• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsboemweg

Junior lid
Lid geworden
5 apr 2017
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik was van plan om een nieuwe game pc te bouwen, en heb een paar onderdelen gekozen. Is dit een goede build voor 630 euro? Zo niet, wat kan ik anders doen?
specs:
CPU: Intel i5-4460 3.2ghz
mobo: MSI h81l socket 1150
RAM: HyperX 8 GB DDR3-1600
GPU: Gigabyte radeon RX460 WINDFORCE OC 4g
PSU: EVGA 500W 80+ bronze certified ATX PSU
1 TB harde schijf
Kast: Thermaltake core V1 mini ITX
 
Dat is een setup van niks. Allemaal verouderd spul. Budget nog steeds 600 euro?

Even uitgaand van vergelijkbare nieuwe onderdelen, denk ik aan een i5 7400, h110/b250 moederbord, DDR4 geheugen, gtx1050ti (of rx470)videokaart. Ik mis ook een SSD. De rest kan wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dan heb ik nu:

Intel i5-7400
ASRock h110M
Ballistix 8gb ddr4-2400
MSI Geforce GTX1050ti oc 4gb
en dezelfde psu, harde schijf en kast

voor een prijs van 635 euro (excl verzendkosten) past dit prima in mijn budget. welke SSD kan hierbij die niet al te duur is?
 
Een crucial mx300 275GB heb je voor een euro of 90.

Als je dan nog ruimte in je budget hebt, kun je ook een gtx1060 3GB overwegen (+75). Of een rx470 (+40).

Als je dat moederbord besteld, informeer dan wel even of deze al geschikt is voor de processor. Er kan een bios flash nodig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de cpu support list staat een bios versie P7.30 aangegeven voor kaby lake. Dat betekent dus dat ie niet per definitie altijd compatible is. Nagaan bij de winkel dus. Je kunt zelf natuurlijk het bios proberen te flashen, maar dat wordt lastig, als ie nog niet met deze cpu booten wil.

http://www.asrock.nl/mb/Intel/H110M-HDS/?cat=CPU
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dit niet het geval is, welk moederbord kan ik gebruiken zodat de bios niet geflashed hoeft te worden? Ik neem liever niet zo'n risico.
 
B250, H270, Z270, dus de chipsets die speciaal voor kaby lake bedoeld zijn. B250 heb je ook al vanaf een euro of 70, niet veel duurder dus. Maar als jij je bij de winkel ervan verzekert, dat de laatste bios update erop staat, zou je geen problemen moeten hebben met H110.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik ben er achter gekomen dat de h110 geleverd wordt met de bios-versie van de tijd van productie. Omdat ik m niet zelf wil flashen kunnen zij het doen voor 15 euro, dus het is beter om de iets duurdere b250 te nemen. Dan werkt ie tenminste gelijk
 
Als je echt goedkoop wilt, dan is dit ook een aardige kast: https://tweakers.net/pricewatch/417649/sharkoon-vs4-s.html
Een standaard 5.25" drive zou altijd moeten passen. Deze kast heeft drie posities.
Bij een standaard kast kun je ook een micro-atx bord nemen, goedkoper en meer mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan