het verschil toch wel eens zitten als ik tekening schema zie van tp.. de swhitch moet dat kunnen regelen op zolder en daar kan het met cat5 wel eens mis gaan zie het als dit:

een CAT6 kabel kan meer data tegelijkertijd verwerken. Zie het als een verschil tussen een 2 en een 5-baans autosnelweg. Op beide wegen mag je 130 km/h rijden, maar een 5-baans snelweg kan veel meer verkeer tegelijkertijd aan dan een standaard 2-baans snelweg.

zie het dus als een soort file de grote datastroom komt stil te staan tot er weer een plekje vrij is en dan komt je stopgezette data (internet ) weer terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt hier te gaan om een Cisco switch. Wat is de snelheid van deze switch?
 
@ Bofe66
Bedankt voor de verbetering :biggrin:
 
Bedankt voor de reacties,

Het is een cat5e kabel van 20 meter lang, dus ik verwacht niet dat dit problemen oplevert.
De Router (in de meterkast) daarvan valt dus regelmatig het internet weg, zowel WiFi als kabel.
De router valt zelf niet uit, ik kan de GUI gewoon via intertnet benaderen.

Het is geen cisco switch, ik het schema het ik gebruik gemaakt van een cisco switch omdat hier (uit mijn hoofd gezegd) geen andere opties voor zijn.

Zou een cat6 kabel volgens jullie een oplossing zijn?

Groeten,

Matthijs
 
Ik snap het niet helemaal -> De Router (in de meterkast) daarvan valt dus regelmatig het internet weg, zowel WiFi als kabel.
De router valt zelf niet uit.
Heb jij het dan over een modem en een extra router? Of bedoel jij dat als je de kabel van het zolder er bij gebruikt, alleen de Experia box er uitvalt?

Je zou bij Kpn eens kunnen na vragen hoe je de overbelasting kunt verbeteren.
Het zou kunnen dat de Experia box dit niet aan kan en daarom de internet er uit valt.
 
Wat is de leeftijd van die router? En 2 welke switch wordt en dan gebruikt en wat is de doorvoersnelheid daarvan?
 
Bedankt voor de reacties,

Het is een cat5e kabel van 20 meter lang, dus ik verwacht niet dat dit problemen oplevert.
De Router (in de meterkast) daarvan valt dus regelmatig het internet weg, zowel WiFi als kabel.
De router valt zelf niet uit, ik kan de GUI gewoon via intertnet benaderen.

Het is geen cisco switch, ik het schema het ik gebruik gemaakt van een cisco switch omdat hier (uit mijn hoofd gezegd) geen andere opties voor zijn.

Zou een cat6 kabel volgens jullie een oplossing zijn?

Groeten,

Matthijs

nu ben ik net als aarie25 even het draadje kwijt lol...Experiabox valt daar nu alles weg ?? of op zolder na het trekken van de cat5 kabel ? en doet op de overige plekken in huis het internet het wel ? en dan ben ik het eens met @rubensky zijn vraag over router en switch
 
Topic is wat ouder, maar ook hier wordt probleem veroorzaakt door KPN, misschien dat TS nog eens een keer reageerd
 
Het is op dit moment inderdaad even wachten op de TS. Misschien heeft hij wat minder tijd waardoor het probleem naar de achtergrond is geschoven. Het is wachten op zijn reactie en kijken wat hij daarmee doet. Mochten er dan nog vragen zijn dan horen wij dat vanzelf.
 
Het is op dit moment inderdaad even wachten op de TS. Misschien heeft hij wat minder tijd waardoor het probleem naar de achtergrond is geschoven. Het is wachten op zijn reactie en kijken wat hij daarmee doet. Mochten er dan nog vragen zijn dan horen wij dat vanzelf.

Ja hallo dat snap ik ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan