• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC crasht uit het niets onder load

Status
Niet open voor verdere reacties.

Python99

Gevestigd lid
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
363
Waarderingsscore
0
Dus, sinds de afgelopen paar dagen crasht mijn PC elke keer als ik hem 'belast', vooral bij games. Hij crasht dan uit het niets, geen blue screen of death, geen fout berichten van te voren of achteraf, en hij herstart vervolgens meteen zonder enige input van mijn kant. Dit was in eerste instantie alleen bij Elite: Dangerous, maar het gebeurd nu bij elke ietwat zware game, including:
Evolve: stage 2
Dark souls 1 (zwaar gemod)
Skyrim (zwaar gemod)

Games zoals minecraft en Command and conquer generals zero hour speelt ie wel gewoon, wat het nog vreemder maakt.

Heb de temperaturen al gecheckt, zijn als volgt:
CPU idle nooit boven de 30 graden
GPU idle nooit boven de 40 graden

CPU onder load nooit boven de 40 graden
GPU onder load ongeveer 62 graden, dan springen de fans in actie en zakt het tot 58 graden

RAM zit firm in de sockets, dus dat zit niet los.

Heb al geprobeerd het uit mijn stekkerdoos te halen en het direct via het stopcontact te doen. Hielp niet.
Heb al een andere stroomkabel gebruikt, hielp niet.
MSinfo geeft ook geen recente foutmeldingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: GEBRUIK-50GBND2
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: MS-7917, MSI, Z97 GAMING 5 (MS-7917)
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8533827584 bytes total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer
 
Begint dan toch wel op hardwareproblemen te wijzen. En dan is de voeding de eerste verdachte. Op zich wel zwaar genoeg, en niet van al te belabberde kwaliteit, maar toch. Kun je een andere voeding proberen? Je kunt ook alle kabels een nalopen, loshalen en weer aandrukken, letten op bruine plekken, etc.
 
Goed, kleine update: Heb net een uur Dark Souls 3 gespeeld, geen crashes. Dit doet me toch denken dat het een software probleem is. Denk ik? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Dark souls 3 is niet de meest lichte game die er is. Zal morgen Crysis 3 proberen (op ultra settings), kijken of er dan nog steeds crashes zijn
 
Laat maar weten - gaat het verkeerd, dan verplaats ik jou naar de HJT sectie.
 
Goed, net een uurtje Crysis 3 achter de rug. Hoogste instellingen. Geen crashes. Sluit dit een PSU probleem uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan