• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Firewall steeds weer disabled na de Creators Update van de 12e april:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawel Emi, ik bedoelde dat ik niet begreep waarom de Firewall enkele dagen steeds was uitgeschakeld nadat ik deze weer handmatig had ingeschakeld. Sinds gisteravond/vandaag werken zowel Zonelabs als de Windows Firewall allebei goed.
 
Sinds gisteravond krijg ik geen foutmeldingen over de Windows Firewall meer aarie. Waarom dit enkele dagen wel zo was weet ik niet. Het gekke is dat nu zowel Zonealarm als de Windows Firewall actief zijn! Klopt dit wel?

Mooi dat de meldingen weg blijven.
Normaal zou er maar 1 actief moeten zijn, Zonealarm zou de Windows firewall uit moeten zetten.

--- Update ---

Als de Windows firewall n u goed werkt, zou je ook Zonealarm eens kunnen verwijderen om te zien of het probleemloos blijft werken.
 
Pfff.. het draait nu net lekker en ik krijg zo visite. Maar zekerheid is ook belangrijk, dus zal ik dit vanavond uitproberen.
 
Het is aan jou zelf natuurlijk :biggrin:
Maar het is wel raar dat er nu 2 firewall draaien, dit had niet gemoeten.
 
aarie, ik wilde jouw suggestie om de Zonelabs Firewall te deinstalleren toepassen. Nadat ik allereerst rechts onderin de taskbar bij Zonelabs op exit klikte (Windows Firewall staat k ingeschakeld), kreeg ik tot mijn verbazing in het schildje van Windows Defender een waarschuwing te zien! Toen ik op het schildje klikte kreeg ik het Windows Defender scherm voor mijn neus waarin ik zag dat de Firewall en Netwerk bescherming ineens weer disabled waren! Na ZoneAlarm weer te hebben ingeschakeld was alles plotseling weer normaal. Dat wil zeggen de foutmelding was weg en zowel ZoneAlarm als de Windows Firewall waren weer ingeschakeld. Ik begrijp er niets meer van, jij wel?

Hoe maak ik overigens een nieuw herstelpunt??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans, het is een rare zaak, Windows kent nu eenmaal soms ondoorgrondelijke dingen.
Mijn advies: blijf bij de de ZoneAlarm firewall en dan dien je de Windows firewall te deactiveren.


De Windows firewall uitgeschakelen!
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

In het venster Services scroll je naar Windows Firewall.
Dubbelklikk op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Uitgeschakeld".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Stoppen, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
 
Abraham, ik heb precies gedaan wat je gezegd had. Inderdaad is de Windows Firewall nu uitgeschakeld maar rechts onderaan de taakbalk heb ik nu het Windows Defender icoon met een rood kruis erdoor. Zou het niet zo moeten zijn dat ik dat icoon nu nhelemaal niet meer zie? Dit staat wel gek...
 
Zoek maar in het Windows Defender menu naar het gegeven dat je een andere firewall gebruikt.
 
Ik zie nu dat windows firewall is uitgeschakeld, maar dat zowel de panda firewaal (van mijn antivirus) en de Zonelabs firewall allebei actief zijn. Welke kan ik nu het best houden?
 
Ik zou die van Panda houden, omdat het ook jou anti virus is.
Tenminste als jij Panda als anti virus blijft gebruiken?
 
Welke Panda versie heb jij; als het de gratis versie is, dan is de meegeleverde firewall niet te gebruiken.
Alleen Windows kan hem zien als volledige firewall, wat het dus niet is.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heeft hij ZoneAlarm Firewall niet nodig en is dit ook de verklaring waarom de Windows Firewall uitgeschakeld wordt.

En waarom windows Defender dan ook nog actief is, is mij een raadsel.
 
Windows Defender laat zich niet altijd uitzetten, jij hebt mij in het verleden nog geholpen omdat ondanks Bitdefender erop stond,
Windows Defender gewoon aan bleef, dit heb jij toen opgelost door mij een register aanpassing te laten doen.
 
Windows Defender kan je ook deaktiveren via het menu (uitschakelen).
 
@ Abraham
@aarie

Ik heb zojuist de Firewall van Zonelabs gedeinstalleerd.
Windows Firewall staat nu uitgeschakeld, dat heb ik gezien via services, maar het gekke is dat er nog steeds door het Windows Defender schildje in de system tray een rood kruisje staat. Na daarop via Rechts klik "openen"te kiezen kom ik in het Windows Defender menu waar netwerk en Firewall beveiliging disabled staat en waar ik de melding krijg: de Windows Firewall service is gestopt start deze nu op. Maar aangezien bij mij de Panda Internet Security (proefversie) nog 170 dagen te gaan heeft heb ik de Windows Firewall niet nodig. Hoe krijg ik dat rode kruisje (is dit echt een foutmelding) weg?
 
aarie, ik wilde jouw suggestie om de Zonelabs Firewall te deinstalleren toepassen. Nadat ik allereerst rechts onderin de taskbar bij Zonelabs op exit klikte (Windows Firewall staat k ingeschakeld), kreeg ik tot mijn verbazing in het schildje van Windows Defender een waarschuwing te zien! Toen ik op het schildje klikte kreeg ik het Windows Defender scherm voor mijn neus waarin ik zag dat de Firewall en Netwerk bescherming ineens weer disabled waren! Na ZoneAlarm weer te hebben ingeschakeld was alles plotseling weer normaal. Dat wil zeggen de foutmelding was weg en zowel ZoneAlarm als de Windows Firewall waren weer ingeschakeld. Ik begrijp er niets meer van, jij wel?

Hoe maak ik overigens een nieuw herstelpunt??

Ik zie net pas deze reactie.
Een herstelpunt maken, doe je door in het zoekfunctie herstelpunt in te toetsten.
Kijk dan gelijk of hij daar aan of uit staat.
Klik ook even op maken en dan wordt er een herstelpunt gemaakt.
 
Wat ik wel zie is dat alle drie de services van Panda op automatisch staan te draaien. Wat nu met die gekke Windows Defender?

Wanneer ik in het zoekvenster herstelpunt intik gebeurt er niets... Windows herkent dit niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
- Herstelpunt is gemaakt (via jouw 1e raadgeving)
- Systeem is herstart
- Panda Internet Security Firewall draait (nu met nog 170 dagen te gaan)
- Windows Firewall is disabled (zie het in het menu)

Desondanks blijft er een rood kruisje in het Windows Defender schildje rechts onderaan in de System tray. Hoe krijg ik dit laatste in orde? Dus geen schreeuwerig rood kruisje meer?

--- Update ---

Kennelijk moet ik dat foutmeldingskruisje maar voor lief nemen. Windows zelf geeft namelijk aan dat:
De Panda Firewall is ingeschakeld en dat de Windows Firewall is uitgeschakeld...

Wat een gedoe overigens ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan