• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Creators update beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren mijn pc gepdatet. Zonder problemen. Wel heb ik weer even een privacy tool eroverheen gehaald voor de zekerheid.
 
Mijn laptop heeft win 10 en voor hij aan het update proces begint checkt hij eerst of hij voldoet, heb nu terug de update gestart, als het niet lukt zal ik wel wachten tot deze automatisch aangeboden wordt.

Heb je nog de foutmelding gekregen?
Hier werkt alles goed, ook de firewall probleem die er even was.
 
2 desktops gedaan zonder problemen, maar de laptop lukt niet.
 
Weet je zeker dat hij aan de systeem vereisten voldoet?
Hoe heb je het geprobeerd te upgraden?
Wat is het merk en type laptop?
 
2 desktops gedaan zonder problemen, maar de laptop lukt niet.

zo heb ik hier in de week ook een laptop binnen gekregen waar dus de upgrade niet wilde lukken ...ik nam een kloon van de gehele schijf en starte vervolgens op van de usb stick .... het resultaat was dat deze nu wel draait op de nieuwste build .
*neem dus je voorzorgen en ga voor een gehele nieuwe instal ... er word je 2x gevraagd om een licentie in te geven ..klik dit weg en ga verder...de Windows 10 zal geactiveerd worden de eerste keer dat je on-line gaat .
 
aari25, via de update en alles is ok, anders begint hij er niet aan, maar werkt de update niet af.
Is een Acer 5542 waarop reeds sinds verleden jaar win 10 draait.
Verse installatie? moet dan alles terug opnieuw installeren, of met behoud van alles?
 
bij een verse installatie opgestart vanaf een usb stick of dvd kun je dus niets behouden ...en dien je de software nadien dus opnieuw te installeren ..
 
aari25, via de update en alles is ok, anders begint hij er niet aan, maar werkt de update niet af.
Is een Acer 5542 waarop reeds sinds verleden jaar win 10 draait.
Verse installatie? moet dan alles terug opnieuw installeren, of met behoud van alles?

Oke klinkt ook wel logisch, maar als het allemaal wel goed is, dan is het raar dat hij die foutmelding aan geeft.
Ik zou wel even alle foto`s en bestanden even Back-uppen voor dat je een schone installatie doet, dan weet je zeker dat je die nog hebt.
 
fredjeh, heb je wel alle antivirus en dergelijke uitgeschakeld?
 
Gebruik deze laptop vooral voor mijn garmin fietscomputer,routes uitstippelen en deze gaat mee als ik op reis ga, en er staat geen extra virusscanner op enkel de Microsoft Defender.
Heb net eens schijfopruiming gedaan en systeembestanden opschonen, is nu terug bezig met uitvoeren van de update, afwachten dus, wordt vervolgd.

--- Update ---

Weer mislukt.
Laptop van mijn vrouw wel probleemloos naar nieuwe versie.
Nieuwe poging, mislukt op 72%.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kreeg je weer de zelfde foutmelding?
 
Ja er is iets fout gelopen en zelfde fout, voor de installatie zegt de update dat alles voldoet voor de installatie.
Heb niet veel zin om een nieuwe installatie te doen en alle programmas opnieuw te installeren.
Mijn 2 desktops en laptop van mijn vrouw zijn vlekkeloos verlopen, alle pc s hebben een SSD schijf.
 
Wel vreemd gezien dat jou laptop voldoet aan de systeem vereisten.
Je hebt ook genoeg schijfruimte?
 
doe eens het volgende ...
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is sluit je de opdrachtprompt ..
geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

--- Update ---

mogelijk dat dus de betreffende update niet binnen komt aangezien Microsoft eerst deze uitrolt naar de nieuwe systemen ...
daarna komen de systemen van onder de 6 jaar aan de beurt en daarna pas de oudere systemen ...krijg je dus de update naar de nieuwste build niet binnen en wil je deze toch gaan draaien dan kun je dus het Media creation tool gebruiken ...
 
aari25 schijfruimte genoeg, meer dan 100 gb vrij.
Emi, ga dit morgen eens proberen, mijn desktop is nochtans ook al zon 10 jaar oud en daar lukte het wel.
 
je begrijp me verkeerd ... de update zelf word door Microsoft in 3 stappen verdeeld ..dat je desktop 10 jaar oud is heeft niets met het feit te maken indien je dus het Media Creation Tool heb gebruikt ... hetgene ik meedeelde betrof dus enkel voor diegene die wachten tot deze "upgrade" lees update uitgebracht word door Microsoft via de update's ...

--- Update ---

of wil jij beweren dat jij je desktop via een update naar de nieuwste build heb verkregen ...denk het niet dus !
 
Zou het kunnen door dat er nieuwe features komen, dit niet mogelijk is voor jou laptop?
Want ik vond dit nog over de foutcode. (dit gaat over Windows 10, maar geldt misschien ook voor de upgrade)
The spec sheet doesnt tell the whole story. Microsoft notes that driver and firmware support, application compatibility, and feature support could all affect whether a PC can upgrade to Windows 10. Again, the Get Windows 10 app and the installation process should alert you to any potential problems.

--- Update ---

Kijk anders ook eens of dit helpt.

De foutmelding 0xc1900200 geeft namelijk aan dat de pc mogelijk niet voldoet aan de minimumvereisten voor het downloaden of installeren van de upgrade naar Windows 10.
Zou je dat en de volgende stappen door willen nemen:
Controleer in ieder geval of de service niet is uitgeschakeld:
1. Druk op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster "Services.msc" en druk op enter.
2. Dubbelklik op de desbetreffende servicenaam zodat het eigenschappenvenster opent.
3. Zorg ervoor dat de volgende instellingen zijn geselecteerd: "Opstarttype: Automatisch (vertraagd)" en de service is gestart. Indien deze niet is gestart, druk op de knop "Starten".
4. Kijk ook of de volgende processen zijn gestart:
- Background Intelligent Transfer Service
- Cryptographic Services
- Windows Module Installer
Tijdzone: Controleer of de tijdzone goed staat ingesteld.
Verwijder je anti-virus apps. Sommige anti-virus programma's veroorzaken problemen bij het uitvoeren van de upgrade. (Installeer deze opnieuw direct nadat de upgrade is voltooid. Zorg ervoor dat je eventuele licentiecodes en installatiemedia bij de hand hebt)
Als je Wifi gebruikt, probeer het dan een keer met de Lan kabel aangesloten (dus direct aan het modem/router vast) te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emi, update op desktops en andere laptop heb ik verkregen via de update, daar stond een link naar de upgrade eerst een bestand gedownload "windows10upgrade9252" en dan begon de upgrade naar nieuwe versie.
Heb net de laptop terug opgestart en is bezig een update te doen "KB4015438"
 
Gebruik je wel de Update tool die je hier kan vinden?
 
Ja het is deze, heeft net een andere update uitgevoerd, ga het nu nog eens proberen.

--- Update ---

Emi, post54 uitgevoerd, krijg melding dat de pc up to date is met de vermelding "goed nieuws enz met de link naar de update.
En dat is het want als ik het wil starten "windows10 upgrader" komt erop dat deze al gestart is.
Momenteel staat er versie 14393.969 op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan