• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitklapmenu open, op een leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Wanneer ik met mijn r.muisklik het uitklapmenu open, op een leeg bureaublad, zie ik dit menu (bijlage=afbeelding), echter wanneer ik dat op de Laptop van mijn kleinzoon doe, krijg ik hetzelfde uitklapmenu echter nu zonder "Systeemtools". Op beide Laptops staat Windows 10 genstalleerd. Ik begrijp niet waarom ik het uitklapmenu heb met "Systeemtools" in het uitklapmenu en op de Laptop van mijn kleinzoon niet. Wie kan mij uitleggen, waarom dat verschil er is en hoe ik dat uitklapmenu eventueel anders kan inrichten (bewerken). Ik ben benieuwd naar het antwoord,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

58e385b8949e5-Naamloos_1.jpg
 
De onderdelen cmd en System Tools zijn standaard niet aanwezig wanneer je met de rechter muisknop klikt op een lege plek op het bureaublad.
cmd en System Tools heb jij dus zelf toegevoegd, maar blijkbaar weet je niet meer hoe je dat gedaan hebt.
Je zou hier kunnen kijken: http://www.askvg.com/add-system-tools-cascading-menu-in-windows-7-desktop-context-menu/

Maar heeft het nut, vraag ik me af. Hoe vaak moet jij in het register zijn? Als dat weinig voorkomt, dan kun je ook klikken op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat. Typ dan regedit en druk op de Enter toets.
Andere tools zoals Control Panel, Command Prompt en Uitvoeren bereik je net zo snel (nee, nog sneller!) via een rechtsklik op de knop Start.
 
Hoi Porrelaar,,
Bedankt voor jouw reactie en ik denk dat ik daar wel iets wijzer van kan worden. Ik ga dat straks, wanneer ik meer tijd heb, eens uitgebreid bekijken. Nogmaals bedankt voor jouw respons,

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Dank je wel rubensky voor jouw respons.
Ik zal nagaan, of ik hier wijzer van ga worden. Grt
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan