• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe C schijf hoe Windows 10 er weer op?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famerdo

Junior lid
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
79
Waarderingsscore
0
Hallo,

IK zit met een brandende vraag zo net bij het aan zetten van mijn pc hoorde ik veel gekraakt en getik uit mijn C schijf komen en Windows 10 start niet meer op nu.
Dus hd gecrasht nu heb ik inmiddels een nieuwe bestelt maar hoe kan ik nu Windows 10 er weer op installeren? heb namelijk geen cdrom waar dat op staat omdat ik vanaf Windows 7 kom kon je natuurlijk windows 10 gratis binnen halen.
Maar hoe doe je het nu dan bij een nieuwe C schijf???.

William.
 
Moet hij dan niet een USB-stick maken met Media Creation Tool of Rufus? Hij heeft toch geen systeem meer? William, je kunt een bootable USB-stick maken met Media Creation Tool. Hier te downloaden, met instructie: http://nl.ccm.net/faq/934-windows-10-installeren-vanaf-dvd-of-usb

Je moet kiezen voor USB-stick, niet voor ISO-bestand. Als je tenminste een USB-stick hebt, anders wl ISO-bestand kiezen en naar DVD branden.
 
Jaja, dat is veel beter zo............................. veronderstellen dat er geen systeem meer is en hetzelfde voorstellen?, weird.
 
Volgens mij staat er nog een directory op met Windows 7 maar daar heb ik nu toch niks aan.

--- Update ---

Nee ik heb geen systeem meer meer want waar windows 10 op stond is de c schijf die is dus stuk.
Zal dus eerst bootable usb stick dus moeten maken want een nieuwe hd moet eerst geformatteerd worden mischien met partitie's erop.
Of eerst windows 7 erop daarna weer windows 10 windows 7 heb ik nog wel op cdrom maar dat is wel erg veel gedoei zo.
Zal eerst wel die instructie lezen.
William.
 
ik las juist dat je eerder een Windows 10 had maar dat je HDD vervangen dient te worden en je dus een Windows7 wilt installeren omdat je blijkbaar niet over een Windows 10 iso beschikt ...
er zijn meerdere manieren om een Windows 10 iso te verkrijgen ..
dit kan via het media creation tool ... of via het tool Windows iso downloader..
bezie de volgende link maar eens http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=129106&p=1079444#post1079444
*het is dus niet noodzakelijk dat je er weer een Win7 er op gaat voorzien om deze dan weer te gaan upgraden naar Win10...er heeft eerder een Windows 10 op je systeem gestaan en zodoende kun je ook rechtstreeks op de nieuwe schijf een Windows 10 installeren ..
er zal je echter 2x gevraagd worden om een licentie in te geven dit ga je dus NIET doen ...
je dient hellemaal geen licentie in te geven en je klikt dus gewoon deze weg om vervolgens de installatie verder te laten gaan ...
jouw Windows 10 zal bijgevolg geactiveerd worden de eerste keer dat je on-line gaat ..
in sommige gevallen kan het zijn dat de activatie server het te druk heeft of dat deze niet bereikbaar is maar dan nog zal jouw Windows binnen de 3 dagen geactiveerd worden ...niets om je dus ongerust te maken ..
**het is niet nodig om eerst de nieuwe schijf in te delen ..
 
Ik heb al zo'n usb stick aangemaakt als de hd binnen is ga ik er mee bezig,alleen in het bios denk ik nog even aangeven op van usb op te booten?.
William.

--- Update ---

Ik kan niet booten met de usb stick die functie zit niet in het bios en een bios update gaat nu niet als je geen systeem heb of wel??.
Kan ik die windows 10 bestanden van de usb niet op een cdrom branden en via de cdrom installeren??.
William.
 
ik kan niet geloven dat deze optie om op te starten vanaf een usb stick niet zou aanwezig zijn .. hoe oud is dit systeem .
vermeld eens de gegevens van dit systeem... merk/model

--- Update ---

is er ook geen cd/dvd drive aanwezig ...indien zo maak jij je toch gewoon een dvd aan .

--- Update ---

download vanaf hier het Media Creation Tool 15063.00 en je kan je dus een opstartbare usb stick aanmaken of een dvd of de iso zodoende beschik je direct over de nieuwste build van de Windows 10
 
Het is een gewone computer geen laptop die ik zelf heb samen gestelt.
Het moederbord is een Asus pk5 Premium blacm adition weet niet precies hoe oud zeker wel 7 8 jaar.
Mischien moet ik het bios eens updaten.
William.
 
jij dient eens je bios in te gaan om te controleren of de legacy usb support op auto staat want indien deze zou uit staan dan zal deze ook geen opstartbare usb stick herkennen ...zo staat het vermeld in je handleiding op blz 90 / 91 ook dient dus de usb controller op enabled te staan ..
download manual Asus P5K_Premium

58e6ad1829d35-Ashampoo_Snap_2017.04.06_22h58m41s_004_.png

58e6adec5d5c2-Ashampoo_Snap_2017.04.06_23h06m31s_005_.png


*het is zeker mogelijk om op te starten via een usb ...de stick dient als fat32 geformateerd te zijn .
 
Die lagacy staat al op auto en het werkt nog steeds niet, de usb is in fat32 mischien werken de bestanden op de usb wel niet vroeger deed ik het altijd via de dvdspeler in de pc.Mischien even die bestanden op een dvd branden.
William.
 
heb je het media creation tool gebruikt dat ik vermeld in bericht #9
indien zo heb je dan rechtsteeks het media creation tool de usb stick laten aanmaken ... of heb jij een iso gemaakt en deze dan gewoon naar de usb stick gekopieerd ( in dit geval is de stick niet opstartbaar ).

--- Update ---

gebruik je dan ook een usb 2 of eerder een usb3 je moederbord kan enkel met usb2 overweg ..ook dient dus de usb controller aan te staan in je bios

--- Update ---

je heb dus een cd/dvd drive wel maak dan via het media creation tool je een dvd aan ...
 
Nou het lukt niet heb geen zin meer in dit gedoe duurt veel te lang dus heb ik Windows 10 maar op schijf bestelt.
Het is niet anders!!.
Bedankt verder voor de hulp.
William.
 
het media creation tool maakt zelfs een dvd aan dus ik snap al helemaal niet waarom dat dit zelfs bij u niet lukt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan