• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Creators update beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
volgende week word deze immers uitgebracht via de update's ...het betreft hier om versie 1703 build 15063.0 te gaan ..
het oude configuratiescherm zal niet meer vermeld staan in start ( rechtsklok op start ) deze kan wel nog via de zoekfunctie opgestart worden ... men wilt dus langzaam aan het oude configuratiescherm er uit hebben .
Ashampoo_Snap_2017.03.26_18h57m40s_008_.png
 
@Emi, blijkbaar heb jij die Creators update al. Ik heb een vraagje voor jou. Als jij klikt op Start > Instellingen > Persoonlijke instellingen > Thema's > Instellingen voor bureaubladpictogrammen, krijg jij dan nog steeds het venstertje met de naam "Instellingen voor bureaubladpictogrammen":

58da67ae6fcaf-Instellingen_voor_bureaubladpictogrammen.png


En kun je dan nog steeds een vinkje zetten voor Configuratiescherm, zodat je daarvan een pictogram op je bureaublad krijgt?

--------------------
Ik snap wel dat Microsoft het oude configuratiescherm eruit wil hebben. Nu moet je soms in Instellingen zijn, een andere keer in het oude Configuratiescherm. Maar vaak kan het via beide manieren geregeld worden. Het komt wel eens voor dat ik het makkelijker vind om iets te wijzigen via het Configuratiescherm dan via Instellingen, maar misschien is dat omdat ik (en velen met mij) gewend zijn aan het jarenlange gebruik van het configuratiescherm.

Voor de gewone gebruikers die best even willen wachten: die krijgen die Creators Update (de Windows 10 Makersupdate) automatisch vanaf Patch Tuesday van april. Dat is dus op 11 april 's avonds of op de dag(en) erna.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dus daar kan men een vinkje plaatsen ..om zodoende deze weer te geven op het bureaublad ..

58da6b8915fd3-Ashampoo_Snap_2017.03.28_15h54m46s_002_.png
 
Voor de mensen die lid zijn van het Windows Insider programma was de update al langer te downloaden vandaar dat wij (in elk geval Emi en ik zo schat ik in) al eens met de update hebben getest.
 
ik heb deze enkel nog maar op een virtuele Windows draaien .. nu de Windows10UpgradeTool beschikbaar gesteld werd ben ik de reserve desktop's aan het bijwerken ...
 
Bij mijn test laptop is alles goed gegaan en heb ik de creators editie erop staan, bij mijn andere laptop update door lopen , maar heb weer ineens versie 1607 14393.0 erop staan?

Ik draai nu weer windows update en krijg nu de weer de updates KB4015438 KB4013418 en KB4014329 binnen.
 
Dat is vreemd. Ben je zeker dat het goed gegaan is?
 
indien men de windows10 upgrade tool gebruikt die men beschikbaar heeft gesteld geeft geeft deze dus een fout aan en inderdaad word er dan terug gegaan naar een eerdere versie ...ik zag ook hier dat build 14393.447 er op gekomen was terwijl hier in feite build 14393.969 aanwezig was ... gelukkig betrof het hier om een reserve desktop en ben ik dus in het bezit van de laatste versie die ik vervolgens een usb stick er op kan zetten ...
*wees dus gewaarschuwd en gebruik de Windows10UpgradeTool dus niet !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

De Creators Update tool (Windows10UpgradeTool) gedownload via: https://tweakers.net/nieuws/122847/...atie-windows-10-creators-update-mogelijk.html

Download als admin uitgevoerd en netje de update binnen gekregen.

58db61e0d45b3-update.png


Werkt goed en nog geen problemen ondervonden.

De link werkt sinds gisteren middag niet meer, dus je hebt die update genstalleerd toen de link nog werkte.
Op een laptop heb ik de creators editie staan, maar helemaal van bugs is die versie dus nog niet
 
Nee maar dat weten we daarom is hij ook nog niet uitgerold.
 
Nee dat snap ik, maar was reactie op dat abbs melde geen problemen te ondervinden.

Gisteravond binnen gehaald (nu is hij offline gehaald) maar hier draait de nieuwe update (nog) zonder ondervonden problemen.
 
Op 11 april zal de Creators Update voor Windows 10 verschijnen, zo heeft Microsoft bekendgemaakt.
Dus ik wacht het nog wel even af.
 
Virtueel heb ik ook nog geen problemen ondervonden. Het zegt alleen maar weinig over hoe het direct op mijn pc zal uitpakken. Die bevindingen zal ik later met jullie delen.
 
ook ik heb op de virtuele Windows geen problemen ondervonden echter op de reserve desktop dus wel met name de update's van Malwarebytes worden niet meer opgehaald ... ook het opnieuw installeren van Malwarebytes bracht geen oplossing ... !
 
De Creators Update die tot nu toe downloadbaar was, was die voor de inside-versie, zover mijn weten.
De Creators Update voor de gewone Windows 10 versies komt per 11 april beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan