• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tabblad Edge in IE 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

jockers

Gevestigd lid
Lid geworden
1 feb 2016
Berichten
406
Waarderingsscore
11
Sinds de creators update zie ik het teken van Edge bij de tabbladenbalk staan. Het lijkt een andere Edge browser want hij opent niet met mijn standaard pagina. Als ik Edge open via de taakbalk of het startmenu is alles in orde.
Het is geen adware, daar heb ik op gescand, misschien het pushen door Microsoft?
Ik wil dat Edge daar we hebben, maar kan niet vinden hoe.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    2,1 KB · Weergaven: 37
Kijk eens of Edge nog wel als standaard app staat ingesteld, want het lijkt erop dat Explorer dat nu is.
Start-instellingen-apps-standaard apps-webbrowser Kijk daar wat er staat, mocht dit Explorer zijn pas het naar Edge aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
das inderdaad de internet explorer11 (IE11) dat vermeld staat ..heeft dus niets met de Edge te maken .
 
Bij mij is IE 11 de standaard browser met igHome als startpagina, klik op het tabblad in de Ie browser dan opent de pagina van de Bing zoekmachine terwijl bij instellingen dit ook igHome zou moeten zijn. Ik kan er op internet ook niets over vinden.
 
Het gaat me om het verwijderen van iets wat er volgens mij niet hoort en ik zelf ook niet aangemaakt heb.
IgHome is mijn startpagina al sinds Igoogle ophield te bestaan.

--- Update ---

http://www.ighome.com/
 
Heb je het al naar Edge veranderd, om te zien of het dan goed is?

--- Update ---

Kijk eens hoe dit staat ingesteld bij Explorer.
Startpagina wijzigen
De startpagina is de pagina waar Internet Explorer standaard mee opent. Via het onderdeel Internetopties, tabblad Algemeen, onderdeel Startpagina kan de startpagina worden gewijzigd, bijvoorbeeld in de zoekmachine www.google.nl. Door hier meerdere websiteadressen in te voeren, worden bij het openen van Internet Explorer meerdere startpaginas tegelijkertijd opgestart (elk in een eigen tabblad).
 
Naar Edge veranderen helpt niets en bij IE staat igHome als startpagina en dat wil ik zo houden en nogmaals het gaat me om dat blokje van Edge bij de tebbladen in IE.
 
Kun je niet met de rechtermuis knop op Edge gaan staat en het dan verwijderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat blokje met de verwijzing om de Edge te gebruiken kun je dus niet verwijderen ...het is immers de bedoeling om de IE11 uit de Windows 10 te halen en je vertrouwd te maken met de Edge....wil jij de Edge in de nabije toekomst ook niet gebruiken als Microsoft beslist om de internet explorer vaarwel te zeggen dan dien jij mogelijk uit te zien naar een andere browser ..
 
OK Emi bedankt en begrepen!! Voor mij is het zo wel opgelost. Ik zal ermee leren leven.

--- Update ---

Toch weer eens gezocht en hier vond ik het: IE--Extra--internetopties--geavanceerd--webpagina's bekijken--knop verbergen naast de knop nieuw tabblad waarmee Edge wordt geopend aanvinken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi dat je het dus gevonden heb ...daar had ik nooit aan gedacht ..
 
Hartelijk dank dat je bent blijven zoeken Jockers. Ik vind die Edge opening ook vervelend ben blij dat ik nu weet hoe die uit te schakelen!
 
OK Emi bedankt en begrepen!! Voor mij is het zo wel opgelost. Ik zal ermee leren leven.

--- Update ---

Toch weer eens gezocht en hier vond ik het: IE--Extra--internetopties--geavanceerd--webpagina's bekijken--knop verbergen naast de knop nieuw tabblad waarmee Edge wordt geopend aanvinken.

Bedankt jockers, goed gedaan. Het was bij mij ook 'n doorn(edge) in mijn oog ;)
 
OK Emi bedankt en begrepen!! Voor mij is het zo wel opgelost. Ik zal ermee leren leven.

--- Update ---

Toch weer eens gezocht en hier vond ik het: IE--Extra--internetopties--geavanceerd--webpagina's bekijken--knop verbergen naast de knop nieuw tabblad waarmee Edge wordt geopend aanvinken.

Dit mag van mij hier boven wel gepind worden, ik had deze oplossing zelf nog niet gevonden
 
Dit mag van mij hier boven wel gepind worden, ik had deze oplossing zelf nog niet gevonden

Zal er vandaag een handleiding van maken en deze met afbeeldingen plaatsen. Op die manier wordt het nog duidelijker.
 
Ziet er mooi uit, Rubensky.
Ik heb een paar tikfouten gecorrigeerd in de handleiding. Bijv. benden > beneden; Egde > Edge.
 
Dankje. Overheen gelezen denk ik.
 
Duidelijk en bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan