• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Detecties Avira, internet trager, sporadisch crashes van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, niet onverdeeld beter. Het inladen van pagina's lijkt iets sneller te gaan. Maar nog niet zo snel als zou moeten naar mijn idee (wel merkbare verbetering).
Maar als firefox een stuk of wat (zeg 5-10?) tabs open heeft staan begint het merkbaar veel trager te worden en als er meer dan 10 open staan crasht firefox nu regelmatig.
 
Ik denk dat de snelste oplossing feitelijk een recovery installatie is.

En doe dat zonder internetverbinding.

Vervolgens haal je dan eerst door desinstallatie het gros van de Acer ongein uit Windows - ook de meegeleverde antivirus.
Als het goed is zal daarna Windows Defender weer als antivirus actief zijn.

Ga je vervolgens naar updates zoeken, zal dat zoeken tot in de oneinigheid duren!
Oplossing: de Windows UpdaateAgent installeren.

Lees hier waar te downloaden en hoe te installeren: https://www.********.nl/threads/windows-8-1-opnieuw-geïnstalleerd-blijft-zoeken-naar-updates.638/
 
Beste Abraham,
Het heeft door omstandigheden lang geduurd voor ik hier weer op terug kon komen.
Hele discussies gehad met mijn vader die eigenlijk niets voelde voor opnieuw installeren. Vooral omdat hij dan bepaalde instellingen in QGIS kwijt zou raken die eigenlijk niet over te hevelen zijn naar een nieuwe installatie.

En nu is er een update langsgekomen voor Firefox en lijken de problemen die er nog waren met het internetten helemaal opgelost. Apart, de problemen lijken dus toch aan de software gelegen te hebben op een of andere manier.

Nu zit er dus nog steeds iets in quarentaine in Avira en is de Windows niet up to date. Denk je dat we dat nu kunnen tackelen? Of moet ik nog een keer proberen m'n vader van een recovery te overtuigen?

Andere problemen, zoals de crashes, zijn ook niet meer voorgekomen sinds ons laatste contact. De machine lijkt prima te draaien.
 
Een goed bericht in ieder geval.
Wat betreft de Windows upate problemen: kijk hier https://www.********.nl/threads/windows-8-1-opnieuw-geïnstalleerd-blijft-zoeken-naar-updates.638/

Laat weten of daarmee het update probleem opgelost wordt.

Heb je overigens gemerkt dat hier alles is veranderd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan