• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas1948

Gevestigd lid
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Geacht forum,
Ik heb sinds kort problemen met systeemherstel in Windows 10.De foutmelding is als volgt:bron AppxStaging;doel %Program Files%Windows Apps foutnr.0x80070091.Ik vond op internet dat deze fout te maken heeft met de laatste grote update van Windows en vrijwel onmogelijk is te herstellen.Heeft iemand soortgelijke problemen en weet er iemand een oplossing.Mvg.Klaas Vreeswijk
 
Wat is de reden dat jij een herstel wilt doen?
Je zou hem opnieuw kunnen installeren, zodat hij weet helemaal als nieuw is.
 
Beste Aarie 25,de reden voor systeemherstel lijkt me niet van belang voor de oplossing van het probleem.Opnieuw installeren is ook niet de bedoeling.Dat doe ik alleen als uiterste middel.Wel bedankt voor je reaktie.Gr.Klaas
 
de foutcode 0x80070091 heeft dus met machtigingen te maken anderzijds kan het ook zijn dat je antivirus je belet om systeemherstel toe te passen ...het aanmaken van een systeemherstel schijfje en hier van op te starten zou mogelijk moeten zijn .. bijgevolg zal deze je dan de mogelijkheid geven om systeemherstel toe te passen ..
 
Beste Emi,wat ik op internet heb gevonden wijst als oorzaak aan de update Anniversary.Ook werd gesteld dat oplossen bijna niet mogelijk is.Mijn vraag is of dit probleem bij meerderen bekend is en of iemand een oplossing heeft.Ik zal ook Microsoft benaderen om hun mening te vragen.Gr.Klaas
 
als het aan de update zou liggen dan dien je systeemherstel terug in te stellen maar zijn de eerdere herstelpunten van voor deze update verwijderd geworden !
 
Beste Aarie 25,de reden voor systeemherstel lijkt me niet van belang voor de oplossing van het probleem.Opnieuw installeren is ook niet de bedoeling.Dat doe ik alleen als uiterste middel.Wel bedankt voor je reaktie.Gr.Klaas

De reden waarom ik dit wou weten omdat wij dan beter weten waardoor het is ontstaan, bijvoorbeeld door een virus besmetting.
Ik heb op de foutcode 3 mogelijke oplossingen gevonden, hopelijk kun je er iets mee.
https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-system-restore-error-code-0x80070091-on-windows-10/
 
Beste aarie 25,het zit denk in de machtiging van die betreffende map.Ik ga wel eens verder rondzoeken.Tot zover iedereen bedankt voor de reakties.
 
Problemen met systeemherstel zijn meestal wel op te lossen, door het uit- en weer aan te zetten. Maar je bent dan uiteraard wel je eerdere herstelpunten kwijt.

Je ziet overigens, dat systeemherstel geen vervanging is van backups. Had je een image backup gemaakt voor de update, dan had je gewoon weer terug gekund. Zelfs op een volledig lege schijf.
 
Beste aarie 25,het zit denk in de machtiging van die betreffende map.Ik ga wel eens verder rondzoeken.Tot zover iedereen bedankt voor de reakties.

Had je nog gekeken naar de link met 3 mogelijke oplossingen?
 
Jazeker,1 en 2 heb ik geprobeerd maar gaven geen resultaat.3 vond ik te gevaarlijk.Bedankt voor je advies.Klaas
 
Beste Klaas,

Heb jij de manier van Webally geprobeerd?
Zoja heeft het niets geholpen, doe eens het volgende om te zien of er fouten aanwezig zijn en ze opgelost kunnen worden.
De scans nemen even in beslag, gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijven ze lange tijd op een bepaalde procent hangen.
Na de scan wordt het een log getoond en of er fouten zijn gevonden en hersteld.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo aarie25,beide door jou aangegeven oplossingen had ik al geprobeerd maar zonder resultaat.Oplossing is nog ver weg.In ieder geval bedankt.Klaas
 
Ja die oplossingen heb ik al geprobeerd(zie bericht van 20 april)Heb ook Microsoft gen
beld.Hadden dezelfde oplossing als jij in je bericht van 20 april.Ook geen oplossing dus.Wordt moeilijk denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan