• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluid in Linux Mint 17.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Senior member
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
271
Waarderingsscore
0
Ik ben diverse browsers aan het uitproberen:


chromium-browser, midori, maxthon, en firefox onder Linux Mint 17.2.
Bij het opstarten van een bepaalde site geven chromium-browser en midori geluid, maar maxthon en firefox niet. Ik vermoed dat ik add-ons (plugins) moet installeren, maar welke? Overigens geven maxthon en firefox onder W10 wel geluid.
 
Waarom nog Mint 17.2.
Mint 17.3 bestaat al weer langere tijd en Mint zelf (actueel) staat nu op versie 18.1.

En welke versie Firefox zit er in jouw Mint?
Maxton is een browser met drie engines - n ervan is die van IE - dus daar kan het probleem liggen.
 
Heb je Pulse Audio vervangen door Alsa? In de huidige Firefox (52.01) wordt Alsa niet meer ondersteund.

Zie dit topic
 
Ik heb geprobeerd om Mint 18.1 te installeren. Dat is mislukt, ik kreeg een foutmelding met iets over GRUB. Toen maar weer 17 genstalleerd. En het rare van alles is, dat ik nu in Firefox wel geluid heb. Maxthon heb ik niet meer geprobeerd.
 
Ik ben niet speciaal gehecht aan Cinnamon. Maar 17 werkt verder goed, dus blijf ik voorlopig daar maar.
 
Cinnamon heeft in de huidige versie soms wat onhebbelijkheden. Bij mij is dat een rendering probleem (is in het inlogscherm op te lossen), en bij anderen een probleem met herkenbaarheid bij het gebruik van meerdere schijven (in een dual/multi-boot systeem).
Wil je bijblijven met de huidige technieken, dan kun je experimenteren met andere desktop omgevingen van een distributie.
Cinnamon bijvoorbeeld is een fork (afsplitsing) van Gnome 3. Beide hebben zo hun voor- en nadelen.
Wellicht is Zorin OS Core een distributie waar je je ook wel prettig bij kunt voelen: die werkt met Gnome 3
Het Windows-gevoel van het panel (de taakbalk) vind ik zeer aangenaam.

In dit topic wordt het uitgebreid besproken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan