• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 Firewall steeds weer disabled na de Creators Update van de 12e april:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zal naar het Windows Defender-beveiligingscentrum moeten gaan om de firewalls te configureren.
 
Mooi dat de herstelpunt nu gelukt is.
Ik zou het anders eerst zo laten, als er maar een firewall draait.
Of kijken of het werkt zoals Abraham aangeeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben naar het Windows beveiligingscentrum gegaan en heb alle stappen doorlopen en het ziet er allemaal goed uit.

Ik herinner me ineens dat ik nadat ik dit ouwetje heb laten ombouwen altijd al een melding kreeg over een (voor mij geheimzinnige) kaart of driver, maar de computer presteerde wel goed gezien diens leeftijd... Maar: Volgens mij is dit niet de waarschuwing die Windows nu geeft. Namelijk: Nadat zowel de Windows Firewall alsmede Panda en Zonelabs tegelijkertijd geinstalleerd waren was de foutmelding verdwenen...! Wie weet raad?
 
Het zou kunnen dat Windows Panda niet als firewall herkent, ondanks dat hij aan staat.
Beetje vreemd verhaal is het wel.
Kun je in het beveiligings centrum wel zien dat de melding hier voor is?
Anders eens kijken wat er gebeurd als je Windows firewall weer aanzet of het voorlopig zo laten.
 
In het beveiligings centrum kan ik duidelijk zien dat Panda Firewaal aan staat en de Windows Firewall uit...
 
het is dan ook normaal dat het icoontje in de taakbalk een rood kruisje heeft ... dit is hier ook zo ..aangezien ik Malwarebytes 3.0.6 premium gebruik als virus /malware scanner word hier dus de antivirus /malware scanner van de Defender uitgeschakelt de firewall blijft actief ...ik heb hier dus gewoon het icoontje van de Defender beveligings center op niet weergeven gezet en deze word dan ook onder het pijltje vermeld dus in feite niet zichtbaar tenzij je het pijltje in de taakbalk aanklikt ..
 
Emi, hoe kan ik dat icoontje op niet weergeven instellen? Ik zie die optie niet?
 
rechts op de taakbalkinstellingen ...
scroll in het scherm dat verschijnt naar onder en klik op de blauwe regel "selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven "
ontvink vervolgens de Windows Defender Notification Icon
 
CTRL ALT + del en start taakbeheer, dan bij services windows defender stoppen en bij opstarten uitschakelen
 
terloops wil ik meedelen dat via een register aanpassing het rood kruisje ook verholpen worden zodat er een groen vinkje komt te staan ..
daarvoor start je de regedit op ..
je gaat naar Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender\Policy Manager
en je voegt daar een nieuwe Dword 32 bits sleutel toe ...
deze geef je de naam DontShowDefenderIcon met de waarde 1
herstart je systeem en je zal zien dat het Defender beveligings icon nog wel vermeld staat in de taakbalk maar dat deze dus een groen vinkje geeft inplaats van een rood kruisje

58f4c18a7befb-Ashampoo_Snap_2017.04.17_15h21m10s_001_.png


--- Update ---

CTRL ALT + del en start taakbeheer, dan bij services windows defender stoppen en bij opstarten uitschakelen

je krijgt de toestemming hier niet om deze services uit te schakelen ...de toegang word je hier geweigerd ....
 
Gedaan Emi, maar het Windows Defender icoon blijft nog steeds zichtbaar. Misschien moet ik eerst rebooten? Daarmee moet ik even wachten aangezien ik iets aan het downloaden ben. Ik laat het nog weten.

Met gedaan bedoel ik rechts klik op het Icoon. Het register heb ik nog niet aangepast (vanwege een download).

--- Update ---

pdexie, dit zal ik straks eerst proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb jij dan ook het bovenste vinkje uitgezet bij "altijd alle pictogrammen weergeven in het systeemvak "
indien deze aan staat dan komt de defender icon ook te voorschijn indien je dus de Windows Defender Notification Icon heb ontvinkt ...

--- Update ---

wat pdexie vermeld klopt niet aangezien je de toestemming niet krijgt om de services Windows Defender Advanced Threat Protection uit te zetten ..
althans krijg ik hier daarvoor niet de toestemming .. deze service staat hier op handmatig en kan zelfs niet op automatisch (vertraagt starten ) in gesteld worden .
 
ahhh ok. Het bovenste vinkje "alle pictogrammen weergeven in het systeemvak"staat op disabled... Nu is het zo dat ik op de vergrendelde taakbalk geen windows defender schild meer zie maar in een klein vierkantje daarboven (wordt zichtbaar wanneer ik mijn muispointer erop leg staat dit schildje (met kruis) nog wel vermeld...
 
ok das dan ook normaal....wil jij nu het rood kruisje weg hebben dien je de register tweak uit te voeren die ik eerder vermelde.
 
Ok Emi. Daar zal ik voorzichtig mee moeten omgaan en daar de tijd voor nemen. Ik denk vanavond. Hartelijk dank voor je begeleiding :smile:
 
Ok Emi. Daar zal ik voorzichtig mee moeten omgaan en daar de tijd voor nemen. Ik denk vanavond. Hartelijk dank voor je begeleiding :smile:

Je hebt vandaag een herstelpunt gemaakt, dus bij problemen kun je het gewoon naar eerder van vandaag terug zetten.
 
Ok Emi. Daar zal ik voorzichtig mee moeten omgaan en daar de tijd voor nemen. Ik denk vanavond. Hartelijk dank voor je begeleiding :smile:

nadat je dus de register aanpassing gedaan heb ...verdwijnt het rood kruisje en komt er dus een groen vinkje ..
herstart je systeem 2x ..
desnoods open je daarna weer het register om de zelf toegevoegde regel "DontShowDefenderIcon" weer te verwijderen ...
het groen vinkje blijft immers staan bij het Defender icon in je taakbalk.
58f507a8aa066-Ashampoo_Snap_2017.04.17_20h15m23s_004_.png
 
heb jij dan ook het bovenste vinkje uitgezet bij "altijd alle pictogrammen weergeven in het systeemvak "
indien deze aan staat dan komt de defender icon ook te voorschijn indien je dus de Windows Defender Notification Icon heb ontvinkt ...

--- Update ---

wat pdexie vermeld klopt niet aangezien je de toestemming niet krijgt om de services Windows Defender Advanced Threat Protection uit te zetten ..
althans krijg ik hier daarvoor niet de toestemming .. deze service staat hier op handmatig en kan zelfs niet op automatisch (vertraagt starten ) in gesteld worden .

Ik heb topic half gevolgd en snel gelezen, maar op de taakbalk ben ik op mijn beschreven manier het schildje kwijt.

Andere manier is via het programma winearo tweaker: http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836
 
Ik heb topic half gevolgd en snel gelezen, maar op de taakbalk ben ik op mijn beschreven manier het schildje kwijt.

Andere manier is via het programma winearo tweaker: http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836

ik heb het hier nogmaals gecontroleerd ik kan hier niets aanpassen bij de services betreffende de Windows Defender zelfs Winaero Tweaker er op los gelaten het icoontje van de Windows Defender Beveiligings Center blijft aanwezig in de taakbalk al dan niet verborgen (afhankelijk van je instelling )...en waarschijnlijk is dit omdat immers de Windows Firewall nog in gebruik is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan