• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Continu volle schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieltak

Vraag maar raak
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
1.895
Waarderingsscore
0
Ik heb 2 verschillende schijven, de :C schijf natuurlijk, wat niet mijn hoofdschijf is. Maar wel een D: Schijf, die ik gebruik als hoofdschijf. Maar ik krijg nogal vaak de melding, als ik dingen wil update, die niet van schijf verwisseld kunnen worden. Is hier nog een mogelijkheid voor? Ik zou niet weten wat er nog van mijn C: schijf verwijderd kan worden.

Alvast bedankt
 
op de C staat dus de Windows10 ...op de D schijf staan vervolgens ik kan uitmaken uit je bericht "programma's" geinstalleerd die dus soms dienen bijgewerkt te worden ...en dit bijwerken gebeurt dan op de C .. !
ben ik verkeerd !
 
Op C staat inderdaad windows 10. Ik sla alles op op mijn D schijf. Maar nog blijft mijn C schijf vol.
 
zijn dan de mappen "downloads, documenten,muziek,video's en afbeeldingen" dan nog aanwezig op de C

--- Update ---

ook de map "program files x86" en "program files" dienen dus op de D aanwezig te zijn ..
 
downloads etc zijn verplaatst. Program files x86 en program files staan op beide.. Kan ze niet verwijderen van C:
 
Wat EMI bedoelt: staan jouw persoonlijke mappen op C:\ of op D:\?


En hoe groot is jouw SSD?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijke mappen staat op D. Mijn program files staan op zowel C als op D.
 
ik heb hier de map "program files" en de map "program files x86" op de G schijf en op de C
* op de C is deze program files amper 598MB groot op de G is deze 898MB de program files x86 is hier op de C 4,11GB en op de G 23,9 GB
58ee4c6432be7-Ashampoo_Snap_2017.04.12_17h47m49s_010_.png

**ik heb zelfs op de G schijf hier een map "Program Files(x86)" van 167GB deze is uitsluitend gereserveerd voor VMWare ( virtuele Machines)
Ashampoo_Snap_2017.04.12_17h49m52s_011_.png

dus het is wel mogelijk om alles naar de D weg te schrijven ... wellicht let jij niet goed op als je iets installeert ..
 
Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat het niet mogelijk is? Ik zeg dat het niet meer mogelijk is van mijn C schijf te verwijderen.

Dit moment op mijn C schijf:

Program files: 3 GB
Program files x86 1.82 GB

--- Update ---

Wat EMI bedoelt: staan jouw persoonlijke mappen op C:\ of op D:\?


En hoe groot is jouw SSD?

Mijn SSD is 1.5 TB
 
Waar haal jij vandaan dat ik zeg dat het niet mogelijk is? Ik zeg dat het niet meer mogelijk is van mijn C schijf te verwijderen.
sorry dan heb ik u verkeerd begrepen ...jij wilt dus in feite de mappen " Program Files x86 en Program Files van de C verwijderd hebben ...denk dat dit helaas niet mogelijk is ... ben het op een virtuele Windows aan het testen ....het is enkel mogelijk om deze map op de C te verwijderen indien je daarvoor gemachtigd bent door de TrustedInstaller..
Ashampoo_Snap_2017.04.12_18h16m11s_012_.png
 
Jup, dat is inderdaad wat ik wou. Aangezien daar de grootste files nog op staan. Is er een andere mogelijkheid om mijn schijf leger te maken?
 
Is er een andere mogelijkheid om mijn schijf leger te maken?

nee een andere mogelijkheid zie ik zo niet ....
tenzij je dus de machtigingen overneemt van de TrustedInstaller en zodoende dan wel de 2 betreffende mappen kunt verwijderen ..
echter hoe je deze machtiging over zet naar jou gebruikers account weet ik dus niet ....vind er ook niets van op het net .

--- Update ---

ik heb dan toch iets gevonden ... How to Delete Files Protected by TrustedInstaller dit werd geschreven voor de Win7 maar zou dus ook kunnen werken op de Windows 10
*op eigen risico natuurlijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan