• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Klassieke guest account maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom Brouwers

Nieuw lid
Lid geworden
23 mrt 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Dag iedereen

Ik werk als ICT cordinator in een school en vroeg me af of ik nog een klassieke Guest Account kon maken voor leerlingen en leerkrachten. Online heb ik al gevonden hoe ik dat via de command kan doen maar het is toch niet helemaal hetzelfde..

Wat ik zoek is een guest account waar iedereen zich op kan aanmelden maar zodra de persoon zich afmeld wil ik dat ALLE veranderingen gewiped worden. Zoals het nu is blijven gedownloade bestanden, gmail logins in browsers, allerlei grafische aanpassingen etc nog steeds opgeslagen en zichtbaar voor de volgende persoon.

Is dit nog mogelijk en indien ja kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan instellen?

Alvast bedankt!

Tom
 
Je kunt eens kijken naar software als deepfreeze. Dat herstelt het ingestelde snapshot bij elke reboot. Een guest account laat toch nog veranderingen aanbrengen. En de gast kan ook nog steeds software onder het account installeren, zolang het in de gebruikersmap staat.

http://www.faronics.com/en-uk/products/deep-freeze/enterprise/
 
Is het voor op een school niet veel gemakkelijker om een thinclient te gebruiken? Die hebben deze optie ingebouwd.
 
Bedankt voor de suggesties!

Deepfreeze ziet er interessant uit. Alleen jammer van het prijskaartje.

We hebben inderdaad thinclients, maar het lukt me niet om die guest optie in te schakelen op de manier die ik wil?
 
Er moet ook wel freeware voor zijn, maar het is al tijden geleden dat ik daarnaar gekeken heb. Sommige software lijkt niet meer te bestaan (returnil?), of mogelijk werkt het niet met win10. Maar wellicht een zoektocht en een beetje zelfstudie waard?
 
Thinclients hebben de optie altijd op het standaard account je mag geen wijzigingen aanbrengen tenzij je, als administrator, het slot eraf haalt. Welk merk hebben jullie dan kan ik het beter duiden.
 
Zeker! Ik ben er nu al eventjes naar opzoek om een goeie freeware versie van te vinden.

De school gebruikt ZOTAC (model : ZBOX-ID41 PLUS).
(Ik weet niet of dit belangrijke info is maar bij deze: Ik kan niet met zekerheid zeggen welke software er eerst opstond. Mijn voorgangers werkte met Linux maar ik wil nu terug overschakelen naar Windows. Als ik zou moeten gokken denk ik dat er bij aankoop eerst windows op stond maar hebben mijn voorgangers er daarna Linux opgezet.)
 
Daar heeft als het goed is Windows embedded opgestaan.
 
Net eens bekeken en dat kan zeker! Ik ga het eens uitproberen tijdens de paasvakantie.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
 
Graag gedaan tot zover. Wel hoor ik nog graag de uitkomst van je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan