• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Game/entertainment computer. Budget 1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nematocera

Nieuw lid
Lid geworden
26 mrt 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hi allemaal!

Na jaren met een laptop gewerkt te hebben wil ik weer overstappen op een desktop.

Het budget staat op 1.000,-. Het liefste wil ik binnen dit budget ook een monitor hebben, aangezien ik alles weer opnieuw zal moeten kopen. Verdere accessoires zullen er buiten vallen.

Ik ben geen hardcore gamer, dus overklokken is volgens mij niet nodig. Al wil ik wel dat alle versies van de sims (+ uitbreidingen) op hoge instellingen goed lopen. Natuurlijk niet allemaal te gelijk ;). Verder zal ik de computer gebruiken voor het kijken van films/series en natuurlijk voor school/werk.

Omdat ik verder niet veel over computers weet, heb ik via gamepc.nl een pakket samengesteld en zo gekeken of ik de onderdelen ergens anders goedkoper kan vinden. En daar is dit winkelmandje uitgekomen.

Nu is de vraag, is dit goed genoeg om te doen wat ik wil? Past het allemaal? En zijn er misschien dingen die ik anders/beter kan doen binnen het budget dat ik heb?

Ik hoor graag van jullie!
 
Videokaart zou ik 1050ti of 1060 3gb nemen.
Processor kan naar i5 7400. Tray is overigens meestal duurder als boxed, en je mist de koeler.
Geheugen kan eventueel naar 8GB, is voor het gros van de games voldoende.
Ik zou minimaal een 24" scherm nemen, prijsverschil is minimaal.
Netwerkkaart is overbodig, zit wel op moederbord.
Voeding kan ook 450W.
Geen gewone harddisk nodig?
Heb je de brander per se nodig?
 
Dank je wel weballey!

Het nieuwe winkelmandje ziet er zo uit.

Wat betreft de harddisk. Ik was in de veronderstelling dat een SSD beter was dan een harddisk vanwege de snelheid. En dat de harddisk dan optioneel zou zijn. Zou je zeggen dat een harddisk toevoegen toch wel een goed idee is? (en waarom dan?)

Wat betreft de brander, die heb ik wel nodig. Sims 3 heb ik namelijk nog op dvd. En aangezien een dvd-lezer vandaag volgens mij altijd automatisch kan branden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een harddisk is voornamelijk voor de ruimte. Als je windows, software en een paar games installeert, is de ssd al aardig vol. Download je films en tv-series, dan kom je vast al tekort. Maar als je denkt aan de ssd wel voldoende opslag te hebben, is dat geen probleem.

DVD koop je alleen als je hem per se nodig hebt. Bij jou het geval blijkbaar. Geld zit er niet in, 15 euro of zo.

Je hebt nu twee koelers, de boxed koeler en de 412s. Wil je wel een losse koeler, neem dan de arctic freezer i32 (ca. 30 euro).
 
Nu je het zo zegt is een harddisk misschien wel handig. Ik denk dat ik met 1TB wel flink uit de voeten kan. Nog tips? :D
 
Hartstikke bedankt voor je hulp!

Mijn vader heeft nog een paar aanpassingen van mijn vader is mijn nummer computer besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan