• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Boxcryptor wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

Ik ben mijn boxcryptor wachtwoord kwijt. Zijn er ook mensen die legale opties kennen tot herstel van dit wachtwoord?
 
Ik denk niet dat er legale manieren zijn om dat wachtwoord te herstellen. Als dat wel zo zou zijn dan zou dat betekenen dat BoxCryptor een volslagen waardeloze manier is om bestanden te versleutelen

Ik las hier een korte beschrijving van BoxCryptor: http://www.pcmweb.nl/workshop/je-bestanden-versleuteld-de-cloud.html
Daarin staat:
Boxcryptor opent zich. Klik op Create your Boxcryptor account en voer de gevraagde gegevens even snel in en klik op Next. Vink daarna aan dat je begrijpt dat als je je wachtwoord kwijtraakt, je ook de versleutelde bestanden niet meer kunt inzien, gezien die met het zojuist ingevulde wachtwoord versleuteld worden.
En zo hoort het ook, hoe vervelend het ook voor je is dat jij nu je wachtwoord kwijt bent.
 
Ik heb dat ook gelezen maar vaak staat er dan in de XML file een sleutel die je op de een of andere manier kan omzetten om te gebruiken.
 
When you encrypted a folder with BoxCryptor or TrueCrypt youll have to create a strong password that you must not forget, and youll be required to save a configuration key file that you should backup carefully. If something happens to your machine and you want to recover your files from a backup to a new machine, youll need that configuration key file
 
Er zijn dus geen mogelijkheden nu prima, dan weten we het nu zeker! Soms staat het wel op de website maar zijn de mogelijkheden eindeloos om het toch te doen vandaar de vraag.
 
In jouw geval dus niet, omdat je geen configuration key hebt.
Heb zelf ook ns ooit zoiets gehad.
Rondvragen kan nooit kwaad, er kan altijd iemand zijn, die er wel een mogelijkheid voor gevonden heeft.
2 weten er meer dan 1!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Precies daarom heb ik de vraag dan ook gesteld. :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan